botezul voluntar-obligatorie Rusia: schiţă istorică.
Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate
Deşi Rusia considerate oficial ortodoxe cu lupta anul 988 a păgânismului a durat ortodoxiei în întreaga istorie a [bisericii medievale înainte de 17. corespundea învăţăturile bisericii împotriva păgânismului, la 18 inch o carte de rugăciuni biserica a fost pe la confesiune - nu am merge la Magi, nu este efectuată în cazul în care îndrumarea lor; deja în 40-e. 18. Episcopul Dimitri Sechenov raportat un atac asupra unei naţiuni rus].Păgânii transmisă din generaţie în farmecele generaţie şi vrăji, decorate case şi îmbrăcăminte ornament păgân efectuate ritualuri păgâne, care caută ajutor pentru Magi: vindecători şi producătorii de amulete, ascultat povestitori mituri păgâne - koschun "(din care luptătorii ortodox de la păgânism, pentru a forma cuvântul" blasfemie). În zonele urbane au fost delectează păgâne. În predici 12. descrise păgâne adunări populat în orice vreme şi Biserica abandonate (BA Rybakov păgânism Antice M. Rus. -: Nauka, 1988. - S. 766-778). De ce in secolul 10 Rusiei au avut o credinţă bizantină nepopulare?
răspândirea creştinismului în lume, în două moduri: în primul rând - sabia armatelor creştine (de exemplu, în rândul saşilor, slavii de Vest, Bălţi), al doilea - prin elita tribale. istoricul francez şi medievalist Jacques Le GOF Note (Istoria Occidentul medieval M.. -: Progress-Academiei, 1992. - S. 140): "predica crestina este aproape întotdeauna a eşuat, ea a încercat să apel la popoarele păgâne, precum şi pentru a convinge masele. Dar Ca regulă generală, ea reuşeşte atunci când a atras de partea lor de lideri. " Cunoscut şi cauza. Domnitor, care a luat creştinism, a primit pedeapsa divină de autoritatea sa, nu, nu "de la Dumnezeu." Subiecţii în Biserică solemn învaţă: "Sclavii ascultaţi în toate lucrurile pe stăpînii voştri după trup, nu numai în ochii care le deservesc, ci în unicitatea inimii, temându-se de Dumnezeu. Şi orice faceţi, faceţi din toată inima, ca pentru Domnul, nu oamenii; ştiind că răsplata veţi primi de la Domnul moştenire "," sclavi, să fie ascultători de masterat în trup, cu frică şi cutremur, ca Hristos,. nu numai vizibile cu servicii, ca oameni, ci ca slujitori ai lui Hristos, a face voia lui Dumnezeu din inima. servire cu zel, ca Domnul şi nu unto bărbaţi "," slujitorul tuturor comandanţilor asculta frica, nu numai bun şi blând, dar pupa. "
Cronica spune al botezului cu Rusia: "Suntem bucurosi pentru a trimite oameni, exulting, şi să spună:" Dacă nu era acest lucru bine, nu ar accepta ca prinţ al nostru şi boieri mai sus. "În lumina, adoptarea creştinismului de către Prinţul şi boierii din nostru" surpriză nici o obiecţie. Dar cum a susţinut în linişte noua religie în rândul maselor?
Pentru aceeaşi înregistrare. în ajunul botezului în râu a fost eliminat Perun si necredincios plakuhasya să-l oameni. În mod semnificativ tratamentul Prinţul Vladimir pentru oamenii de la Kiev care nu doresc să fie botezaţi: "inamicul voi" (Radziwill Cronica), sau chiar: "Nu fi cruţată" (Cronica Nikon). Mitropolitul Ilarion în "Lay Legii şi Grace" deschis scria: "Şi acolo a fost sa reziste nici pios [Vladimir comanda], şi dacă cineva nu este cu dragoste, dar cu teama de botez forţat, deoarece blagoverie [Vladimir] cu putere pune. Una dintre sursele incluse în "Istoria" Tatischev, a mai adaugat ca povestea oficial al botezului de la Kiev: "Inii este urmată de sărăcie, okamenelyya aceeaşi inimă, ca un şarpe, o zatykayusche plicticos urechi proprii, a intrat în deşerturi şi păduri, şi să piară în zloverii lor" . Cronica raportate consecinţă firească: "fermitate jafuri s-au multiplicat. episcopii creştine cerut prinţ să ia măsurile cele mai drastice: "De ce nu ai pedepsi pe hoţi? Este logic să se presupună că este clerul creştin, în special, a suferit din nou a apărut hoti. "Mă tem de păcat" - domn a răspuns cu ironie evidentă. Reţineţi că în alte limbiCAL Rusia, pedeapsa cu moartea nu a fost, au existat dispute de sânge şi o amendă (Vir), cerinţa de episcopi sa bazat tocmai pe creştin, drept bizantin. O astfel de interpretare literală a "nu ucizi", episcopii nu au fost mulţumiţi cu: "Ai pus Dumnezeu pentru a pedepsi răul, şi de bună pentru milă. Tu ar trebui să pedepsească tâlhari. După ceva timp, episcopii înţeles situaţia: Veer a fost una dintre principalele surse de venit domnesti, o zecime din care au fost clerului. Berea a fost restaurată, iar în 12 secolul al bisericii s-au colectat ei sate (prinţului George Manastirea Mstislav Vladimirovici, 1130).
Când în 1008 "un fel de hoţ frumos izymasha poftă de mâncare, numit de acolo" (aparent, unul dintre liderii) Printul l-au condamnat la închisoare pe viaţă în casa Mitropolitului. Nikon Cronica rapoarte că deţinuţii ar putea "arăta o mulţime de umilinţă şi, prevăzând moartea sa, cu lumea dormea în Domnul."
Cu greu a fost polydisperse multifazice creştinare Novgorod. poveste bine-cunoscute "Cronica Ioakimovskoy" * [* Din pacate, "Cronica Ioakimovskaya pastrat numai în repovestire Tatishchev. Cronica a fost compilat în secolul al 17-lea, cu ordonatorul bazat pe surse mai devreme, a se vedea Shakhmatov AA general rus Cronica 14-15 secole. / / Jurnalul de culcuşuri Min-VA. educaţie. - 1900. - № 1. - S. 183, 185; zi Janin VL a secolului al zecelea / / Cunoaşterea este putere. - 1983. - S. 17].
"6499 (991). În Novgorod, oamenii să vadă ce se întâmplă Dobrynya le boteze, vandalizat Camerei şi toate au luat nu un jurământ să le lăsaţi în oraş şi să nu permită să respingă idoli şi când a venit, a măturat podul mare., A venit cu arme, şi indiferent de ce amenintari sau cuvinte blânde ale Dobrynya nu le îndemna, acestea nu ar asculta, şi a scos două arbaleta mari, cu o mulţime de pietre şi le-a pus pe pod, ambele duşmani. Principal al preoţilor aceeaşi slavă lui Dumnezeu, care din cauza lor elocvenţă a fost numit Nightingale, a interzis oamenilor să se supună.
Am stat pe partea de comerţ, a intrat prin intermediul pieţei pe loc şi pe străzi, şi învăţat pe oameni cum au putut. Dar pieire în cruce cuvânt răutatea, pe care apostolul a spus, a fost nebunia şi înşelăciune. Şi aşa am stat două zile şi a fost botezat cateva sute de oameni. Lean milenară Novgorod Fura, a mers peste tot şi a strigat: "Este mai bine vom muri, mai degrabă decât zeii să-l dea ultraj noastre." Dar oamenii, de la ţară, înfuriat, casa Dobrynia ruinat, jefuite de proprietate, sotie si mama bate-l. Milenară, Vladimir Putyata, soţul inteligent şi curajos, şi rochie barca şi alegerea de la Rostov 500 de oameni au trecut pe timp de noapte deasupra orasului de pe cealaltă parte şi a intrat în oraş, şi nu aminte, ca toţi cei care au văzut le crezut că au văzut soldaţii lor. Dar el a ajuns la curtea fura, el şi alţi oameni de timpuriu trimis imediat la Dobrinja peste un râu. Oamenii sunt, de asemenea, ţara auzit despre el, s-au adunat până la 5000, înconjurat Putyata, şi a fost printre masacru rău. Unii au plecat şi Biserica Schimbării şi casele împrăştiate de creştinii au început să jefuiască. Şi în zori a sosit în timp Dobrynya cu foşti soldaţi cu el, şi a comandat de la ţărm către pus foc la unele case decât oamenii au fost foarte speriat si a fugit, au pus focul şi oprită imediat biciuire şi bărbaţi macră venit pentru prima data Dobrinja au început să ceară pacea.
colectarea Dobrynya acelaşi de soldaţi, a interzis jaf, şi imediat idolii sparte, lemn ars, si piatra, spart, aruncat în râu, şi a fost răutate mare durere. Bărbaţi şi femei, care au văzut-o, cu o voce tare şi cu lacrimi a cerut pentru ei, desi pentru aceste zei. batjocoritoare acelaşi Dobrynya spunându-le: "Ce nebun, imi pare rau despre cei care au peste apărare nu poate, ce poti beneficia de ele chayat. Şi a trimis pretutindeni, declarând că totul a mers la botez. testamente <...> Şi mulţi oameni au venit, dar nu botezat soldaţi drag şi botezat, oamenii mai sus de podul, iar femeile sub pod. Deci, botezându-<...>, Putyata a plecat la Kiev. Pentru că oamenii din Novgorod şi ocărât, spun ei, Putyata lor botezat prin sabie şi foc Dobrynya. "
proverb Ultima Mathsincer şi, în plus Ioakimovskoy înregistrare. Confirmarea a evenimentelor descrise în Ioakimovskoy Cronica, găsite Novgorod expeditiei arheologice conduse de VL Ioannina.
Analiza Dendrochronological de pod de lemn în Novgorod permite până la un an la data sau strat. Sub nivelul de 989-990 de ani, în districtele de coastă., Au fost găsite urme de un incendiu neobişnuit de mare (în zona de excavare - 9.000 de metri patrati) a constatat mari comori ascunse sub pardoseala - tezaur de start.. Astfel, în timpul botezului din raioanele de coastă din Novgorod, în fapt, a murit la foc. Evenimente, în conformitate cu VL Ioannina, nu ar fi fost fără vărsare de sânge, în calitate de proprietari a descoperit comoara nu a revenit la ruinele caselor lor.
"Viaţa Grand Prinţul Vladimir" povesteste: "şi să caute nu numai Kiev, dar toate puterea să lumineze lumina sfântă de credinţă, Vladimir a trimis oameni în toate oraşele ruse să boteze oamenii, care ar dori să nu fie botezat, ca un tribut mare impuse." Potrivit Povestea "de încarcerarea a creştinismului în Murom, baptiste atras într-o taie noua taxa de încredere (" taxe de lumină "), şi" uneori, torturi şi răni pericol le [Neamurile], "batjocorit altare păgâne:" idolii poprasha şi sokrushisha şi dispăruţi sotvorisha. Aproximativ aceeaşi în viaţa episcopului Isaia din Rostov, descriind modul în Isaia din Rostov "ocoleste alte oraşe şi locuri în regiunea Rostov si Suzdal" şi unde "va găsi imagini, toate ataşate la foc."
"Norma" Mitropolit Ioan (1089) stabileşte o "virulent kazniti pe rău vozbronene", dar nu ubivati moartea, nici corporal obrezati "cei care" enchantments şi sorceries "ce faci, şi apoi numai provizoriu, prin cuvânt şi pedeapsă" încearcă "obratiti de cel rău "(BID, VI, p. 7 şi 4). În versiunea Sinodal al bisericii din Statutul Prinţul Vladimir, inclusiv contraventiilor, sub rezerva unor sancţiuni ecleziastice, enumerate: "sau cel care se roagă pentru hambare sau roscheni sau aproape de apă şi acelaşi lucru" sorceries, volhovanie "(carte veche domnesti XI - secolele XV - M. . Nauka, 1976 - S.. 23). Trinity statutul revizuit (16) inclus şi pe cei care "cult creatura, soarele, luna, stele., Nori, vânt, o fereastră de râuri, dubiyu, munti, piatră" (ibid. - S. 78).
În 1227 patru dintre Magi, după proces, arhiepiscopul, ars în Novgorod, în ciuda mijlocirea boieri (PSRL. T. 10 - S. 94).. cetăţenilor Un an mai târziu, Arhiepiscopul a fost exilat.
Păstrat mesajul Abbot Pskov Pamphilus (începutul 16.), Autorul dă cui o descriere interesanta o sărbătoare păgână, în noaptea de Ivan Kupala, precum şi cererile de guvernator al oraşului elimina ritualuri păgâne. "Nu plecat încă aici idol convingeri false, sărbători în cinstea eroilor, bucurie şi veselie de Satana: Cand vine vorba de mare ospăţ în ziua de Crăciun noapte păgân Botezătorul [a lui Ivan Kupala], atunci, în acea noapte sfântă, aproape întregul oraş se încadrează într-o frenezie şi se dezlănţuie pe timpane, şi duze, şi zumzetul siruri de caractere, şi tot felul de merrymaking este satanice încântat murdare, împrăştierii şi dans: bărbaţi Magi-out şi femeile sunt vrajitoare, pajişti şi mlaştini, de stepă şi păduri de stejar, caută moartea de iarba: tu, domnilor a mea, guvernanţii adevărat şi sprijinul formidabilă a lui Hristos-oras! Uymite curajul curajoase ale idolatre au început astfel de slujirii lui Dumnezeu a creat acest popor. " La Stoglav Catedrala (1551) a fost adoptat de către un alt interdicţia de ritualuri păgâne: "delectează Elenă [] besovaniya păgâne. Chiar şi cât mai multe de la simplu nebunia Ciad [Hoi polloi] creştini ortodocşi din oraş şi a spaţiului rural fac printre besovanie neamuri, jocuri şi plyasaniya în navechernii Crăciun Hristos şi împotriva sărbătoarea Ioan Botezătorul în noapte şi sărbătoarea de zi: Acum, în continuare, de asemenea, să joace buni creştini acum, în loc de besovaniya în concediu astfel de sfânt şi onorabil prihoditi la sfintele biserici lui Dumnezeu şi uprazhnyatisya să se roage: şi Sfintele Scripturi cu atentie si cu ascultatorii Sfânta Liturghie cu frică predstoyati: toţi creştinii ortodocşi greci pe astfel deesovaniya nu merg în orice gradeh, nici în sate. "
În conformitate cu decretul imperial în 1649: "Vedomosti de Suveran sunt informat că unii oameni ... aceste vrăjitori, magicieni, iar femeile bogomerzkih în construirea unui apel la casa de copii mici, şi înţelepţii de bolnavi şi îndrepta toate bebeluşi şi demonice volhovanie de la ţărani ortodox ortodoxie sunt separate, dar în oraşele şi judeţele sunt impreuna, mai multe persoane de sex masculin şi de sex feminin, zoryam şi vrăjitorie noapte, cu soarele dispare din prima zi a lunii si uita-te la gromlenie jos butoanele de pe râuri şi lacuri, înot, FER-se de o sănătate bună .. . ... Şi împăratul Mare a ordonat aceste cazuri, cauza pentru bogomerzkih pentru creştinii ortodocşi de cea a diavolului în spatele ... şi că oamenii de la care de la caz bogomerzkogo tot ceea ce nu se încadrează în spatele ... acei oameni fix pedeapsa ... de a bate cu biciul "(Faptele istorice, colectate şi publicate de către Comisie arheologice. T. 4. - S. 124 - 126).
În legătură cu persecutarea păgânilor apărut cunoscute superstitii ţărăneşti: dacă aţi întâlnit preot - din păcate. Etnograf S. Maksimov a scris pe această temă: "traditia populara superstiţios, la o întâlnire cu preoţii, venerat de un semn rău, indicând unele măsuri de precauţie, cum ar fi aruncat chips-uri de pe traseu şi a altor tehnici, de oameni în momente de antichitate: Tolkovniki ne-a explicat că în vremuri păgâne în Rusia preot ca un reprezentant al noii credinţe, creştinismul şi predicator baptist, ar putea fi groaznic pentru cei care au kosneli în idolatrie. Când împuşcat capul în faţa lui şapca, îndoite mâinile sale, astfel încât braţul drept au fost de la stânga lui, şi a venit pentru o binecuvântare, Prin urmare, drepturile de persoane: a lua binecuvântare şi merge felul său. Altfel, spune-mi: cine esti si ceea ce crezi, şi ştiu cum să pună o cruce pe frunte, dar daca ceva nu este o abilitate învăţat să nu merg la autorităţile civile. Această putere "da pentru executorii judecătoreşti şi spirituale clerului beneficii pentru a ataşa la o turma de oi loiali noi mijloace mai solid şi mai impresionant decât predicare persuasivă orale" (Krylatyya cuvânt cu privire la interpretarea S. Maximov - Sankt-Petersburg.., 1899).
Răspunde în mod adecvat păgâni rusă. În Novgorod, în 1066, el a fost strangulat, Episcopul Stefan, 70-e. succesorul său, a apărat oamenii obisnuiti din Novgorod, prinţul cu compania sa. Deja în 1228, Arhiepiscopul Arseny din Novgorod, înainte de suflare patru bărbaţi înţelepţi, a fost expulzat din oraş -, susţinând că din vina lui acolo a fost un eşec culturilor. Zaleskaya în Rusia, la Rostov in secolele XI-XII. Arhiepiscopul Ilarion şi Teodor - au fost expulzaţi, Lawrence - ucis. La păgâni Viatka ucis calugar siberian Jay, care "Vyatichians botezat." Deja în protopopul 18-lea a denunţat Dimitry Sechenov rebeliune încercarea de a ucide închinătorii la idoli său rus din provincia Yaroslavl. Natura a organizat rezistenţei dobândite sub autoritatea Magi. În 1024 Magi revoltat în Suzdal, prinţul "confiscate de Magi, unele condus, precum şi alte executii (PSRL. T. 1. - S. 148). Unele vrăjitor a fost profetizat de la Kiev au atras mulţi oameni, dar "intr-o noapte a fost lipsă, ar fi purtat diavolul. Un alt magician sa dovedit până în Novgorod, unde a început să hulească credinţa creştină şi promit să angajeze miracole. Putere episcop Novgorod agitate şi când a alunecat o îmbrăcăminte festive, şi luând crucea, numit Novgorod împărţite între cei care cred magician şi crede Dumnezeu: "Prinţul Gleb şi echipa lui au venit şi cu privire la episcop şi toţi oamenii au mers la magician." Situaţia a fost rezolvată cu puţină vărsare de sânge. Prinţul, ascunde sub mantia toporul, sa dus la magician şi legat o conversaţie cu el: "Ştii ce se va întâmpla cu tine azi?". "Minuni din lucruri mari," - a răspuns bogosluzhitel creduli. Prinţul a luat un topor ascuns şi a lovit darul blestemat profetic al păgânilor. Desigur, nici o condamnare de un astfel de argument teologic ca asasinarea, de la cronica autorului ar trebui să nu. "Şi a căzut mort, iar oamenii dispersate Deci, el a ucis pe cei.resturi, şi el însuşi a abandonat sufletul diavolului "- rezumate mulţumit călugăr creştin.
Botezul din Rusia a fost însoţită de violenţă, deşi nu la fel de sângeroase ca în ţările în care creştinismul a adus merinde armata.
http://www.ateism.ru/articles/shatsky.htm