Gazelle 2: a treia maşină iraniană pe baterii solare
Gazelle 2: a treia maşină iraniană pe baterii solare
Realizările tehnice ale umanităţii au avut un impact asupra dezvoltării industriei de automobile, care furnizează în prezent pe piaţă maşinile rapide, comode şi uşoare pentru conducere, echipate cu cele mai recente inovaţii tehnologice. Dar acestea au un neajuns - toate vehicule au efecte nocive asupra mediului înconjurător, poluând aerul cu gaze de eşapament.
Prin urmare, în ultimii ani, principalele companii auto, precum şi oamenii de ştiinţă, conştienţi "ecologic", şi chiar studenţii din întreaga lume fac eforturi pentru a construi vehicule noi care ar avea aceeaşi putere ca şi omologii lor pe benzina, şi în acelaşi timp, nu ar polua atmosfera.
Un grup de oameni de ştiinţă şi ingineri iranieni a dezvoltat a treia maşină solară, numită, Gazelle 2. Această maşină este o versiune îmbunătăţită a modelului Gazelle1. Ca şi primul model, Gazelle 2 pentru mişcarea ei utilizează energie din surse regenerabile, în acest caz, cea mai frecventă în Iran - soarele.
Potrivit managerul proiectului Karen Abani, Gazelle 2 este o maşină solară mai uşoară, mai puternică şi cu o viteză mai mare, decât predecesorul său. În ciuda lungimii sale destul de impresionante - 5 metri, această namilă cântăreşte doar aproximativ 150 kg, datorită utilizării în carcasă a fibrelor de carbon. Pe maşină sunt instalate baterii solare îmbunătăţite, a căror eficienţa, după spusele dezvoltatorilor, este de 22 la sută, ceea ce permite automobilului să ajungă la o viteză maximă de 150 km / h. În condiţii meteorologice favorabile Gazelle 2 poate călători până la 600 km la o viteză medie de 75 km / h.
Maşina este echipată cu un sistem de colectare al excesului de energie în acumulator, în plus, o anumită cantitate de energie se acumulează şi ulterior poate fi folosită pentru învârtirea roţilor. Controlerul de viteză al motorului, pe lângă funcţiile de bază, reglează, de asemenea, consumul energiei colectate pentru a obţine o performanţă optimă a motoarelor. Astfel, motorul este folosit cu o eficienţă de 97 la sută. După cum spun dezvoltătorii, principiul de bază în crearea acestui automobil solar a fost minimizarea consumului de energie.
Maşina precedentă, dezvoltată de studenţii iranieni, - Qazin solar, care are o dimensiune de 5 m în lungime şi 2 metri în lăţime, cântăreşte 160 kg şi accelerează până la o viteză maximă de 130 km / h.
Autor: Mrudula Rani
Sursa: zelife.ru cu link pe Ecofriend