Efectul Facebook asupra utilizatorilor: demoralizare şi invidie
Una din trei persoane se simte demoralizată după ce accesează reţeaua de socializare Facebook, susţine un studiu recent citat de Daily Mail.
Cercetătorii germani de la universităţile Humboldt şi Darmstadt din Berlin au arătat că mulţi dintre utilizatori sunt demoralizaţi după ce vizitează profilurile prietenilor virtuali.
Asftel, fotografiile sau comentariile care descriu clipe frumoase din viaţa altora pot influenţa în mod negativ starea de spirit a unor utilizatori, trezindu-le invidie sau sentimente de nemulţumire faţă de propria viaţă.
Pentru realizarea studiului, specialiştii au chestionat 600 de persoane, descoperind astfel că cele mai sensibile sunt cele care, deşi accesează reţeaua Facebook, nu sunt active – nu postează fotografii, nu comentează etc.
Aproximativ 40% dintre respondenţi au arătat că invidia este sentimentul cel mai pregnant, pe cînd 36% au spus că, deseori, se simt frustraţi din cauza informaţiilor de pe reţeaua de socializare.
„Succesul, talentul şi bunurile pe care alţii le deţin stîrnesc ranchiună”, explică cercetătorii. „Toţi cei care sunt activi pe Facebook încearcă întotdeauna să se descrie într-un mod cît mai plăcut, prin urmare majoritatea postărilor sunt pozitive”, au continuat aceştia.
Oamenii de ştiinţă sunt de părere că persoanele care navighează des pe astfel de site-uri tind să îşi măsoare propriul succes în funcţie de imaginea pe care alţii o construiesc pe reţelele de socializare. Aşadar, cei sensibil în situaţiile de acest tip sunt în pericol să se izoleze social sau să sufere din cauza depresiei.