Designeri au mutat natura sălbatică peste drum
Designeri au mutat natura sălbatică peste drum
Americanii au constatat că accidentele rutiere care implică animale sălbatice aduc daune de 8 miliarde dolari. Pe an. Cea mai eficientă soluţie este văzută în construcţia conductelor de trecere peste autostradă pentru animale. Aceasta idee deloc nouă a fost realizată în mod repetat şi se consideră că aceste poduri reduc numărului de coliziuni "animal-vehicul" cu 80%. Singura întrebare este proiectarea optimă a tranziţiilor.
" Metode noi. Materiale noi. Gândire nouă"- motto-ul concursului internaţional de design ARC Competition, organizat de către organizaţiile non-profit în America de Nord. Participanţii la această competiţie, primă de acest gen, au proiectat o "trecere pentru pietoni", pentru o anumită locaţie pe autostrada I-70, la 145 mile de la Denver, care a fost numit Zidul Berlinului pentru animale sălbatice.
În "luptă" au participat aproape o sută de firme de arhitectură din nouă ţări, în finala au încrucişat spadele cinci studiouri din SUA, Canada şi Olanda, şi pe 23 ianuarie a devenit cunoscut câştigătorul, care primeşte un premiu de $ 40.000.
Juriul a constatat cel mai bun proiect – proiectul designerilor newyorkezi – compania de inginerie HNTB şi firma lui Michael Van Valkenburg MVVA. După cum a menţionat Fast Company, judecătorii au preferat designul simplu si aprobat în practică - un pod din beton simplu vechi. Totuşi, neobişnuit de mare - un pic mai mare de un teren de fotbal.
Câştigător al concursului, pasajul se asamblează din modulele de beton similare, făcându-l uşor adaptabil la diferite segmente şi relativ ieftin: podul de o lăţime de un stadion este estimat la 8.3 milioane dolari. Pe partea de sus a cadrului de beton se oferă, în favoarea anumitor animale, turnarea diferitelor tipuri de sol şi plantarea diferitelor soiuri de vegetaţie.
Pe pod sunt planificate chiar şi izvoare
Studioul Balmori Associates, ca şi companiile-câştigătoare, lucrează în New York. Angajamentele "conaţionalilor" sunt similare, cu excepţia faptului că Balmori a ales în loc de beton panouri de lemn, prin ce, probabil şi a respins juriul (ilustraţii Balmori Associates).
Studioul Olin din Philadelphia a dezvoltat un podul în formă de o prăjitură complexă, cu multe straturi de sticlă şi oţel şi alte materiale, cu un sistem de drenaj, coloanele portante şi aşa mai departe. A ieşit, probabil, o structură cea mai arhitecturală. Din partea laterală poate fi văzut clar că pasajul de la Olin reprezintă o asemănare cu o cupă.
În concluzie, vom numi animale, pentru care s-au străduit arhitecţii. Sunt urşi, pume, râsuri, coioţii, elanii, cerbi şi jderii. Din păcate, construirea acestui pasaj rămâne în suspensie..
Sursa: zelife.ru cu link pe Konstantin Bolotov, Membrana.ru