Ce faci cu 16 milioane de rămăşiţe de maşini? Nici China nu găseşte răspunsul
China a rezistat mult timp influenţelor vestului, dar spre finalul anilor 1990 a luat o decizie majoră, îmbrăţişând cultura auto occidentală. Creşterea clasei de mijloc a Chinei a mers mână în mână cu o creştere a numărului proprietarilor de maşini. Clasa de mijloc a Chinei ”a crescut de la aproape zero în 1995 la aproximativ 87 de milioane în 2005”, potrivit unui studiu comun MasterCard / HSBC.
Acelaşi studiu estimează că în 2015, clasa de mijloc a Chinei va număra 317 milioane de oameni, o cifră destul de uluitoare, ţinând cont de întreaga populaţie a Statelor Unite ale Americii, în 2015, e doar puţin mai mare, aproximativ 319 milioane de oameni.
Aceste statistici înseamnă şi un număr ridicat de maşini – 154 de milioane, locul doi din lume, după Statele Unite, potrivit Wall Street Journal. Deloc surprinzător, adăugarea unui număr atât de mare de maşini pe străzi a cauzate o serie de probleme.
Beijing întrece deja Los Angeles, la capitolul ”trafic notoriu”. În 2010, un blocaj de trafic din Beijing s-a întins pe o suprafaţă de peste 60 de mile şi a durat mai mult de 10 zile.
China avea deja probleme mari privind poluarea, din cauza combustibililor fosili utilizaţi în producţia energetică. Acum, creşterea rapidă a numărului de autoturisme a umplut şi mai mult aerul cu poluanţi extrem de dăunători.
Într-o încercare de a reduce numărul de ţevi de eşapament care contribuie la poluarea aerului, guvernul chinez a anunţat că plănuieşte să îndepărteze de pe străzi un număr de 6 milioane de maşini vechi şi ineficiente.
Sursa: green-report.ro