De ce Steve Jobs, creatorul iPad-ului, nu-şi lăsa copiii să folosească iPad-ul! De ce sunt periculoase noile tehnologii?
Trăim în epoca tabletelor, iPhone-urilor, iPad-urilor şi smartphone-urilor. Aceste cuvinte, care au pătruns în limba română nu cu mult timp, nici nu existau în urmă cu 15-20 de ani. Evoluţia tehnologică este uluitoare… dar cât de benefică este ea pentru noi, cât şi pentru copiii noştri? Am găsit un articol foarte interesant, care tratează acest subiect, aşa că încerc să fac o adaptare şi să-l prezint şi aici:
Aţi oferi câte un iPad copiilor voştri? Steve Jobs nu ar fi făcut-o, și asta pentru că avea un motiv foarte bun. Într-un articol publicat odată în “New York Times”, atunci când patronul Apple, Steve Jobs, încă mai trăia, reporterul Nick Bilton îl întreabă pe “magnatul iPad-urilor” următoarele: “Deci, copiii dvs. trebuie să iubească i-Pad-ul?” Jobs a răspuns: “Ei nu l-au folosit. Noi limităm copiilor noştri cât putem de mult această tehnologie care s-o utilizeze la domiciliu.” Hopa! Creatorul iPad-ului le interzicea copiilor săi să folosească iPad-ul. Oare de ce?
Mai ales în Silicon Valley, există, de fapt, o tendință a directorilor şi inginerilor de companii high-tech de a limita accesul copiilor lor în a folosi tehnologia modernă. Ei îşi trimit copiii la școlile “non-tech”, cum ar fi Școala Waldorf din Los Altos, unde computerele nu se găsesc peste tot, totul concentrându-se pe învăţarea manuală.
În revista “Times”, Chris Anderson, şeful companiei de high-tech Robotica 3D și tată a 5 copii, explica de ce persoanele care lucrează în high-tech îşi ţin proprii copii la distanţă de aceste noi tehnologii: “Copiii mei mă acuză pe mine și soția mea că suntem fascişt pentru că nu-i lăsăm să folosească prea mult noua tehnologie, spunându-ne că niciunul dintre prietenii lor nu au aceleași reguli… Asta pentru că am văzut pericolele tehnologiei. Am văzut-o la mine şi nu vreau să se întâmple asta pentru copiii mei.”
Dependenţele copiilor încă de la vârste fragede de iPhone, iPad, smartphone-uri şi alte tehnologii asemănătoare îi face lipsiţi de imaginaţie şi creativitate. Astfel, scade mult inteligenţa copiilor, iar mintea nu se mai dezvoltă în mod sănătos.
P.S. Şi când mă gândesc ce scandal a fost în România, la începutul anului şcolar 2014-2015, odată cu lipsa manualelor şcolare pentru copiii de primele clase, şi asta pentru că ministerul dorea să introducă “manuale digitale”.
Acum cred că îmi dau seama ce se urmăreşte: în afara faptului că se mai încasează nişte comisioane consistente, se vrea a se crea o generaţie îndobitocită de tehnologii, fără creativitate şi imaginaţie. Cu cât noile generaţii de tineri sunt mai proaste, cu atât sunt mai uşor de manipulat. Credeţi că degeaba directorii companiilor de high-tech îşi ţin copiii departe de aceste noi tehnologii?
Sursa: lifter.com.ua