Ekip! Un miracol al aeronauticii care dezavantajează companiile petroliere şi aeriene vechi
Descriere:
Specialiştii din industriile aviatică şi spaţială, conduşi de profesorul L.N. Şciukin, au dezvoltat elementele fundamentale ale unui tip principial nou de aparate zburătoare "Ekip".
Aeronavele "Ekip" pot transporta încărcături grele voluminoase (100 de tone sau mai mult) la distanţe lungi (mii de kilometri) la viteze de 500-700 km /h, la o altitudine de 8-13 km. Ele pot zbura aproape de suprafaţa pămîntului şi a apei, folosind o pernă de aer, la viteze de pînă la 160 km / h şi efectua zboruri în regimul de control de pe panou, la viteze de pînă la 400 km /h.
Aeronavele "Ekip" sunt dispozitive fără aerogări. Ele pot ateriza pe aerodromurile de orice categorie, inclusiv suprafeţe de pămînt şi de apă.
Lungimea pistei de decolare-aterizare pentru aeronavele grele (sute de tone) nu va depăşi 600 de metri, decolarea şi aterizarea vor fi efectuate pe o glisadă abruptă (zbor alunecat al unui avion în linie dreaptă, în lungul aripilor înclinate – trad.), pentru a reduce impactul zgomotului asupra zonelor rezidenţiale din apropiere. Pentru decolare şi aterizare aeronavele "Ekip" folosesc un dispozitiv plasat pe o pernă de aer care se încadrează în structura aeronavei. Acesta este situat sub corp şi la decolare-aterizare poate exercita o presiune joasă asupra aeronavei şi pistei de decolare-aterizare (pămînt, apă ). Această presiune este echivalentă cu presiunea exercitată de un strat de apă de o grosime de 220-270 mm.
Pentru aeronavele "Ekip", cu o capacitate de sute de tone, nu va fi nevoie să se construiască aeroporturi cu piste de beton de o lungime de 5 km, necesare pentru B-777 (Boeing) şi A3-XX (Airbus Industries).
Aeronavele "Ekip" vor transporta încărcături grele şi un număr mare de pasageri (1000 şi mai mult) la aeroporturile existente pe continente şi insule.
În special, trebuie de menţionat posibilitatea de a folosi combustibil gazos (gaze naturale, hidrogen). Dimensiunile mari ale aeronavelor permit de a amplasa în interiorul lor, fără schimbări exterioare, rezervoare mari de carburanţi cu combustibil gazos.
Rezervele limitate de petrol (50 ani) necesită transferul aeronavelor la combustibil gazos.
Deşi dimensiunile limitate ale aripilor subţiri la avioanele existente nu permit să se facă acest lucru. De exemplu, volumul de combustibil gazos într-un avion Tu-156 ocupă o jumătate din salon pentru pasageri, iar la A-SiC (Proiect DASA) ocupă al doilea nivel sub întregul compartiment pentru pasageri, schimbînd conturul exterior al avionului şi scăzînd caracteristicile sale aerodinamice.
Aeronavele "Ekip" datorită dimensiunilor mari, permit de a poziţiona rezervoare de combustibil mari în partea laterală, fără a schimba conturul extern.
Reţineţi că aeronavele pe bază de hidrogen "Ekip" pot creşte distanţa zborului de 2-3 ori comparativ cu aeronavele existente de aceeaşi capacitate. Funcţionarea aeronavelor "Ekip" pe gaze naturale şi combustibil pe bază de hidrogen vor reduce emisiile nocive în procesul de ardere, şi anume aeronavele "Ekip" vor fi mai ecologice decît alte avioane existente.
Ar trebui de subliniat şi faptul că utilizarea metanului lichefiat la aeronave "Ekip" va reduce preţurile la combustibil cu mai mult de 5-8 ori, ceea ce va contribui la reducerea costurilor de exploatare de 1.5 - 2 ori. Potrivit experţilor DASA, ponderea relativă a corpului la dispozitivele zburătoare "Ekip" (în raport cu greutatea de decolare), cu utilizarea materialelor compozite, este cu 30% mai mică decît la aeronavele existente.
Sursa: video.yandex.ua