Ford de 1 litru întrece alte supercaruri
Compania Ford continua să promoveze activ Motorul Anului - EcoBoost de 1 litru. De data aceasta piloţii Ford, au ales traseul celebru Nürburgring, pentru a dovedi lumii întregi că dimensiunea nu este principalul lucru!
Pentru testarea maşinii în drum, specialiștii companiei au pregătit o versiune specială a bolidului Formula Ford, care a lăsat în urmă supercaruri celebre, trecînd "Bucla de Nord" de Nurburgring în 7 minute şi 22 de secunde.
Pilotul Nick Tandy, a rămas mulţumit de rezultatul său. "Oamenii nu-şi cred ochilor cînd văd acest motor. E uimitor că motorul de 1 litru în 3 cilindri poate demonstra astfel de rezultate", - a spus pilotul după cursă.
Bucuria lui este de înțeles, deoarece "Ford de 1litru" a arătat rezultatul 11 pentru autovehiculele rutiere, lăsînd în urmă astfel de "monștri" cum ar fi Lamborghini Aventador (700 CP), Ferrari Enzo (660 CP) şi Pagani Zonda (600 HP).
Cursele au fost precedate de mai multe luni de muncă grea a inginerilor și mecanicilor. În primul rînd, ei au înlocuit motorul standard de la Formula Ford (1,6 litri, 180 CP) cu motorul EcoBoost de 1 litru, 205 CP, după ce au transformat bolidul într-un vehicul de drum.
Pe maşină au fost instalate pneuri protectoare, oglinzi, lumina din față și din spate şi chiar claxon. În plus, slick-uri de la Formula Ford(slick –anvelopa fără desen protector pentru o aderență mai bună pe asfalt, utilizată la maşinile de curse – trad.) au fost înlocuite cu cele de drum, maşina a fost înregistrată oficial și a primit un număr de stat.
În timpul testărilor, Ford EcoBoost a demonstrat nişte caracteristici dinamice demne: accelerarea pînă la 100 km în mai puţin de 4 secunde, viteza maximă de 255,5 km / h și toate acestea la un consum de carburanţi foarte moderat - 2,4 l/100 km la o viteză de 56 km/h și 5 l/100 km la o viteză de 120 km/h.
Ford, desigur, nu are de gînd să lanseze acest mic "glonţ pe roți" în serie, dar motorul EcoBoost, ca parte a unei noi politice de mediu a companiei Ford va apărea la majoritatea vehiculelor fabricate de Ford. În zilele noastre, acest motor este instalat pe Ford Focus , iar în curînd şi pe vehiculele de familie B-MAX şi C-MAX, Fiesta compactă și chiar Mondeo de prestigiu. Ultimul va apărea dotată de un motor hibrid asociat de un alt motor.
Ar trebui de remarcat că anume EcoBoost de un 1-litru, a permis companiei Ford să cîștige prestigioase premii în concursul "Motorul International al Anului", în trei categorii. Juriul concursului a fost impresionat mai ales de faptul că un mic motor cu trei cilindri după caracteristicile sale de conducere nu este deloc inferior motoarelor de dimensiuni mai mari şi chiar mult mai superior în eficiență economică și performanță ecologică. Un alt avantaj semnificativ al motorului cu un volum mic este forma compactă, deoarece motorul EcoBoost 1,0 poate încăpea pe o foaie standard A4, acest lucru oferă inginerilor posibilităţi ample pentru proiectarea autovehiculelor.
Pentru al doilea an consecutiv, juriul concursului sprijină "cursul spre reducerea volumului”. Anterior patru premii au fost acordate maşinii de marca Fiat, cu un motor de doi cilindri TwinAir-0,9. Dacă această tendință va continua, în următorii cîțiva ani, motoarele cu un volum de pînă la 1 litru vor deveni o normă pentru majoritatea automobilelor urbane.
Autor: Alexei K.
Sursa: facepla.net