Foto 20: Cum este amenajat primul supermarket vrac
Supermarket-urile, unul după altul refuză să folosească pungi de plastic. Magazinul german Unverpackt Original a mers mai departe și a propus un nou concept-store cu containere refolosibile - containere, saci de pânză și vase pe care cumpărătorul le aduce singur.
Aici nu poți găsi produse împachetate - clienții singuri trebuie să toarnă sau să-și pună marfa, s-o cântărească și abia apoi s-o cumpere.
Magazinul conceput de Sarah Wolf și Milena Glimbovski este situat la Wiener Straße, într-o fostă carmangerie. Acum, în magazin nu mai poți găsi carne, în schimb te poți bucura de o varietate de alte produse.
Magazinul cu o suprafață de 70 de m.p. seamănă mai mult cu o prăvălie, decât cu un supermarket clasic.
Din cele 600 de produse și mărfuri pentru uz casnic planificate pentru vânzări, pe rafturi poți găsi doar 350 de produse. Aproximativ 80% dintre acestea – sunt produsele bio-. În containere mari poți găsi nuci, cereale, orez și tăiței de diferite tipuri.
În borcane mari de sticlă - condimente și ceai. E ușor să le umpli – iai cu o lingurița atât, de cât ai nevoie.
Pe tablou scrie că dacă cumpărătorul a luat o cantitate prea mare de orice produs, acesta poate fi returnat la casierie. Magazinul este de tip self-service. Toată lumea decide pentru sine - să-și ia 200 de grame de paste sau 2 kg de muesli.
Posterul explică clar cum funcționează sistemul. În cazul în care clientul intră în magazin cu propriul său vas sau container, în primul rând acesta trebuie cântărit, marcat cu o etichetă, și apoi umplut.
În magazin puteți cumpăra produse de uz casnic și cosmetice - deodorante, șampoane, geluri de duș și chiar praf pentru spălat rufe.
Dacă ați uitat acasă recipientul necesar, la magazin puteți găsi o varietate de pungi de hârtie, borcane de metal, plastic și sticlă, pungi de țesut. Prețul pentru aceste pachete începe de la 20 de cenți.
Ideea de bază a magazinului este ideea așa-numitul precycling – de a refuza inițial la ambalaj, pentru a contribui la lupta împotriva a milioane de tone de deșeuri de ambalaje produse anual de nemți.
Fondatorii proiectului cred că modelul actual de comerț nu are viitor. Prin urmare, trecerea la comerțul fără ambalaj ajută la îmbunătățirea mediului și este de mare beneficiu pentru societate.
În medie în Germania sunt folosite aproximativ de două ori mai mute pachetele și ambalajele de unică folosință, decât se foloseau în urmă cu 20 de ani. Motivul este simplu: materialul din care se face ambalajul, este ieftin, ușor și durabil.
Acum magazinul are 10 angajati. Prima filiala va avea dimensiunea de 100 m.p. Încă înainte de lansarea oficială a vânzărilor din magazin, antreprenoarele au primit o mulțime de propuneri pentru deschiderea sucursalelor în sistem de franciză în toată Germania.
Sursa: recyclemag.ru