De ce campania publicitară a Coca-Cola nu a avut succes în Arabia Saudită?
O istorie interesantă care va fi de învățătură pentru mulți. Așadar, în Arabia Saudită a mers un important agent de publicitate al Coca-Cola pentru a prezenta o nouă linie de produse și a desfășura o campanie publicitară.
După ce și-au adunat echipa americană, ei au hotărît să facă ceva vizual și simplu, dar nu știau limba arabă și nu au vrut să se piardă timp cu nuanțele traducerii. A fost propus un concept excelent: un triptic de afișe (3 afișe aranjate la rînd). Conținutul lor a fost același după sens după cum vedeți în imaginea de mai jos. Adică, pe primul afiș apărea un bărbat întins în căldură în deșert, complet epuizat. În al doilea poster, el bea o Cola. Iar pe al treilea, vesel și sănătos aleargă mai departe. Totul a fost foarte frumos desenat, tipărit și lipit prin tot orașul. Dar campania publicitară a eșuat în totalitate. De ce? În ciuda faptului că ideea în sine nu este rea, simplă și de înțeles, iar implementarea a fost de înaltă calitate - echipa americană nu a ținut cont de un fapt.... În Arabia Saudită, oamenii citesc de la dreapta la stînga...