Electric Motion EM 5.7 – bike-ul electric pentru competiţii sportive și recreare
De obicei, zgomotul motoarelor și norii de fum sunt inerente oricărui moto-sport. Cu toate acestea, nici una, nici alta nu sunt specifice bike-ului Electric Motion EM 5.7. Această maşină ușoară cu două roți este concepută atât pentru competiţii sportive, cât şi pentru recreare. “Inima” lui verde este motorul electric.
Producătorul francez al motocicletelor faimoase Scorpa, Philippe Aresten, a lansat pe piaţă propriul model de trial-bike electric. În urmă a trei ani de dezvoltare și de testare, în 2011 s-a născut primul model în serie. Modelul nou din 2012 a suferit o serie de modificări și de îmbunătățiri.
Potrivit producătorului, EM 5.7 poate fi folosit atât pentru competiţii de trial, cât şi în scopul conducerii pentru plăcere. Bike-ul este echipat cu un scaun detaşabil, complet inutil la competiții, dar necesar la conducerea pe drumuri.
Printre îmbunătățirile din anul 2012 sunt următoarele: un cadru mai puternic şi mai ușor, mici modificări în design, puterea şi cuplul motorului crescut. Este revizuită construcţia furcii din față și a suspensiei din spate (susţinere a părţii mobile – trad.), modernizat și protejat cilindrul principal de frână. Ca urmare, greutatea totală a bike-ului electric s-a redus pînă la 71 kg.
Inima maşinii liniștite, dar vioaie este motorul electric de curent continuu, fără perii, cu o putere nominală de 5 kW, conceput special pentru bike-ul la comanda Electric Motion. Motorul este alimentat de o baterie litiu-polimer, închisă într-o carcasă de aluminiu. Greutatea ei deplină împreună cu cablurile, securitatea şi dispozitivul de măsurare, constituie 11 kilograme. Bateria este detașabilă, încărcarea la 100% de la un încărcător extern durează aproximativ 110 minute. Indicatorul de board al nivelului de încărcare informează despre starea bateriei.
Maneta de ambreiaj electronic instalată pe mânerul de stânga al volanului și limitatorul de viteză instalat pe mânerul de dreapta, vă permit să controlați cu precizie puterea motorului. Frânarea regenerativă, care returnează bateriei o parte din energie este activată cu ajutorul butonul.
Bike-ul electric are trei moduri, al căror scop este reducerea consumului de energie și ajustarea caracteristicilor maşinii în conformitate cu nevoile și posibilităţile "călărețului". Modul de novice (Inovice) economiseşte potasiul bateriei şi se caracterizează prin consumul redus de energie și un cuplu al motorului. Trek este modul pentru odihnă și conducere normală pe drumuri. În sfârşit, modul Trial cel mai greu, atunci când maşina este capabilă să demonstreze maximul de capacităţi.
La întrebarea, care va fi prețul de vânzare al noului model EM 5.7, Aresten a răspuns că acesta va fi diferit în diferite țări, dar nu va depăși prețul bike-ului similar cu un motor cu ardere internă. Prețul va fi de aproximativ 5200 euro.
Autor: Alexei Norkin
Sursa: facepla.net