După 3 luni, 35% din proprietarii vehiculelor electrice nu-şi vor mai face griji în privinţa distanţei
Una din cele mai mari probleme ale vehiculelor electrice este distanţa lor limitată la o singură încărcare. În timp ce şi maşinile convenţionale sunt limitate în distanţa parcursă cu un singur rezervor de benzină, în lume există o mulţime de staţii de alimentare, iar umplerea durează 5-10 minute.
Dacă ME (maşina electrica) rămîne în continuare fără încărcare, atunci şoferul va fi nevoit, probabil, să meargă acasă, în cabina unui camion de remorcare. Anume această perspectiva neplăcută forţează multe persoane să renunţe la achiziţionarea electrocarului, iar cei care totuşi au hotărît să cumpere o maşină nouă, devin nervoşi la fiecare ieşire din garaj.
Cu toate acestea, în cadrul unui studiu s-a descoperit că mulţi conducători auto, după trei luni de utilizare zilnică a ME în condiţii reale, încetează să-şi mai facă griji în privinţa distanţei.
În acest studiu, agenţia naţională britanică de inovaţii Technology Strategy Board, a urmărit obiceiurile şi stările de dispoziţie la 340 de conducători ai autovehiculelor cu emisii de carbon reduse. Studiul a implicat autovehicule de diferite tipuri: de la camioane pînă la electrocare de sport.
Timp de trei luni, atunci cînd a fost realizat studiul, autovehiculele au parcurs în total mai mult de un milion (1089862) km şi au efectuat 10.389 km de călătorii. Distanţa medie a călătoriei a fost aproximativ de 9-10 km, care este doar un pic mai mică decât o excursie cu vehiculele convenţionale (11 km).
Toţi conducătorii autovehiculelor electrice, care au participat la studiu, în ancheta iniţială şi-au exprimat îngrijorarea privind distanţa maximă de conducere între două încărcări. După trei luni, 35% din şoferi au declarat că această problemă nu îi mai preocupă şi că ei s-au adaptat pentru a conduce maşinile lor.
Dovada acestui fapt a fost o schimbare în comportamentul conducătorilor auto: la a treia lună de conducere, ei au încărcat maşina mai rar şi apoi tot mai des permiteau ca nivelul bateriei să scadă sub 50%. În acelaşi timp, cercetările au arătat că şoferii practic nu au schimbat obiceiurile lor în conducere.
Modificările în călătorie au afectat, în primul rînd, planificarea mai detaliată a călătoriilor şi alegerea celei mai scurte căi.
"Am fost surprins cît de repede şi de uşor şoferii s-au adaptat la vehiculele electrice", - a declarat Andrew Everett, şeful transporturilor în Technology Strategy Board.
Potrivit acestuia, nivelul scăzut de anxietate privind lungimea distanţei de călătorie şi adaptarea rapidă sunt semne că şoferii au început să înţeleagă mai bine capacităţile tehnice ale vehiculelor lor.
Cu toate acestea, printre dorinţele conducătorilor auto pe prim plan rămîne distanţa maximă de călătorie la o singură încărcare. În conformitate cu şoferii automobilelor private şi celor de serviciu, o distanţă confortabilă pentru ei ar fi de 150 km şi 200 km, respectiv.
Aceste studii vor ajuta altor potenţiali cumpărători ai vehiculelor electrice să facă o alegere în favoarea acestui nou tip de maşini, deoarece doar numai temerile de a descărca bateriile şi a rămîne undeva în mijlocul drumului opreşte mulţi dintre ei. Studiile similare sugerează că dacă nevoile lor vor fi evaluate în mod adecvat şi comparate cu posibilităţile reale ale vehiculelor electrice moderne, va reieşi că transportul ecologic curat puţin sau aproape deloc nu limitează deplasările zilnice.
Cu toate acestea, trebuie de remarcat că maşinile electrice au un singur duşman: vehiculele hibride cu acumulatoare. Faptul este că ele funcţionează ca şi electricele, însă atunci cînd se termină încărcarea bateriei se include motorul pe benzină / motorul diesel şi generează energie electrică suplimentară, potrivind astfel hibride la maşini convenţionale.
Şi ambele aceste tipuri de maşini au o singură problemă - preţul. Pînă ce ele nu vor fi vîndute în aceleaşi volume, ca şi maşinile clasice, preţul va fi cu cîteva mii de dolari mai mare şi, prin urmare, lansarea lor în masă va fi întîrziată.
Sursa: ekopower.ru