Electroscuter Stigo, agil în călărie și în asamblare
În cadrul expoziției de inventatori și inovatori 1000 Pionniers din Paris firma estoniană Stigobike a prezentat publicului electroscuterul pliant Stigo, care după viteza de asamblare depășește toți omologii pe piață.
Produsul nou este echipat cu un motor electric de 250 de wați, susținut de bateria litiu- fier- fosfat ( LiFePO4 ) de 36V , care poate fi reîncărcată de la o priză de perete standard. Viteza maximă este de 25 km / h ( cel mai mare îndice pentru transporturi în acest segment), kilometrajul efectuat pe energie electrică - 40 km . Înlocuirea bateriei de sine stătător nu este posibilă, dar potrivit producătorilor, aceasta ar trebui să dureze timp de câțiva ani.
Pentru a plia Stigo în doar 2 secunde, dezvoltatorii companiei estoniene au muncit 5 ani. În starea dezactivată, dimensiunile sale sunt de 0,45 x 0,4 m. Adăugați masa de 17 kg greutate și veți obține un mijloc de transport care poate fi transportat cu ușurință de sine stătător. Ca pilotul să nu facă eforturi suplimentare, producătorii au echipat în mod prevăzător Stigo cu roțile mici – pentru a-l transporta manual ( ele, de asemenea, asigură poziția verticală a scuterului, dacă este necesar). În prezent, drept bază pentru cadrul Stigo a servit aluminiu, în viitor producătorii au de gând să trecă la fibra de carbon, ce va facilita și mai mult scuterul.
Așa cum îi stă bine oricărui mijloc de transport modern, care trebuie să fie atractiv în aparență și să dispună de caracteristicile tehnice bune, Stigo are o funcționalitate decentă. În partea din față și din spate a scuterului sunt instalate LED-uri, pe fiecare parte – reflectoare, pe ambele roți de 12 inch - frâne clește. În centrul volanului este montat un monitor, care afișează informații despre viteza, cantitatea de energie în baterie.
Prețul electroscuterului Stigo este estimat la 2,37 mii € (aproximativ 3,2 mii de dolari) . În Estonia, în care acest mijloc de transport este clasificat ca scuterul electric , el nu are nevoie nici de permis de conducere sau număr de înregistrare. Pe site-ul producătorului se spune că trecând într-o zi 12-13 km, proprietarul va cheltui pentru încărcarea suplimentară doar 0,015 €.
Afișarea la expoziția 1000 Pionniers a fost concepută de conducerea Stigobike pentru a găsi potențialii investitori. În cazul în care aceștia se vor găsi în al doilea sau al treilea trimestru al anului 2013 , 200 de exemplare Stigo vor apărea pe piața europeană. Până în 2015 compania intenționează să vandă 8 mii de scutere electrice. În magazinele SUA modelul poate apărea încă la sfârșitul anului viitor.
Apropo, Stigo are mulți concurenți pe piață și proiectului estonian va fi greu să câștige inimile publicului larg. Putem aminti Scuddy care are caracteristici de performanță, rezerva de energie și prețul comparabil, iar funcționalitatea este superioară. Sau proiectul Works Electric Rover, alături de care Stigo pare a fi o broască țestoasă. Însă designerii estonieni nu cred să cedeze concurenților de la început. În planurile companiei în afară de înlocuirea anunțată a cadrului de aluminiu pe schelet" din fibra de carbon, mai este și crearea unui program special pentru tablete si smartphone-uri, care va furniza proprietarului statistici de călătorie și va avea grijă de siguranța scuterului electric.
Sursa: facepla.net