General Motors mizează pe vehicule electrice
Chevrolet Spark EV nu este primul car electric complet al companiei auto General Motors. În 2003 modelul EV1 a eșuat. Dar, de data aceasta, General Motors a abordat mult mai serios problema creării transporturilor electrice.
Recent, compania a demonstrat maşina pe baterii și a permis jurnaliștilor să călătorească în ea. Acțiunea a precedat debutul automobilului electric, programat pentru 28 noiembrie, la Salonul Auto din Los Angeles. Spark EV - compact, puternic și ușor de manevrat, pare a fi un produs diferit al companiei în comparaţie cu maşinile având sisteme de propulsie hibride. Cu toate acestea, prețul ei rămâne deocamdată un mister. Anume costul va fi momentul cheie, deoarece cererea pentru automobile electrice scumpe care nu sunt în măsură să călătorească la distanțe lungi fără reîncărcare, rămâne scăzută.
Modelul Spark face parte dintr-o listă lungă a vehiculelor electrice, care include Nissan Leaf, Ford Focus Electric şi Tesla Model S. Vânzările maşinilor cu sisteme de propulsie hibride, precum şi ale modelelor laolaltă electrice şi pe benzină, cum ar fi Chevy Volt, sunt importante nu numai pentru producătorii auto, dar de asemenea pentru dezvoltarea pieţii tehnologiilor avansate de producere a bateriilor, dezvoltarea infrastructurii staţiilor de încărcare.
Până în 2017, General Motors intenţionează sa producă după tehnologii electrizate nici mai mult nici mai puțin de 500000 de caruri electrice pe an, a declarat Mary Barra, prim-vicepreşedinte pentru dezvoltarea produsului la nivel mondial. Nu este puţin, având în vedere faptul că la ziua de azi compania vinde nouă milioane de maşini pe an. În plus la modelul Spark EV, care iniţial va apărea în cantități mici pe piețele limitate din SUA și Coreea, General Motors are de gând sa producă maşini cu un sistem de propulsie hibrid, cum ar fi Chevy Volt și vehicule cu „eAssist tehnologie”, care este o variantă a tehnologiei hibride. Însă, Mary Barra spune că General Motors, cel mai probabil, se va concentra asupra dezvoltării tehnologiei sistemului de propulsie hibrid, decât asupra hibrizilor tradiționali pe benzină, în care Toyota și Ford au investit mai multe mijloace.
În timp ce compania intenționează să trimită Chevy Spark EV în rețelele ofertei la mijlocul anului viitor, ea va continua să lupte cu modelul Volt, care are un mic rezervor de benzină pentru a prelungi rezerva de energie a bateriei. După debutul din 2010, vânzările Volt s-au realizat încet. General Motors nu s-a apropiat de obiectivul său de a vinde în acest an 6 mii de mașini Volt. Ultima lună au fost achiziționate mai puțin de 3 mii de automobile Volt.
Iar, modelul Spark ar putea ajuta să justifice investiţiile anticipate ale companiei. Sistemul de propulsie electrică a împrumutat mult de la mașina Volt. Inginerii companiei au modificat designul pentru a obține mai multă putere și o accelerație mai rapidă. De exemplu, ei au redat o formă specială fiecărui conductor din cupru în înfășurarea motorului. Scopul lor a fost creșterea atractivităţii auto prin crearea imaginii mașinii, care este plăcută de condus. Într-adevăr, accelerarea de la 0 până la 70 km pe oră pe o mică secțiune de drum a necesitat doar o atingere plăcută şi uşoară a pedalei.
Bateria litiu-ion cântăreşte 255 kg şi este instalată sub scaunele din spate. Ea este produsă de compania A123 Systems, care în luna octombrie anului curent a solicitat protecție față de creditori conform legii falimentului. Extinderea kilometrajului cu o rezervă a bateriei și reducerea costului ei, sunt două probleme principale care împiedică introducerea mașinii electrice în uz larg.
Compania deocamdată nu a spus încă cât de departe se poate călători pe o singură încărcare. Dar, în timpul unui test drive pe panoul de control s-a afişat cifra conform căreia rezerva de energie a bateriei a fost suficientă pentru a parcurge 92,8 km, în ciuda faptului că 25% din energie s-au cheltuit pentru efectuarea testelor drive scurte deținute anterior. Estimările s-au bazat pe faptul că mașina a fost condusă în timpul călătoriilor anterioare pe o lungime de 48 km şi indicele specificat pe panoul de control putea fi modificat cu 16 km, în funcție de diferite moduri de conducere. În plus, panoul de control oferă sfaturi cu privire la conducere cu un randament maxim.
În speranţa de a reduce îngrijorarea cu privire la epuizarea rezervei de energie a bateriei, compania a făcut ca modelul Spark, să fie prima maşina pe piață, care foloseşte varianta nord-americană de încărcare rapidă. La stațiile de încărcare speciale, dotate cu echipamenult necesar, pilotul poate umple până la 80% din baterie numai în 20 de minute, ceea ce este greu de comparat cu 7 ore necesare pentru o încărcare completă la domiciliu. Deocamdată de-a lungul drumurilor nu există astfel de stații de încărcare rapidă, dar, cum se crede în compania General Motors, acestea vor apărea la momentul încadrării modelul Spark în rețelele de ofertă.
Sursa: facepla.net