Ce trebuie să știm despre vehicule pe gaze naturale?
Secolul XXI a văzut nașterea carburanţilor alternativi: recent s-a reușit să se înlocuiască combustibilii fosili, cu gaz natural comprimat (GNC) sau gaz natural lichefiat (GNL) și ca rezultat, avem mașini cu echipament de gaz. Din 2010, aproximativ 12,7 milioane de maşini cu butelii de gaz circulă pe drumurile planetei noastre. Numărul tot mai mare a astfel de vehicule a cauzat apariția unei rețele extinse de stații de alimentare cu gaz . Vehiculele cu butelii de gaz traversează drumurile din mai multe țări, inclusiv Brazilia, Pakistan și India.
Cu toate acestea, eforturile menţionate îndreptate spre asigurarea bunăstării mediului planetei noastre au şi dezavantajele lor. Înainte de a deveni proprietarul vehiculului cu echipament de gaz, ar trebui să cîntărim toate argumentele "pro" și "contra.
Lipsa infrastructurii
Autovehiculele cu echipament de gaz, ca şi toate altele, au nevoie de stații de alimentare auto cu gaze, dar este puțin probabil că în comunitatea dumneavoastră să fie la o distanţă accesibilă. În orice caz, în ceea ce privește ramificarea rețelelor, stațiile de alimentare auto cu gaze, pierd mult în comparaţie cu staţiile de alimentare convenționale. Astfel, infrastructura rămâne în urmă.
Gazele naturale nu sunt cea mai bună opțiune
Organizațiile implicate în protecția mediului înconjurător recomandă vehiculele pe gazele naturale ca o variantă mai curată din punct de vedere ecologic, cu emisii foarte mici de dioxid de carbon și monoxid de carbon, precum și compușii organici non-metan și gaze cu efect de seră. Deși, este cunoscut faptul că gazul natural comprimat sau gazul natural lichefiat produc foarte puține poluări, acestea nu sunt ideale, ci reprezintă doar o alegere mai bună. Reducerea emisiilor de gaze cu 21,8 la sută nu este argumentul cel mai convingător pe o scară globală.
Gaze naturale sunt combustibile fosile
La sigur, gazele naturale sunt mult mai curate, dar totuşi din puțuri sunt extrase hidrocarburi incluse în lista resurselor limitate. Deşi, în unele țări există depozite foarte bogate, însă chiar şi acolo acestea se epuizează.
12 automobile cele mai verzi din 2011
La începutul acestui an, organizația non-profit ACEE a lansat al 14-lea raport anual, care descrie 12 automobile cele mai ecologice după rezultatele anului 2011. Honda Civic GX a reușit să cîștige primul loc, urmată de Nissan Leaf, Smart Fortwo Cabriolet şi Cupeu, Toyota Prius, Honda Civic Hybrid, Honda Insight, Ford Fiesta SFE, Chevrolet Cruze Eco, Hyundai Elanta, Mini Cooper, Toyota Yaris și, în cele din urmă, Chevrolet Volt. Evident, mișcarea verde este susținută de corporaţii de automobile din întreaga lume.
Deocamdată este profitabil
Experţii spun că, avînd în vedere prețurile ridicate la combustibili pe benzină, costul unei unități de energie de gaze naturale face aproximativ o jumătate din preț pentru o unitate de energie de benzină, deocamdată tendința persistă în comparație cu motorina. Dar, este deocamdată. Epuizarea treptată a depozitelor de gaze naturale, în cele din urmă, va influenţa creșterea prețurilor.
Dispozitive de la compania «FuelMaker»
Compania «FuelMaker», a abordat problema numărului insuficient de staţii de alimentare cu gaze. În ciuda faptului, că în teorie, produsul este extrem de important pentru proprietarii maşinilor pe gaze, acesta nu şi-a găsit cumpărători. Dispozitivul comprimă gazele naturale din gazoductul de casă, umplerea balonului pentru o călătorie de 110 km durează aproximativ patru ore. Prețul aparatului variază la 5,5- 6 mii de dolari SUA.
Tot ce trebuie să știm despre vehicule pe gaze naturale
După cum se știe, maşinile cu butelii de gaz sunt foarte profitabile în sensul de kilometraj și volum redus de substanţe poluante. Gazul natural comprimat în comparație cu alți combustibili fosili, mai puțin afectează coroziunea și uzura motoarelor.
La ziua de azi, în multe țări există personalul calificat, care instalează echipament de gaz pentru a conversa motoarele pe benzină sau diesel pe GNC sau GNL. Însă, echipamentul de gaz instalat de către producător, este mai bun în plan de calitate și fiabilitate. În multe țări cu depozite bogate de gaze, prețul la combustibili din gaze naturale se reduce prin hotărîri de guvern.
Gazele se transportă prin conductele terestre economice, dar nu este atît de ușor de a transporta gaze la distanțe mari, cum ar fi peste ocean. Din nou, problema rezidă în stocarea gazelor, dar pentru acest scop sunt utilizate depozitele de oțel sau din materiale compozite, în care gazele naturale sunt conservate sub o presiune foarte mare.
Gazul natural comprimat (GNC) sau gazul natural lichefiat (GNL) este folosit în mai multe țări ale lumii şi guvernele din aceste state, ar trebui să promoveze inițiativa verde.
Sursa: facepla.net