Ekoetnologicheskaya ecovillage traseu Grishino
Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate
Ekoetnologicheskaya ecovillage traseu Grishino"LAND vieţii tradiţionale"
Va prezentam traseul nostru partii ekoetnologicheskoy ecovillage Grishino şi invită toate suporterii interesate pentru a crea o forţă similară cu traseul de la domiciliu. Aceasta va păstra şi culturale patrimoniului natural al indigene tara ta. Drumul nostru de 4 km constă din obiecte de zece. Ea trece prin teritoriul mijloacelor de trai tradiţionale, care pot fi împărţite în şapte părţi (spaţii):
1) Casă sat traditional - pridvor, hol, împărţirea casei în două jumătăţi, Matica, o bucătărie şi o sobă, lui Kut femeie, colţul roşu, iar cealaltă jumătate, Housewares, vara de cazare la rece (camere, saltele, Mushnikov), mansarda, de uz casnic curte animalelor şi depozitarea fân, paie, instrumente şi mai necesar pentru toate cazurile de viaţa rurală;
2) Village - case cu camere pentru animale, gradini de legume si livezi, fântâni, strada, leagan si o baie (poate fi situat pe teritoriul comunei şi în afara teritoriului), mai mult pe partea (spaţiul satului de frontieră);
3) Câmp (teren arabil, păşuni) şi clădiri agricole - hambare, mori, hambare, hambar, haylofts şi limitele (limitele de proprietate tribale);
4) zone umede - păşuni, păduri, ciuperci, fructe de padure, pescuit, vânătoare, etc;
5) Cai - mezhderevenskie drumuri, autostrăzi, vaduri / uneori poduri / drumuri murdărie, trasee si poteci, rosstani (răscruce de drumuri).
6) Locuri Sacre - biserici şi capele, cimitire, izvoare sacre, obetnye rutiere şi cruci, pajişti concediu şi linguri (gazon), şi roşu slide chel, pietre de ritual şi copaci, livezi de sacru, fluvii, lacuri, etc;
7) neatins Natura - preţuite, protejate, protejate, deosebit de valoroase, şi de numărare a se restabili naturale spaţiu resurselor, conservarea biodiversităţii, peisajului şi a terenurilor, anti-eroziune, frumos şi estetic, incomod (gullies, moloz, copaci căzuţi, praguri, toancă în râu, mlaştină şi impracticabile mlaştini), locuri interzise (elegant, mizerabil, fermecat, fermecat).
OBIECTE EKOETNOTROPY
-Traditional Village casa
Sat
-Domenii, fâneţe şi dependinţe
-Zonelor Umede
-Primăvară
Les
Pit-nisip
-Rosstan
Largă în întreaga
Big Stone
1. Traditional Village House
Cu acest obiect începe turul nostru, mişcarea noastră pe ekoetnotrope. tradiţionale de case vechi din sat Grishino, sunt multe, unele dintre ele au fost cumpărate ekoposelentsami. Tradiţionale din lemn rustic (tocate) casa cu o sobă din Rusia este foarte ecologic şi în conformitate cu condiţiile din Northern Territory. Aceasta casa este construit în principal din materiale locale (busteni, plite si scânduri, muşchi pentru izolarea, drann acoperisuri - acoperisul este acoperit cincizeci de ani în urmă). soba Rusă este universal şi foarte convenabil pentru uz casnic.
Case spaţiu începe cu un pridvor si holul de la intrare - intrarea în casă. Ceni combina, de obicei, in zona rezidentiala a ogrăzi şi facilităţi pentru depozitarea alimentelor - Mushnikov care sunt stocate în făină laryah şi cereale cultivate cereale. Mansarda este de obicei folosit numai pentru depozitarea de orice drog.
Spaţiu la intrarea în casă pentru a Matica este un loc unde vecinii pot veni, rătăcitor cerşetori, sau alte străini. Pentru o întâlnire, în această parte a casei, unde este coltul rosu, merge pe bază de invitaţie este doar gazde.
De obicei, o soba Rusă este situat în apropiere de intrarea în casă. Se poate adera la perete sau la centrul de zona rezidentiala a casei şi împărţit-o în mai multe părţi. Tras la el halcaline decât o dată pe zi (se stabileşte de la 8 la 14 mari bustean), si se incalzeste cea mai mare parte a locuinţei, ramanand cald in timpul zilei. Cuptorul este folosit pentru gătit toată ziua - pâine coacere şi prăjituri, de gătit supă şi terci de ovăz, apă clocotită, pentru efectivele de animale, ciuperci uscate, fructe de padure, plante aromatice, legume, carne şi peşte în timpul recoltării, şi chiar ca o camera de aburi, dacă nu există baie.
rolul deosebit de aragaz, şi în timpul ceremoniilor festive tradiţionale. De exemplu, în timpul celebrării a noului an emergente, un speciale bucată de lemn - badnyak "- acoperite cu miere şi presărat cu cereale, apoi copt în cuptor, precum şi toate de uz casnic şi vizitatori a avut transformă bate pe el cu un poker, spune celuilalt urări de bine pentru noul an:" Cum de multe scântei - atât de mult fericire, sănătate, cultură şi animale de companie gunoi ", şi sărut.
Lângă cuptor situat Kut bucatarie si o femeie, unde ritualul de gatit - crearea sa. Ibidem stocate fructe uscate, ciuperci şi plante aromatice, a avut loc acasă de sănătate şi vindecare ritualuri pentru copii. Acest spatiu casnică.
colţul roşu este, de obicei, în faţa casei de la dreptul de intrare. Această secţiune serveşte ca un spaţiu obschesemeynogo publice. În acest colt sunt icoane, există o masă mare, în cazul în care mese pe zi şi festive, întâlniri importante şi conversaţii, şi ritualuri de familie. De exemplu, ar putea exista un acord cu matchmakers, mireasa mireasa. Acest spaţiu este stăpânul casei. Cealaltă jumătate este de obicei parte din casa încălzită, unde membrii de somn de uz casnic şi să păstreze ceea ce nu vrea să paradă. Au continuat memorie bună, generic în articole de uz casnic. Acesta este un spatiu intern de familie, în cazul în care alte persoane nu merg niciodata. De asemenea, nu vor privi inapoi.
Cameră şi saltele sunt întotdeauna la rece, pentru locuit. Aici, de uz casnic a trăit în sezonul cald, nu este pus la tineri casatoriti pat. Deoarece nunta este sărbătorită în mod tradiţional, după recoltă să scadă târzie (după Protection) şi primăvara (înainte de Postul Mare şi Shrovetide), atunci o astfel de traditie - un test pentru tineri casatoriti. Într-o astfel de situaţie este imposibil sa nu stau sub o pătură şi snuggled ...
Ogrăzi concepute pentru animale de companie, depozitare de fân, paie, unelte şi echipamente. Această instanţă este sub un singur acoperiş cu o casa de locuit, separat de acesta printr-un vestibul, se compune din Părţile superioare şi inferioare. La partea de jos a cowshed şi chiar în afara sunt animale domestice - vaci, cai, ovine şi pui. Câini şi pisici au responsabilităţi speciale pentru custozi şi aşa mă duc chiar şi în zona rezidentiala a casei.
Partea superioară a şantierului se numeste pod cu o podea de lemn si o poarta mare, care se învecinează vzezd. În casele tradiţionale pod atat de mare incat ar putea exista pe vzezdu de a conduce un cal şi căruţă. The Loft este depozitat fânul, paiele, inul. Există, de asemenea, un atelier de lucru - un banc de lucru, nicovală, masina de rectificat, nu sunt stocate unelte şi ustensile.
2. VILLAGE
Ekoetnotropy doilea obiect - spaţiu al satului. Toate mijloacelor de trai rurale are atât importanţă economică şi sacru. Viaţa rurală este şi timpul săptămânii şi de sărbători.
Sărbătorile sunt în funcţie de cerc anuale de viaţă. Acestea constau în ceremonii şi festivităţi populare homosexual. Ambele sunt relevante pentru interacţiunea cu natura, pentru a asigura viitorul unei recolte bogate, ploile din abundenţă pentru culturile si iarba, zilele insorite de fân, protecţia împotriva dezastrelor naturale si ingheturi de vară. Pentru cei care participă în continuare la festivitati cu noi, ca le-am discuta dupa turneul în curs de pregătire pentru vacanţă.
leagăn sat mare poate să fie în sat şi zonele de periferie. Ele sunt un atribut obligatoriu de primăvară şi vară concediu, leagăn la ele de către tineri. În zilele de demult se credea căMai mare leagăn leagăn, mai mare va apărea în domeniul de secară, in va creste mai groase.
În afara satului - este o importantă linie de demarcaţie între lumea umană şi lumea naturală, a organizat spaţiu şi spaţiu care aparţine elemente. Dacă în termen de comandantul sat este un om, apoi pe marginea complet de masterat sunt duhuri de câmpuri, pajişti, păduri, râuri, fluvii, arbori izolaţi, plante, pietre, etc Marginea unui sat - de frontieră nu este numai pentru oameni şi animale, dar există o barieră invizibilă. omul Hostile răul nu poate mişca.
3. Domenii, fâneţe şi clădirilor agricole
Obiectul treime din traseul nostru - agricole şi domeniile construcţii, precum şi pajişti. Toate acestea au fost doar în afara satului, şi a fost un spaţiu adiacent pe teritoriul satului. Aceasta este în cazul în care aţi devenit un câmp şi fâneţe arat hambar vechi, precum şi Pleiadele pentru stive imense de fân - sa născut. În aceste locuri, cereale strans îngrămădite în stive, şi a plecat pe teren, au fost eliminaţi snopi în toamna târziu sau chiar de iarnă. Prin urmare, în hambar, de obicei, au fost cuptor să se usuce snopi la treierat. Alături de hambar sub acelaşi acoperiş este de obicei un hambar, el treierat cereale. A fost neincalzite, dar bine ventilat cameră. Riga a fost, de obicei, pentru o singură familie, uneori sa bucurat de câteva familii la un moment dat. Proprietarii hambar sunt rizhnik, şi hambar - de fabricaţie, acestea paza recoltei.
În afara satului sunt cultivate domenii. In mod traditional in semănate, secară, ovăz, orz, mazăre, napi, şi varza. La sfârşitul anilor XIX - începutul sec XX au crescut, şi cartofi. În prezent, domeniul sa transformat într-o pajiste unde puteţi colectarea de alimente, ceai şi plante aromatice, căpiţă de fân. Este în mod regulat eliminate din tufişuri şi copaci prea mare. Pe teren şi fâneţe, are, de asemenea proprietari - câmp şi fâneţe. Ei spun că proprietarii de clădiri ar putea fi un om din faţă într-un mic, limpede ca recunoscut ca fiind un fond ("pisica - nu o pisica, dihor - dihor nu este ...") şi spaţii deschise în formă de un vânt puternic sau un vârtej brusc, dar în basme, de obicei arata ca oamenii ciudat.
Păşunile sunt, de obicei cosite sau păscut vitele lor, astfel încât compoziţia de specii de plante a fost destul de monoton. În vremurile dokolhoznye (înainte de 1930) În ceea ce-a spus. Să ne vechi-cronometre în economie trebuie să aibă o vacă, şi nu doar pentru lapte şi carne, dar şi pentru a fertiliza câmpuri şi grădini de legume. Caprele sunt, de obicei nu sunt ţinute. Din motive de oaie si lana de oaie au fost ţinute. Familia a avut o medie de 10 vaci, dar lapte au dat un pic. Se credea că vaca-rekordistka una care poate oferi mai mult sau 1916 de litri de lapte, un pudovitsey cunoscut, proprietarii erau mândri de ea, şi vecinii gelos. lunca noastră a fost mult timp cosite, astfel încât ierburi sunt bogate.
În mod tradiţional, alimentare utilizate ciuperci albe si ciuperci solonuhi (sărate, ciuperci diferite şi Lactarius). Sălbatice ierburi folosite foarte putin, mai ales pentru scopuri medicinale si magice. Potrivit amintirile de rezidenţi vechi, în loc de ceai brewed numai Sunătoare şi ramuri (nuiele) de zmeura. St John's Wort este cunoscută ca: lemn de mesteacan iepurele, sânge de iepure, iarbă sănătoase, svetoyanskoe ierburi, krovavets iarba svyatoivanskaya, indraznet, sânge, travitsa roşu, sânge semibratnaya, mama de lacrimi lui Dumnezeu, hvoroboy, apeluri-iarbă. Un zmeura - tufe de zmeura, malinitsa, ursul-fructe, etc
La lunca atât de multe plante diferite care pot fi utilizate în alimente sau băuturi. De exemplu, salcia-planta este folosită pentru gătit diferite tipuri de ceai, varză proaspătă - într-o salata, supa, tocana ca un fel principal. Tradiţionale numele său - Koporskaya ceai, salcie, doamnă de iarba dremuha, rosu, mama, melnichnik, puhovnik Crybaby-iarba, skripun, Stennikov, grânarul, dud, nenadychka, mere cizmarul Petushkova, iar altele au bantă pot folosi foaia de lucru, şi inflorescenţe în salate, supe şi feluri principale. Laplanta sa pronunţat de acţiune anti-inflamatoare. Ea a fost numit Aksyutina iarba Barannik, lacrimi zei, Calabash, iarba mastitei de sân, kopytnik, iarba stelat, picior de gâscă, aflate în dificultate popolzuha, Privorot, draga, rosnik, inima, labă de leu, Bork, Sukhova iarba, hrean lemn, Şapoşnikov, lapyshka , etc kamchuzhnik
Cunoaşterea puterea de vindecare a plantelor, utilizarea lor, capacitatea lor de a colecta a avut cea mai mare parte vindecători sat. A fost o zonă separată de cunoaştere, încredere nu este pentru oricine. Acum oamenii în ecovillage foarte atent studiat ciuperci şi plante aromatice, utilizarea lor pentru produsele alimentare, de sănătate şi vindecare. Multe plante furnizează hrană, medicamente, materii prime pentru obiecte de artizanat. Ei bine, din lemn - probabil cele mai bune materiale de constructii naturale.
Cunoaşte plante, proprietăţile lor utile şi provenind din pericol. Ascultaţi numele vernaculare din mlaştină rozmarin sălbatice, pentru a înţelege proprietăţile sale: iarba de bug-uri infestate, înfundat, mlaştină cucuta, golovolom, zone umede noptii ... Pe traseu au putut fi identificate aproape o jumătate de o sută de plante diferite, dintre care 24 sunt otravitoare. Nu sunt plante rare, lor ekoposelentsy luate sub protecţie.
Nu exista in natura numai instalaţiile de inutil. Cel mai mic fir de iarba, si imperceptibile la catedra şi în specii sălbatice complexe organisme şi nu locul de muncă şi în viaţă după moarte. Fotografii pe care le vezi sunt doar câteva dintre plantele cele mai notabile sau bine-cunoscute.
Aconite de nord sau un luptator - o floare frumoasă, dar otrăvitoare umbrite păduri umede. Ea a fost utilizată în medicina populară, dar, desigur, numai de către herbalists cu experienţă.
Heather forme, uneori, pădurilor continuă şi pare a fi omniprezente. Aceste site-uri au chiar un nume potrivit - heathland. Cu toate acestea, Heather trepte este uşor, şi unde oamenii merg de multe ori dispare repede.
vizibile de la distanţă prin culorile lor mari şi luminoase nard. Aceasta planta este larg utilizat în medicina populară şi ştiinţifice.
Arbust, cunoscut sub numele de lup scoarţă, este o specie sinistru nume - Internet Daphne. Toate părţile acestei plante sunt foarte toxice, şi trebuie să ştie cel puţin să fie sedus de fructe suculente luminoase.
St John's, probabil cel mai faimos din plante medicinale. Şi într-o pajişte pokosnom acesta - este dăunătoare. Cele mai multe dintre animale, accidental mananca, bolnav. Ivan-ceai, o creştere rapidă în zonele vechi ars, iarba este mare. Produs din ceai, în funcţie de multe, nu este inferior de obicei indian şi Ceylon. Iar unii cred - şi depăşeşte-le! Chiar şi în secolul XVI în Rusia a crescut de-ceai recoltate de mii de lire sterline, inclusiv exporturile către Europa.
Multe dintre plantele care trăiesc de-a lungul traseului sunt destul de rare, unele sunt supuse de protecţie specială. Daca intilniti - să le trateze cu atenţie.
4. TERENURI
Locală vechi-cronometre nu dezvăluie strămoşii special spirituală, cel mai bun caz va spune despre bylichku străbunicului său, crezând că istoria de viaţă secretă. Chiar şi numele a avut trei: unul secret, dat la naştere, porecla de altă parte, este cunoscută, metrice treia, botez sau spital. Deci, este spiritele naturale au mai multe denumiri.
Obiectul următoare a partii noastre - este un regat suveran al naturii, marginea padurii. Ne oprim în faţa ei şi a vedea unele coadă de mătură. Rakita, precum şi de salcie - un fel de salcie. Deoarece salciile sunt conectate ceremonii Duminica Floriilor, crengile sale biciuire copii, eu sunt adulţilor bolnavi, de casă - sănătate. ramură şi Willow preparată ca ceai, de vara a Veniks.
Rakitov Bush este adesea menţionat în poveşti şi cântece, în cazul în care este conectat cu o altă lume, lumea stramosilor, moarte. Sub aceasta se află, de obicei, poveştile moarte erou sau de melodii, ea stătea vulturul juniori albastrui, şoimul şi un negru clar ciorile, ele sunt eroul vorbesc despre viaţă şi moarte. Dar, înainte de am auzit spunând că "se căsătorească"Coadă de mătură, amintind de faptul că, în antichitate pre-creştine este o formă de ceremonia de nuntă a inclus o pereche de by-pass jurul copacului sacru, inclusiv salcie.
Alte copaci bine-cunoscut sacru - pin, stejar, pin, mesteacan, mere, pin, Rowan mai puţin. Cedri şi stejari aici, în Natura nu creşte, deşi există yarzi. Şi despre copac ştiţi cu toţii, este utilizat în Anul Nou şi Crăciun, precum şi în ritualurile funerare.
În aceste locuri dezvoltat respect detaşat în domeniul de pini mari. Pinii care au fost considerate sacre, au ajuns să fie apropiat, nu ar putea afecta - crengi rupte sau hack. Există bylichek multe despre cum oamenii nu sunt respectate de tradiţie, a încercat să taie copacul sacru şi pedepsiţi.
Mesteacan este un arbore asociat cu vara verde de Crăciun, Treime, SEMIK, Undine săptămână. În timpul acestei runde mesteacan timp dansat sub el a organizat masa cu ouă ritual, simbolizând soarele de vară, pe încreţit ramuri de mesteacan ghicitul, trecerea pe sub ramurile legate de mesteacan, kumilis.
Copac sacru este cel mai faimos de mere pădure. Ea, precum şi cele anterioare - unul din prototipuri de Arborele Lumii. Apple în basme şi epopeele sunt întotdeauna în favoarea altora, salvatorul şi vindecător. În mod tradiţional, de mere pădure transplantate în grădini, având grijă de ei, şi apoi au dat naştere la mere şi mai mari şi mai dulce. La marginea padurii, vom vedea mai multe specii, cum ar fi lemn plop si arin, care au forţă oberezhnoy, dar poate avea efect.
Edge of Forest este limita următoare, care separă spaţiul de câmpuri şi pajişti de spaţiu de pădure. Aşa cum vă amintiţi, în fiecare din stăpânul său. În cazul în care spaţiul şi pajişti câmpurile din apropierea omului, domestice şi sălbatice sau percepute pericol, padurea este un spaţiu în întregime naturale, condus de îndărătnic spirit-gazdă.
În pădure, oamenii trebuie să se comporte în conformitate cu legile din pădure. Legea aici este - nu iau nimic în plus. interacţiunea tradiţională cu pădure implică consumul de darurile sale cu moderaţie, şi nimic mai mult. Un om poate dura atâta timp cât are nevoie pentru viaţă - ciuperci, fructe de padure, ierburi, copaci, animale. Aceasta este o lege pentru toţi cei care se bucură de pădure. Lemn, nu-i place lacomi. Dacă începeţi să fie lacomi, apoi proprietar de pădure trebuie să amintesc de tine. Dacă o persoană înţelege şi iubeşte pădurile, proprietar de pădure s-ar putea recompensa averea bun în pădure. Deşeuri sau o glumă cu voce tare să se pronunţe numele proprietarului de pădure au fost considerate periculoase.
În timp dokolhoznoe în tradiţia de vite care pasc a fost asociată cu pădure. În zona de pădure de animale pasc în poieni de pădure, astfel încât păstorul a încheiat un acord special cu proprietarul de pădure la bovine nu este pierdut, a fost întotdeauna foame şi nu atins de fiare sălbatice. De obicei, efectuate la anumite ritualuri Egor conectat pentru a potoli setea proprietar de pădure, care a pastrat de vite de la animalele sălbatice. Dacă un animal ucis de un animal sălbatic, ceea ce însemna că acesta a fost destinat spirit de pădure, sau un consiliu pe care păstorul de comun acord cu proprietarul pădure.
Deseori, locuiesc în pădure, în singurătate, te simţi prezenţa cuiva invizibil. Dacă o persoană a pierdut în pădure, atunci el ar trebui să facă anumite lucruri, astfel că proprietarul de pădure au ajutat să scape.
5. PRIMAVARA
Trasee obiect următoare - un izvor. Pe drum, să-l trecem o piatră de marginea drumului interesant. Suprafaţa sa cu care se confruntă calea, pauză prea mare şi cu muşchi şi licheni. Pare clar si sa vezi inscripţia: "Pentru a dreapta te duci - veţi găsi un izvor, du-te stanga - ciuperci rack, tu du-te înapoi - oamenii vor veni."
Loc într-un izvor numit Kizhevo, aşa-numitele, şi un arc. proprietăţi Springs din timpuri stravechi sunt considerate sacre naturale, apa de izvor site-uri sunt atribuite, şi nu fără motiv, de vindecare. Ei bine, dacă primăvara seacă - prin urmare, Ludatot nu a fost bine şi ceva ce nu au ca de locuri de putere scade, şi invers: în cazul în care izvoarele au început să bată, locul devine mai puternic, şi Bloom margine. Din primăvară se duce în jos rapid stream. Ea începe să scadă, nisin duce la banca Vazhinka râului. In padure sunt copaci acelaşi lucru, dar este aproape de pin acolo. Loc umed şi întunecat.
Cultivarea plantelor caracteristice astfel de locuri: monkshood nord, coada-calului. Despre multe izvoare spun că nu există o pictogramă - în copaci sau din apele de izvor, atât de des aproape de izvoarele pune obetnye traversează sau capela. Aceşti oameni au venit şi au cerut un izvor de vindecare şi spânzuraţi pe o cruce brodata cu un prosop nou. Harm primăvară este considerat sacrilegiu. Mistress de primăvară - Bereginja, spiritul ca o femeie, generos, dar stricte.
6. WOOD
Continuând drumul prin noastre căi obiect următoare. Din primăvară să părăsească drumul prin pădure verde-molid. Ne oprim la capătul drumului de lângă mormane prea mare muşchi de pietre. Pe drum vom vedea diferite ciuperci care sunt colectate de obicei din zona, sau necomestibile şi otrăvitoare, care nu sunt utilizate. Forestiere în jurul piloţi rock secundar, vârsta 50-60 ani.
În 30 de ani de secolului XX au existat mai multe tabere de a reprimat, care a lucrat la tăierea şi construcţia de drumuri. Unele dintre piloţi de piatra - piatra pentru rezerva de drum. Alte morminte - în lagărul de oameni. Printre mormane şi morminte în vârstă, şi uhoronki de vânătoare - acolo unde a ascuns extrase elan sau porci mistreţi.
Dig de piatră, situată în apropiere de nivelul solului, poate exista o altă origine. În agriculturii locale, Slash si arde supravieţuit până în secolul al XX-lea. Rubilas parte a pădurii, senzaţie de arsură şi se însenină domeniu. cenuşă gunoiului de grajd, este să producă mai mulţi ani, apoi a devenit cosit. Marginile din aceste domenii şi pietre stivuite, care terenurile neschedroy de Nord au fost multe. Deci, acum se află în pădure gramada de piatra cu muşchi, martori tăcut la viaţa de strămoşii noştri.
7. Loc cu nisip
Următoarea oprire pe traseul - o carieră de nisip vechi, dezvoltarea acesteia de peste 20-30 de ani în urmă. Aici se poate vedea clar cum încet şi cu dificultate restaurate pădure unde oamenii pohozyaynichal nepoliticos şi nu a avut grijă de tine.
La partea de jos a groapă căptuşită cu cercuri de pietre. Acest lucru Comentarii ecovillage Grishin. Deci, este cufundat în natura de strămoşii noştri, care interacţionează cu spiritele naturii, creat pe peretii pesterilor din imagine, construit structuri megalitice si labirinturi de piatră, crearea de semne scrisoare ...
8. ROSSTAN
Rosstanyu numit intersecţie (trei, patru sau mai multe), locul de despărţire. Astfel de locuri au fost considerate periculoase, a fost posibil pentru a comunica cu spiritele naturii, să se uite în altă lume. Din cele mai vechi timpuri au existat ritualuri magice de iniţiere, divinatie. Adesea puse rosstanyah cruci (obetnye, sacru), care a arătat că acest loc - in afara de un alt spaţiu. Ele ar putea chiar să construiască o capelă. Dacă aţi venit la capela putrezit sau în stare proastă, apoi pune din nou pe cruce.
Mai mult drum forestier până la râu. Schimbarea de vegetatie, există plante specifice - meadowsweet, monkshood, coada-calului, tufe de zmeura. Trecem un pârâu. Un semn caracteristic faptul că fluxul de lemn şi nu sunt expuse umane, este o grosime de cresterea excesiva a băncilor, şerpuit canal. Flux are, de asemenea, propria sa amantă Bereginja.
9. Ford dincolo de râu
Ne-am dus la obiect nouă - Ford vechi peste raul Vazhinka. Brod gestionează, protejează ford maestrul său - roamer. Ca o continuare a căilor de trecere a râului a jucat întotdeauna un rol important. În perioada pre-creştină lângă punctele de trecere au fost altarele şi plantaţiile de sacru. Imediat apare şi meşteşugari sat, asigurând fabricarea şi repararea de tot ce este necesar în cale. La lmal evom Vazhinka este un sat străvechi (cimitir) Soginitsy si o biserica din lemn, construită în 1696 ani - monumente de arhitectură.
Malul drept a fost prea mare, cu sălcii şi alte arbuşti. Se credea că o astfel de ţărm sirenă în timp între Sfânta Treime şi de vacanţă a lui Ivan Kupala (Undine săptămână, Rusal). La Trinity, au existat multe ritualuri asociate cu sirene. Pe malurile râului, legat panglici, eşarfe, tricouri şi a cântat:
Mermaid-regina, destul de fata, să luăm o cămaşă subţire, lenjerie de pat, Ia şi tricouri, eşarfe de mătase, eşarfe de mătase, pentru zilele de vara!
'Ll fi capabil să fie de acord cu sirene - vor fi o multime de ploi de vară, care poartă culturilor. În basme şi epopeele există imaginea unui sirenă-Bereginja ca feminin, asociat cu umezeala si fertilitatea.
10. Mari de piatră.
Următoare şi ultimul obiect de trasee noastre ekoetnograficheskoy - o mare de piatră. Pentru a ajunge la el, este necesar să se facă un salt mare la mal, unde o mulţime de vegetaţie, tipice pentru pajişti şi de viaţă la frontiera de uscat şi de apă. Pe drum spre Piatra Mare cresc multe alte plante aromatice, sunt urme vizibile de vidre, există şopârle şi şerpi şi broaşte râioase manca.
Piatra foarte mare situat pe teren de frontieră şi apă. În perioada pre-creştină, pietrele au fost dedicate Velez, stăpânul apelor, stăpânul luna, responsabil pentru fertilitate, prosperitate a animalelor domestice şi sălbatice. În Nord rus a existat un cult al Veles - o manifestare a divinitatii de sex masculin mai mari. Încă din antichitate erau oameni fino-ugrice, tradiţiile lor Big Stone ar putea fi interpretată în alt mod. Dar, în orice caz, astfel de obiecte perceptibile naturale, cum ar fi pietre mari, situate în apropierea aşezărilor au fost întotdeauna folosite în scopuri de ceremonie.
Pe Rusia de Nord-Vest are încă o mulţime de pietre sacre venerate, unele se numesc Big Stone, altele au nume diferite corespunzătoare, unele reinterpretate ca fiind legate de sfinţi venerat la nivel local sau Fecioara Maria, profetul Ilia, Nicole. Onorarea pietre au venit din timpuri pre-creştine. Cu toate acestea, la această pietre asemenea zi de multe ori vin la, să comunice cu ei, întrebând despre a face dorintele sa devina realitate, aduc cu ei o cereale, paine, bomboane de încurajatoare. Şi, uneori, ajută ...
sursă