BMW: “Vrem modele de serie alimentate cu ajutorul celulelor de combustibil pe hidrogen”
Lansarea primului model electric le da aripi celor de la BMW, care au in vedere dezvoltarea unui model electric care transforma hidrogenul in electricitate si apa cu ajutorul pilelor de hidrogen.
La doar cateva zile de la prezentarea oficiala a fotografiilor primului model electric BMW, seful companiei bavareze anunta faptul ca marca din Munchen analizeaza posibilitatea lansarii unui model de serie alimentat cu hidrogen si care va produce curent electric pe baza celulelor de combustibil, o solutie considerata optima pentru viitorul electric al industriei auto.
“Pentru distante lungi avem in vedere solutii precum motoarele electrice alimentate cu ajutorul celulelor de combustibil. In viitor, acest tip de optiuni va oferi timpi scurti de realimentare si va permite parcurgerea unor distante lungi cu emisii zero”, spune Norbert Reithofer, CEO BMW.
Declaratia lui Reithofer vine pe fondul lansarii lui BMW i3, model electric care le ofera clientilor optiunea montarii unui motor pe benzina suplimentar care are rolul de generator pentru propulsorul electric. BMW i3, care va fi prezentat oficial la Salonul Auto de la Frankfurt din luna septembrie, are o autonomie electrica de 130-160 de kilometri, in timp ce autonomia oferita de motorul pe benzina este de pana la 300 de kilometri.
ESENTIAL50.000de dolari este pretul avansat de specialisti pentru primul model pe baza de pile de hidrogen pe care il va lansa Toyota in 2015.
Solutia gandita de BMW nu este una noua in industria auto, Honda lansand inca din 2008, in scop experiemental. modelul FCX Clarity pe anumite piete din vestul Statelor Unite ale Americii si din Europa. La ora actuala pe strazile lumii circula circa 100 de exemplare FCX Clarity, toate fiind comercializate in sistem leasing si supravegheate strict de inginerii japonezilor. Honda a anuntat recent ca dezvoltarea celulelor pe hidrogen si eficientizarea productiei hidrogenului vor duce la lansarea productiei de masa a lui FCX Clarity in 2018. Toyota si-a anuntat de asemenea planurile legate de lansarea unui astfel de model in productia de serie, anul avansat de constructorul japonez fiind 2015.
BMW a mai experimentat in zona masinilor alimentate cu hidrogen, insa in alt palier si folosind o tehnologie mult mai simpla. BMW Hydrogen 7, o versiune a generatiei anterioare Seria 7, folosea hidrogen in locul benzinei, insa acesta era “ars” intr-un motor clasic cu ardere interna.
Principalele probleme pe care constructorii le au in ceea ce priveste masinile care sunt alimentate pe baza celulelor de hidrogen este pretul mare al extragerii hidrogenului pur folosit la alimentare si lipsa unei infrastructuri dedicate alimentarii acestui tip de masini. In ultimii ani, cercetatorii europeni au studiat posibilitatea productiei de hidrogen pur printr-un proces de electroliza inversa, apa fiind “impartita” in oxigen si hidrogen cu ajutorul energiei produse de centralele eoliene si solare.
Sursa: ecomagazin.ro