Cum ne sînt vîndute «produsele ecologice»
Scopul articolului este de a afla, cît de mult influenţează marcajul "produse ecologice", asupra deciziei de cumpărare.
Eticheta este pusă de către producători ce sunt în drept sută la sută, deoarece sunt testaţi anual (şi nu o dată pe an!) de inspectorii europeni acreditaţi. Organizaţiile în cauză, verifică dacă producătorul într-adevăr produce marfă ecologică.
Testarea nu include doar produsul final, dar de asemenea, probe de sol, aer, apă, seminţe, hrană pentru animale şi condiţiile de întreţinere, modalităţile de combatere a dăunătorilor , a bolilor şi nu numai, precum şi modalităţile de prelucrare şi ambalare a produselor. Apoi, după ce a primit nota "bine", producătorul ,poate eticheta marfa, cu marca BIO. Şi această notă "bine", este certificată din punct de vedere legislativ, inclusă în registru şi are propriul număr unic, după care se poate verifica dacă aceasta nu este falsă sau prezintă un act fără valoare.
Din păcate, toate acestea nu sunt luate în seamă în publicarea unor materiale şi proiecte speciale, în care sunt amestecate de toate: mărci, nume, concepte. În general, toate împreună : şi oamenii şi caii. Într-o revistă, a fost publicat un proiect despre produsele ecologice. Părea că e vorba despre biocosmetice, însă tot aici, uitaţi-vă şi câteva pagini de publicitate ale unor branduri cosmetice care nu au nimic comun cu bio. Şi „product placement” în interiorul materialelor, uneori este uluitor.
În următoarea ediţie - o poveste despre produsele ecologice. Şi tot aici sunt postate link-uri către site-uri care oferă produse agricole necertificate conform standardelor ecologice. Ca garanţie ,oportunitatea de a vizita ferma şi a vedea totul. Ei bine,desigur inspectorii acreditaţi studiază ani de zile şi acumulează experienţa, iar noi vom veni la fermă şi totul vom determina rapid, la ochi.
Ce mai universităţi verzi. Bine aţi venit în realitatea de dezinformare în masă.
Sursa: thegreenville.ru