Călătorie cu velomobilul electric ELF
Un locuitor din Massachusetts călătoreşte cu un velomobil, construit de compania Organic Transit Vehicle, cunoscut sub marca ELF. Conducătorul intenționează să facă această vară o călătorie de 1200 de mile (1931 km ) de la Carolina de Nord până la statul Massachusetts, în paralel atrăgând atenția publicului la un mijloc de transport neobișnuit .
Eroul nostru, Stuart , de 65 de ani, terapeut de familie și psiholog școlar din Cambridge , şi-a luat special o vacanță de vară pentru a călători cu noul său velomobil pe Coasta de Est Greenway.
Stuart a început călătoria sa în Durham, Carolina de Nord, pe 15 iulie, intenţionând să călătorească aproximativ o lună. Prima parte a călătoriei, de la Durham în Reston, Virginia , a parcurs-o în cinci zile, traversînd 95 km.
Potrivit companiei, ELF poate parcurge până la 2895 km pe energie echivalentă cu 3,78 litri de benzină , ELF nu are nevoie de asigurare auto și costuri de întreținere, de combustibil ,unicul cost de amortizare este costul de încărcare a bateriei (în loc de "înlocuirea pieselor / ulei/ anvelope /şasiul" și așa mai departe ) .
După ce a cumpărat ELF în Durham la un preț de bază de 4999 dolari şi nedorind să achite aproape 1000 de dolari pentru livrare, Stuart a decis să zboare în vizită la producători și să învețe cum să conducă velomobilul înainte de a porni la drum.
"Am petrecut trei zile în atelier, comunicând cu oamenii care m-au învățat să conduc acest mijloc de transport",- relatează Stuart. - " La urma urmei este un mijloc de transport unic pe care în afara acestor oameni, nimeni nu-l cunoaşte".
Dacă acum șase luni ELF nu a fost disponibil în rețeaua de comercializare, astăzi achiziţia lui Stuart este a 40-ea maşină lansată de linia de producție .
Directorul general al companiei Organic Tranzit, Rob Cotter a unit tehnologia avioanelor, bărcilor și bicicletelor într-un velomobil ecologic de 59 kg .
„Combinația de dezastre ecologice, prețurile mari la combustibil , schimbările climatice, urbanizare duce la faptul că oamenii au început să caute o alternativă decentă la maşină. Dar uneori bicicleta nu poate acoperi toate nevoile”, - spune Cotter .
În portbagajul din partea din spate a velomobilului este destul spaţiu pentru a transporta produsele alimentare cumpărate la magazin sau geanta cu un laptop. În plus, dimensiunile compacte permit ELF să folosească traseele pentru ciclişti în oraș.
Scopul inițial al colectării taxelor pe site-ul kickstarter.com a fost realizat în 45 de zile, cererea pentru produs a crescut considerabil și compania organică Organic Transit a deschis a doua uzină. În prezent angajaţii companiei lucrează la producerea celui de al 75-lea velomobil, mai mult de 200 de maşini au fost deja vândute sau rezervate.
Caracteristicile tehnice:
Dispozitiv de acţionare:
• Bateria solară sau pedale - două surse nelimitate .
• Panou solar de 60 W (standard, upgrade-uri (actualizări - trad.) disponibile).
• Motor de 750 W , cu magnet de neodim permanent .
• Baterie cu litiu de 480 W.
• Pulse-width modulation (PWM).
• Transmisie variabilă.
Caroserie:
• Trilon turnat de vacuum.
•Parbriz din policarbonat rezistent la UV.
• Iluminat cu LED-uri , inclusiv - faruri , lumini de frână , dimensiuni , semnalizatoare.
Şasiu :
• Cadru din aluminiu conținând 45 % de aluminiu reciclat.
• Roți de 26 de inch cu profil ridicat ( din față și din spate ) , o axă de 20 m și 36 de spițe.
• Frână cu discuri.
•Spaţiu pentru depozitarea mărfurilor cu opt diviziuni, destinat pentru 158 de kg.
Caracteristici :
• Consum de energie - 1800 MPGe ( 1800 de mile pe benzină echivalente cu energie).
• Drumul parcurs pe baterii - 30 mile ( 48,3 km ).
• Reducerea potenţială a emisiilor de dioxid de carbon - 12,700 kg / an / velomobil.
Sursa: facepla.net