Automobilul electric DUT12 a spart recordul de accelerație până la 100 km/h
În timp ce dezvoltatorii Venturi Automobile anunţă un nou record de viteză pentru mașinile electrice, elevii olandezi îşi înscriu numele în istoria transportului "verde", renunțînd la orice declaraţii anticipate. De altfel studenții de la Universitatea de Tehnologie Delft (Technische Universiteit Delft, Delft, Olanda) care au proiectat bolidul electric DUT12 ce accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 2,15 s, îmbunătățind recordul anterior cu mai mult de o jumătate de secundă. Cursa a avut loc în a doua jumătate a lunii septembrie, pe aerodromul Valkenburg.
Automobilul de curse DUT12 este echipat cu un cvartet de motoare electrice AMK DT5-12-10, amplasate în roți, puterea totală fiind egală cu 130,5 CP. Greutatea maşinii este de 145 kg.
Tim De Moree, managerul echipei DUT Racing, după cursă a remarcat că nu se aștepta la un astfel de succes din partea vehiculului electric. Echipa ar fi fost fericită și cu un rezultat de 2,3 s, astfel accelerația în 2,15 a fost o surpriză totală.
DUT12 este cea de-a doua maşină electrică de curse dezvoltat de o echipă de la Universitatea DUT Racing (prima a fost DUT11). Principala diferență față de modelul anterior este că acesta este de tracţiune integrală.
Monococa automobilului DUT12 a fost fabricată din fibră de carbon, impregnată cu răşină. Lungimea osiei e de 1,53 m, anvelopele de tip Hoosier 18.0 6.0 - 10 LC0. La proiectarea suspensiei, unele tehnologii au fost împrumutate de către studenți, de la bolizii de curse care funcționează pînă în prezent.
DUT12 olandez a cîştigat Formula Student Marea Britanie (clasa 1) și Formula Student Electric Germania în 2012.
În 2013, în incinta competiţiei Formula Student, tinerii concurenţi s-au prezentat deja cu DUT13. Această masină, potrivit site-ului oficial Racing DUT, este rezultatul a 12 ani de muncă. Ca și în DUT12, se oferă opțiunea de frânare regenerativă, dar aerodinamica în comparație cu predecesorul său este mult mai îmbunătățită. La DUT13, în roţi sunt instalate cele patru motoare AMK DT5-14-10 (randamentul total 108 kWh), greutatea creşte pînă la 173 kg, viteza maximă este de 120 km/h.
În ceea ce privește participanții din Rusia la Formula Student, apoi țara este prezentată mai mulți ani la rînd, de bolizii studenților de la Universitatea Tehnică din Moscova (MAMI). Ultimul concept are numele de Iguana Generation 6: acesta este echipat cu un motor avansat de la motocicleta Honda CBR600F4i, cu o capacitate de 0,6 litri și 85 CP.
Sursa: facepla.net