ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Bloomberg: a scăzut brusc preţul la baterii pentru vehicule electrice



 


 

 

În general, oamenii au o atitudine pozitivă faţă de activităţile în domeniul protecţiei mediului înconjurător. Problemele apar atunci, când tendinţele comune se transformă treptat în cele private. Din păcate, nu toţi sunt gata să scoată bani din buzunar pentru a susţine curăţenia şi siguranţa ecologică.

 

Vehiculul electric este un mijloc de transport cu emisii zero de poluare, care conform standardelor moderne, provoacă naturii un minim de daune. Cu toate acestea ,doar o mică parte dintr-un număr mare de proprietarii auto, doresc să
cumpere un automobil electric.

În 2011, potrivit Centrului analitic Bloomberg New Energy Finance (BNEF), la nivel mondial au fost vândute doar 43.000 de vehicule electrice. Slab, comparativ cu achiziţiile maşinilor convenţionale. Cumpărătorii sunt reticenţi în privinţa economiilor aşteptate în viitor şi aproape niciodată nu iau în considerare curăţenia ecologică.

Vehiculul electric ca mijloc de transport ,nu este pe departe o noutate. La începutul secolului XX maşinile electrice au fost foarte populare. În 1910, "Detroit Electric" vindea câte 1-2 mii pe lună, cu vehiculul electric călătorea şi soţia regelui de automobile, Henry Ford.

În 1911, Enciclopedia lui Brockhaus şi Efron ,a scris despre maşinile electrice: "ele sunt , fără îndoială, mai comode şi mai perfecte, decât toate celelalte, însă maşina trebuie să poarte propria sa sursă de energie: bateria, care încă este prea grea şi fragilă".

De atunci s-a curs mult combustibil şi electroliţi, construirea bateriei, desigur a fost îmbunătăţită. Cu toate acestea, ca şi o sută de ani în urmă, bateria încă este una din piedicile majore în calea creşterii popularităţii automobilelor electrice.

Dacă experţii consideră kilometrajul la o taxare electrică destul de satisfăcător, bazându-se pe media datelor statistice la maşinile convenţionale, este destul de dificil de a determina satisfăcător costul maşinii cu motor electric. Partea cea mai mare a preţului la vehiculele electrice este "ascunsă" în baterie.

Este uşor de presupus că cu reducerea costurilor bateriei, inevitabil se vor ieftini şi vehiculele electrice. Tendinţa generală este următoarea: cu o creştere a popularităţii unei mărfi noi, sporeşte producţia şi scade preţul. Cât timp trebuie să aşteptăm până când, în cele din urmă se va reduce preţul la bateriile pentru vehiculele electrice?

Bloomberg: a scăzut brusc preţul la bateriile pentru vehiculele electrice

Analiştii din BNEF, monitorizează toate modificările în industriile legate de energia verde. Potrivit calculelor lor, preţul la baterii se va reduce dacă nu mâine, atunci poimâine, procesul este deja în curs de plină desfăşurare.

Potrivit datelor BNEF, preţul mediu la baterii litiu-ion pentru vehiculele electrice, în anul trecut a scăzut cu 14%. Preţul unui kW/h a capacităţii bateriei la ziua de azi constituie 689 de dolari, in timp ce anul trecut acesta s-a ridicat până la 800 de dolari. În comparaţie cu anul 2009, scăderea este şi mai pronunţată, cu 30%.

Producătorii bateriilor dau semnale de alarmă. Ei ar dori să păstreze preţurile la nivelul precedent. Însă este o percepţie unilaterală, care nu ia în considerare sporirea inevitabilă a vânzărilor de vehiculele electrice în cazul reducerii preţurilor acestora.

Michael Liebreich, directorul executiv la BNEF, a menţionat că scăderea accentuată a preţurilor nu poate fi dorită de producătorii bateriilor, dar este importantă pentru „sănătatea durabilă a sectorului”.

Cauzele pentru scăderea preţurilor la baterii sunt interesante. Noi nu vorbim despre introducerea noilor tehnologii inovatoare, care ar reduce drastic costul producţiei. Motivul pentru această echilibrare a mecanismului pe piaţă, este contrabalansarea cererii şi ofertei.

Industria modernă poate produce un exces de baterii cu o capacitate totală de aproximativ 10 GW/h. Această capacitate este suficientă pentru a dota aproximativ 400.000 de vehiculele electrice. Comparaţi cu numărul vânzărilor. Capacitatea de a produce semnificativ depăşeşte cererea existentă. Mai mult decât atât, se aşteaptă ca până la sfârşitul anului 2013, excesul de capacitate se va ridica pînă la 17 GW /h.

Conform pronosticurilor de BNEF, până în 2030, costul unui KW/h a capacităţii bateriilor pentru vehicule electrice va scădea până la 150 $. Având în vedere că valoarea bateriilor acum constituie un sfert din costul unui vehicul electric nou, este uşor de presupus cum acest lucru va afecta preţul la cele mai populare modele.

 

Autor: Alex Norkin

 

 

Sursa: facepla.net

 

ABONAȚI-VĂ
Duminică, 29 aprilie 2012 16:01
Vizualizări: 2652

Citiţi de asemenea

În inima Himalayei, acolo unde vârfurile înzăpezite se întâlnesc cu cerul, membrul grupului din Moldova - Andrei Elistra...
64
În Templul Luxor, una dintre monumentele lui Ramses al II-lea, la prima vedere pare un monument obișnuit, dar adăposteșt...
77
1. Evitați să cumpărați miere din magazin! Mai bine mergeți la târgul de miere, care este destul de frecvent în fiecare ...
53
Mahatma Gandhi nu are nevoie de nicio prezentare. În India, numele său este înconjurat de aceeași venerație cu care sunt...
122