Cea mai verde stradă din America
Departamentul de Transport Chicago a prezentat "Cea mai verde stradă din America" – primul segment al secțiunii de autostradă nouă de două mile în districtul Pilsen. Terenul demonstrează cum tehnologiile ecologice avansate pot fi implementate în infrastructura urbană.
Potrivit lui Gabe Klein, comisar al departamentului urban, "acest proiect demonstrează o gama completă de metode de proiectare durabile, care îmbunătățește ecosistemul urban și promovează dezvoltarea economică, sporește securitatea și confortul străzilor pentru toți utilizatorii, promovează construirea unei societăți sănătoase".
Strada cea mai verde din țară a costat contribuabililor din Chicago 14 milioane de dolari. Ce a primit orașul în schimb?
Literalmente fiecare centimetru al noii linii este "ticsit" de inovații ecologice. Pentru prima dată, în practica comercială pentru dotarea segmentului carosabil al autostrăzii a fost folosit un ciment fotocatalitic. Sub lumina ultravioletă, el curăță suprafața și elimină oxizii de azot din aer.
Aproape un sfert din toate materialele de construcții sunt provenite din reciclare, 60% pot fi reciclate după sfârșitul duratei de exploatare. Betonul pentru pavaj pentru prima dată conține până la 30% din materiale reciclate. Pavajul de asfalt al autostrăzii este efectuat după tehnologie de turnare fierbinte cu utilizarea asfaltului reciclat şi a pietrişului cu adaos de zgură și cauciuc fărâmiţat.
Până la 80% din numărul mediu al precipitațiilor care cad în stradă vor fi eliminate cu utilizarea canalizaţiei pluviale, gazonului și grădinilor de "ploaie". Se planifică construcţia a două terenuri care vor primi și vor filtra scurgerile apelor pluviale. Irigarea obiectelor peisagistice nu prevede folosirea apei potabile. Pentru amenajarea spațiilor verzi și a biofiltrelor sunt selectate 95 de tipuri de plante locale, rezistente la secetă.
"Green Street" consumă cu 42% mai puțină energie decât cea obişnuită. Lanternele LED, primele în Chicago, sunt activate automat cu sosirea timpului de noapte. De asemenea, pentru prima dată din istoria oraşului, trecerile pentru pietoni sunt echipate cu lumini de avertizare alimentate de la o sursă de energie regenerabilă şi autonomă: solară și eoliană.
Economisirea energiei este susţinută şi de sistemul de achiziții al materialelor de construcţii. 76% dintre ele sunt fabricate la obiectele situate în limita de 500 mile de la locul de construcție, 23% - nu mai departe de 200 de mile.
Pavajul autostrăzii are o reflectivitate ridicată, care reduce încălzirea de la soare. În plus, drumul carosabil este acoperit cu umbra copacilor mai mult de o treime decît celelalte străzi.
În plus, proiectul prevede, de asemenea, existenţa zonelor pietonale lângă obiectele publice și construirea pistelor pentru ciclişti.
Autor: Alexei Norkin
Sursa: facepla.net