De ce trebuie să lucrăm încet, dar nu mult

/ Vizionări: 1496

Mat Steele, șeful unui birou de design a scris un eseu despre faptul cum trebuie să ne organizăm lucrul, pentru a nu deveni ostatecul muncii, să menținem starea mentală și să obținem mai multă satisfacție de la viață.

Mat Steele, șeful unui birou de design a scris un eseu despre faptul cum trebuie să ne organizăm lucrul, pentru a nu deveni ostatecul muncii, să menținem starea mentală și să obținem mai multă satisfacție de la viață.

1.Încetiniți ritmul

Femeile care lucrează din greu rămân însărcinate mai greu
Femeile care lucrează din greu rămân însărcinate mai greu

Cineva a spus odată: „Chiar dacă vei învinge în cursele de șobolani, oricum vei rămîne șobolan. Cînd încetinim ritmul, prioritățile noastre devin mai clare. Dacă sînteți ocupați mai mult decît vă doriți, nu încercați să schimbați orarul. Pentru început, calmați-vă și concentrați-vă asupra momentului. Simțiți ce se întîmplă acum și aici. Urmăriți cum se duce energia – bună și rea. Prioritățile sănătoase se vor deschide în fața Dvs. și viața va începe să facă singură corectivele necesare.

2. Încetați să fiți erou

Faceți un orar, conform căruia veți putea face față sarcinilor și care nu vă vor duce la pieire. Nimeni nu va muri de infarct dacă veți închide unul dintre proiecte.

3. Reveniți acasă

Plecați din oficiu la ora șase seara sau mai devreme dacă e posibil. Cinați cu prietenii sau familia, relaxați-vă și dormiți bine. Atunci dimineața, la serviciu, vă veți simți odihnit și concentrați.

4. Evitați ședințele

Lenea nu este un moft, ci o boală
Lenea nu este un moft, ci o boală

Uneori, acesta sînt, într-adevăr utile și necesare, însă deseori la ședințe pur și simplu pierdeți timpul în zadar. Întrebați respectuos colegii sau șefii dacă există o altă metodă mai eficientă de adoptare a deciziilor. Propuneți variante.

5. Includeți regimul „avion”

Uitați de sunete (redirecționați-le la robot) și internet. Este important că abilitățile de comunicare ne fac mai fericiți sau productivi. Creați în jurul vostru o atmosferă ce vă distrage la minimum. Fiți off line pînă cînd nu veți avea nevoie într-adevăr să faceți vreo cercetare sau să precizați ceva. Faceți mai întîi lucrul de bază, apoi răspundeți la e-mailuri. Fiți activi, nu reactivi.

6. Luați prînzul în afara oficiului

Citiți o carte, plimbați-vă, vizitați un muzeu, faceți totul ca să schimbați anturajul și să vă deconectați de treburile obișnuite. Schimbarea atmosferei vă va umple de energie și entuziasm înaintea lucrului de după amiază.

7. Renunțați la multitasking

Nu este eficient. Oamenii care declară că reușesc să facă cîteva lucruri odată, se amăgesc pe alții și pe sine însăși. Concentrați-vă asupra unei sarcini importante. Spuneți-le colegilor că nu doriți să fiți deranjați. Ei vor înceta să se supere cînd vor vedea rezultatele finale.

8. Spuneți „nu”

Înainte de a răspunde la o rugăminte, întrebați-vă, ce vă determină să spuneți „da” – acordul sau frica. În al doilea caz, refuzați politicos și propuneți o alternativă. Acesta va fi încă un motiv de a vă manifesta creativitatea.