Cum Johan Ernst Nilson călătorește la limita posibilului (+Foto)
Visurile - după spusele lui Johan Ernst Nilson - asigură evoluția umanității. Viața reală se află dincolo de granițele zonei de confort, și calea spre realizarea viselor trece mereu prin teama de eșec și capacitatea de a risca.
"Imposibilul este posibil" – ne dovedește prin fiecare expediție celebrul călător și antrenor de succes suedez Johan Ernst Nilson.
De nenumărate ori el a stabilit recorduri mondiale noi.
În 1994 a fost primul care a călătorit cu bicicleta din Africa în Suedia, în 1996 - a repetat același traseu, dar deja cu caiac, în 2001 - pentru a treia oară a ajuns pe coasta continentului într-o barcă zburătoare. Una dintre cele mai ambițioase acțiuni ale sale - o călătorie de la Polul Sud la Polul Nord, pe un traseu cu o lungime de 35 000 km, fără echipament motorizat, și urcarea pe muntele Kebnikayse (cel mai înalt din Suedia și Laponia), cu o persoană cu mobilitate limitată.
Johan pe propriul exemplu arată modul prin care el face ceea ce, în opinia altora, este imposibil. "Dacă nu știți cum s-o faceți, nu înseamnă că este imposibil", - spune Nilson, aducând exemple din istorie. Oamenii zboară în spațiu cosmic și pe Lună, aleargă o sută de metri în mai puțin de 10 secunde - acum o sută de ani, aceaste rezultate era greu de imaginat.
Scopul călătorului suedez este de a arăta că imposibilul este posibil. Pentru fiecare expediție Johan Nilson găsește sponsori - el este de acord să colaboreze numai cu acele companii care sunt deja implicate în activități de caritate, sau sunt de acord să înceapă activitatea în acest domeniu. Acest punct este ultimatumul lui de afaceri. Astfel, fiecare dintre expedițiile sale are un anumit scop misionar. Ideea este nu doar într-aceea de a cuceri noi înălțimi și a stabili noi recorduri, dar, și de a atrage atenția corporațiilor asupra problemelor sociale.
Asfel, unuia dintre producători de apă potabilă, care a dorit să devină un sponsor al expediției, Nilson a pus o condiție: pentru fiecare litru de apă vândută a oferi un litru de apă copiilor din Africa. În așa mod a reușit să colecteze 60 de milioane de litri, pe care le-a trimis în Africa.
Cu toate acestea, Nilson este unul dintre cei mai interesanți antrenori de succes personal din lume, pe care îl invită cele mai mari companii din lume - Apple, Microsoft, RitzCarlton, Audi, Sony, Nike, Google, Visa, SAS. La Moscova el a petrecut deja două întâlniri, prima fiind o prelegere "după uși închise" la petrecerea de aniversare a "Skolkovo", printre publicul căruia a fost și Dmitrii Medvedev.
"De ce ne temem atât de mult de un eșec?" - este una dintre întrebările sale principale.
"Nimic rău nu se va întâmpla dacă nu veți reuși, dar dacă nu veți încerca niciodată să vă realizați visul - aceasta va fi cea mai mare greșeală din viață", - ne împărtășește călătorul.
Sursa: eco-mir.org