ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Gazelle 2: a treia maşină iraniană pe baterii solare



Gazelle 2: a treia maşină iraniană pe baterii solare

 


Realizările tehnice ale umanităţii au avut un impact asupra dezvoltării industriei de automobile, care furnizează în prezent pe piaţă maşinile rapide, comode şi uşoare pentru conducere, echipate cu cele mai recente inovaţii tehnologice. Dar acestea au un neajuns - toate vehicule au efecte nocive asupra mediului înconjurător, poluând aerul cu gaze de eşapament.

Prin urmare, în ultimii ani, principalele companii auto, precum şi oamenii de ştiinţă, conştienţi "ecologic", şi chiar studenţii din întreaga lume fac eforturi pentru a construi vehicule noi care ar avea aceeaşi putere ca şi omologii lor pe benzina, şi în acelaşi timp, nu ar polua atmosfera.

Un grup de oameni de ştiinţă şi ingineri iranieni a dezvoltat a treia maşină solară, numită, Gazelle 2. Această maşină este o versiune îmbunătăţită a modelului Gazelle1. Ca şi primul model, Gazelle 2 pentru mişcarea ei utilizează energie din surse regenerabile, în acest caz, cea mai frecventă în Iran - soarele.

 

Gazelle 2: a treia maşină iraniană pe baterii solare

Gazelle 2: a treia maşină iraniană pe baterii solare

 

Potrivit managerul proiectului Karen Abani, Gazelle 2 este o maşină solară mai uşoară, mai puternică şi cu o viteză mai mare, decât predecesorul său. În ciuda lungimii sale destul de impresionante - 5 metri, această namilă cântăreşte doar aproximativ 150 kg, datorită utilizării în carcasă a fibrelor de carbon. Pe maşină sunt instalate baterii solare îmbunătăţite, a căror eficienţa, după spusele dezvoltatorilor, este de 22 la sută, ceea ce permite automobilului să ajungă la o viteză maximă de 150 km / h. În condiţii meteorologice favorabile Gazelle 2 poate călători până la 600 km la o viteză medie de 75 km / h.

 

Gazelle 2: a treia maşină iraniană pe baterii solare

Gazelle 2: a treia maşină iraniană pe baterii solare

 

Maşina este echipată cu un sistem de colectare al excesului de energie în acumulator, în plus, o anumită cantitate de energie se acumulează şi ulterior poate fi folosită pentru învârtirea roţilor. Controlerul de viteză al motorului, pe lângă funcţiile de bază, reglează, de asemenea, consumul energiei colectate pentru a obţine o performanţă optimă a motoarelor. Astfel, motorul este folosit cu o eficienţă de 97 la sută. După cum spun dezvoltătorii, principiul de bază în crearea acestui automobil solar a fost minimizarea consumului de energie.

Maşina precedentă, dezvoltată de studenţii iranieni, - Qazin solar, care are o dimensiune de 5 m în lungime şi 2 metri în lăţime, cântăreşte 160 kg şi accelerează până la o viteză maximă de 130 km / h.

 

Autor: Mrudula Rani

Sursa: zelife.ru cu link pe Ecofriend

ABONAȚI-VĂ
Vineri, 13 mai 2011 13:26
Vizualizări: 3321

Citiţi de asemenea

Stejarul de 900 de ani, situat în parcul Fredville din Marea Britanie, este un simbol viu al eternității și al forței na...
116
Florida s-a confruntat în octombrie 2024 cu o adevărată catastrofă naturală — uraganul Milton, care a depășit toate eval...
139
Din vremuri străvechi, în sate, mai ales înconjurate de păduri rare, feriga era folosită pentru conservarea recoltei, ca...
205
Acest remediu incredibil va curăța și va proteja ficatul dumneavoastră de toxine și otrăvuri! Doar un ingredient simpl...
61