ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

EcoBoost de la Ford Motor Company a fost denumit «Motorul Internaţional al a.2013»




 

 

Motorul high-tech, pe benzina , de 1,0 litru, EcoBoost de la Ford Motor Company a fost denumit «Motorul Internaţional al a.2013 ». Motorul cu trei cilindri Ford obţine acest prestigios titlu a doua oară consecutiv.

Motorul de 1,0 litru EcoBoost, care îmbină injecția directă, turbocompresorul și sincronizarea variabilă a supapelor pentru a reduce consumul de combustibil fără a scădea din putere, a obţinut cel mai mare punctaj în toată istoria premiului. El a devenit învingător şi în nominalizarea «Cel mai bun motor cu volumul de 1 litru» , la înmânarea premiului anual, instituit de revista «Engine Technology International».

Compania Ford şi-a confirmat planurile de a spori, începând cu mijlocul lunii august, producerea motorului EcoBoost de 1 litru la uzina Ford din Koln, cu 1000 unităţi zilnic.

 

1,0-литровый двигатель семейства Ford EcoBoost во второй раз стал обладателем премии «Международный двигатель года»

«Cu tehnologiile deja formate, cum sunt motoarele cu ardere internă, e dificil să obţii o performanţă veritabilă. Însă anume aceasta i-a reuşit echipei noastre , – a comentat Joe Buck, vicepreşedintele companiei Ford în probleme de elaborare a motoarelor. – Trebuie să şezi personal la volanul unui automobil cu motor de 1,0 litru EcoBoost, pentru a te convinge, că acest motor compact cu trei cilindri poate dezvolta o asemenea putere şi economie de combustibil ».

Premiile de diverse categorii au fost conferite în baza votului unui juriu compus din 87 de jurnalişti specializaţi în automobilism din 35 ţări ale lumii, care apreciau motoarele reieşind din gradul de siguranţă, eficienţă,economie, construcţia performantă şi utilizarea noilor tehnologii .

Ford a fost unul dintre cei trei producători auto, care au obţinut consecutiv mai multe titluri în decursul istoriei de 15 ani ai premiului. Şi motorului de 1,0 litru EcoBoost i-a fost decernat premiul International Paul Pietsch Award 2013 pentru inovaţii tehnologice, care era conferit la înmânarea premiului Best Cars Awards, instituit de revista Auto Motor und Sport. Motorul a obţinut şi Dewar Trophy - premiul clubului automobilistic regal din Marea Britanie, şi Breakthrough Award al revistei «Mecanica populară», editate în SUA.

«De necrezut! Motor de 1 litru , dotat cu toate calităţile – forţă, eficienţa consumului de combustibil, caracter ecologic şi gabarite compacte , – comentează Peter Leyen, membru al juriului şi jurnalist independent din Marea Britanie. – Este o veritabilă capodoperă ».

Motorul de 1,0 litru EcoBoost a fost elaborat în centrele de cercetare a companiei Ford în Aachen și Merkenich, Germania și Dunton, Marea Britanie. El este produs la uzinele Ford din Koln, Germania, şi Craiova,România.

Din Slavnic, redactorul revistei «Engine Technology International»: « EcoBoost - primul motor cu trei cilindri al companiei Ford – rămâne motorul, care le depăşeşte pe toate celelalte. Este eficient în condiţii reale, în timp ce turbina de inerție joasă poate oferi cu ușurință puterea necesară pentru aşa vehicule mari, cum este Grand C-MAX».

În prezent motorul EcoBoost de 1,0 l este accesibil în Europa pe modelele Fiesta, B-MAX, C-MAX şi Grand C-MAX. Pe viitor,în Europa, el va fi instalat pe vehicule mai mari, inclusiv Ford Mondeo. La fel, el va fi accesibil pentru automobilele comerciale Transit Connect ,Transit Courier, Tourneo Connect şi Tourneo Courier.

Motorul acaparează mereu noi pieţe în toată lumea – în prezent el este accesibil clienţilor care cumpără un Ford EcoSport nou în India şi China , spre finele anului va apare în America de Nord pe Ford Fiesta.

Este suficient de compact, pentru ca să încapă în portbagajul de deasupra capului pasagerilor unui avion. În Europa, el este motorul cu cel mai bun indice de eficienţă a consumului în clasa respectivă , fiind instalat pe automobile ca Fiesta, Focus, C-MAX şi Grand C-MAX.

Uzinele Ford din Koln şi Craiova au fost modernizate, în scopul sporirii producerii de motoare EcoBoost de 1.0 litru. Întreprinderile au fost dotate cu tehnologii avansate, care permit reducerea volumului de lichid răcoritor, necesar la prelucrarea pieselor din aluminiu ale motorului, de la 2 l la 5 ml pentru o piesă, fapt care va permite diminuarea influenţei asupra mediului.
A fost implementată şi tehnologia „testării reci”, care permite testarea motoarelor fără a le porni, şi astfel micşorarea volumului de combustibil consumat şi emanarea de CO2 cu 66%. Restul de energie, necesar pentru funcţionarea uzinei din Koln, provine din surse regenerabile, inclusiv de la trei hidrocentrale electrice din Norvegia şi Suedia.

Ford of Europe intenţionează să tripleze volumul anual de producere a automobilelor cu maşini (în 2011 volumul de producere era de 141 000). Peste 300 000 din ele vor avea motorul de 1,0 litru EcoBoost. În trimestrul 1 al anului 2013 pe 19 pieţe europene motorul de 1,0 litru EcoBoost a fost preferat de 42% dintre cumpărătorii modelului B-MAX, cumpărătorii Focus şi Fiesta l-au preferat, respectiv, în proporţie de 30% şi 24%.

 

 

ABONAȚI-VĂ
Miercuri, 12 iunie 2013 17:26
Vizualizări: 2512

Citiţi de asemenea

Rețeta de varză murată fără sare de la Pola BragaDe ce am decis să scriem această rețetă, în ciuda faptului că există o ...
75
Jungla Amazonului este unul dintre cele mai puțin explorate locuri de pe Pământ. Mulți căutători de aventuri încă dispar...
61
Toată lumea știe că pielea absoarbe bine tot ce interacționează cu ea. Aceasta se aplică și șampoanelor și este foarte...
212
Prin adăugarea în apă, această substanță stimulează procesul de eliminare a sărurilor în exces și a toxinelor periculoas...
159