Grădiniţa sau educaţia acasă?
Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate
Susţinătorii educaţia timpurie cred că un copil trebuie să meargă primul la o şcoală de comunicare - o grădiniţă. Deoarece este un pas necesar pentru socializare şi un factor important in dezvoltarea personala a copilului. Cei care susţin educaţia acasă, pentru a ridica o multime de contraargumente cu privire la şedere a copiilor în instituţiile de învăţământ preşcolar, în primul rând printre care sunt boli frecvente şi tulburări în psihicul copilului dintre copilului.
Să ne ia în considerare ambele puncte de vedere mai mult.
Scurt istoric
Noua facilitate de îngrijire a copilului, cum ar fi o grădiniţă a fost fondată în Scoţia, în începutul secolului al XIX, Robert Owen. Acest lucru a fost aşa-numita "scoala" baby.
În 1837, educator german Friedrich Frobel, autor al sistemului original de creştere şi educare a copiilor preşcolari, deschis în Blankenburg lume, primul "instalaţie pentru jocuri şi formare a copiilor de vârstă mică", care se numeşte gradinita. Potrivit Frobel, odată ce copiii sunt flori de viaţă, apoi să crească le grădinari. De unde şi numele - "gradinita". Concentra profesorului făcut în joc - toate să fie prezentate ca un element de joc, pentru a contribui astfel la dezvoltarea copilului imaginatia unui.
In Rusia, primul grădiniţe au fost deschise în 60 de IES al secolului XIX. Care au fost plătite, şi numai din 1900 Ministerul Educaţiei a început să subvenţioneze "clase cu copii de vârstă preşcolară." În 1914 existau 150 grădiniţe, în 4000 copii.
Referinţă
În multe ţări, o grădiniţă, un tip de instituţii de învăţământ care există sub diferite denumiri, şi este de obicei primul link în sistemul de învăţământ general.
În Novosibirsk astăzi funcţionează 267 de pre-şcoală instituţiile de învăţământ, precum şi numărul de copii care stau la coada la grădiniţă, peste 11 de mii. Deficitul de locuri în grădiniţe, datorită faptului că, din 1990, ca urmare a redezvoltarea şi privatizare a grădiniţe, numărul a scăzut aproape sa dublat - 88 - 46 de mii.
Deficit de locuri în grădiniţe este acută, nu numai la Novosibirsk, dar şi în multe oraşe din Rusia. Cele mai multe grădiniţe sunt suprapopulate şi liste de aşteptare sunt întocmite de 1-3 ani în avans. noastră de a Oras Data, aproximativ jumătate din copiii care au împlinit vârsta de trei ani, nu participa În grădiniţă din cauza lipsei de locuri.
Clasificarea grădiniţe
Gradinita - forma cea mai comună a instituţiilor publice de învăţământ preşcolar. Aceasta a furnizat, îngrijire, tratament şi reabilitare, la educaţie şi creşterea copiilor.
Gradinite de copii au programe educaţionale diferite.
Gradinite de copii sunt împărţite în patru grupe: municipale, departamentale, private (comerciale) şi interne (de familie). În funcţie de tipul de gradinita, variind de curs, numărul de copii în cadrul grupului, calitatea produselor alimentare şi în multe moduri - atmosfera psihologică.
pepinierele departamentală nu sunt controlate direct de către Departamentul de Educaţie, programele şi practicile lor sunt determinate de către întreprinderi şi organizaţii, a cărui agenţie este o grădiniţă.
pepiniere private - o opţiune ideală în absenţa unor dificultăţi financiare. Un plus definitiv aici este densitate scăzută a populaţiei în grupuri, şi intensiv program intensiv de dezvoltare. Fiecare grup are un numar de educatori. Pentru dezvoltarea copiilor urmarit logopezi, psihologi, medici pediatri, profesori subiect.
Controlul asupra activităţii preşcolare vârsta copiilor non-nyh instituţiile de învăţământ prin mijloace de licenţiere, acreditare, programe de certificare şi de certificare a profesorilor.
Cerinţe pentru profesori în lume
* În ţările europene şi în Japonia, profesorii sunt instruiţi şi certificate. Interesant, cadrele didactice de sex feminin în grădiniţe şi şcoli în Japonia - o raritate, cu copiii implicaţi în "asistenta mustăţi. Pentru a deveni un tutore, trebuie să se dezvăţa de doi ani la universitate şi să treacă un test scris. Astfel, statul japonez a fost continuarea unei politici stricte de selecţie a absolvenţilor pentru postul de profesor. Japonia - numai din ţările dezvoltate ale lumii de stat, unde salariile profesorilor mai sus salariile funcţionarilor autorităţilor locale.
* În Canada, există un curs pentru educatoare, în cazul în care în termen de doi ani pregătirea profesioniştilor de a lucra cu copiii preşcolari.
* În Danemarca, specialişti în educaţie timpurie a copiilor sunt instruiţi în seminarii pedagogice, unde timp de trei ani, educatori viitor studiază psihologia şi metodica predării limbii vârsta copiilor preşcolari.
Rusă grădiniţă
În ţara noastră, în mare măsură de pre-şcoli personal, precum şi toate că grădiniţă Rusă - una dintre profesiile cel mai mic salariu. Fiecare mamă ar dori să dea un copil doar la profesor, ale căror ochi sunt in flacari! Dar! În Rusia, educator de locuri de muncă să ia oameni, chiar şi fără educaţie specială. Ce să spun despre podkovannosti lor psihologice! Între timp, în mod ideal, o persoană se aplică pentru funcţia de profesor, ar trebui să existe două educaţie - pedagogice şi psihologice.
Până în prezent, pepiniere de stat este compusă în principal din educatori "old school", tineri şi mame, care au venit să lucreze într-o grădiniţă, să se ataşeze la copiii lor. Dar aceste cadre didactice, cu ochii de ardere, cu entuziasm cu privire la locul de muncă, din păcate, sunt puţine.
Pentru a schimba această situaţie, este necesar să se mărească interes în activitatea de un educator: sa plateasca salarii decente, pentru a ridica prestigiul profesiei, să organizeze seminarii regulate şi traininguri vizează îmbunătăţirea competenţelor.
Atunci când se administrează la gradinita?
Experţii cred că cel mai bun de vârstă pentru adaptarea optimă a copilului pentru gradinita - 3,5 - 4 ani. Până la 2-3 ani la un copil nu a fost încă o nevoie clară de comunicare cu colegii lor, dar în această perioadă, el a manifestat un ataşament emoţional puternic la mama şi rudele sale. Din punct de vedere psihologic, de până la doi ani de violare de contact emoţional cu mama este traumatice sentimentele de afectiune si este factorul nevrotiziruyuschim în dezvoltarea mentală a copiilor.
Prima dată în grădiniţă
Atunci când alegeţi nu preşcolari fi de prisos să vorbească cu părinţii ai căror copii participa la gradinita din apropiere, afla ce atmosfera acolo, ce lecţii sunt deţinute şi alte detalii. Chiar si cu o vizită personală la gradinita selectat trebuie să fie familiarizat cu personalul să se uite la situaţia din grup, vorbesc cu profesorii. Ar trebui să ceară capul de numărul de copii în grupul de programe, care va oferi clase, numărul şi calificarea personalului, etc
De gândul de a avea un copil să participe la grădiniţă trebuie să fie pregătite în avans şi treptat. Spune-i că o gradinita, pentru a merge împreună cu copilul înapoi la turneu. Cel mai important lucru - pentru a forma o atitudine pozitivă. Introducerea copilului la o nouă situaţie pentru el să fie atent. În primele zile nu este de dorit să lase copilul la o zi întreagă, şi să încerce să-l ia timpurie, şi punerea într-o grădină - pentru a rămâne cu el de ceva timp. În cazul în care părinţii lor din cauza ocupării forţei de muncă nu se poate ridica copilul dumneavoastră mai devreme, trebuie să contractuluisya cu familia sau prietenii pentru a ajuta pe cei de adaptare într-o perioadă dificilă.
Pe de argumente pro şi contra de grădiniţă
Deoarece baza de drepturi de personalitate sunt prevăzute în primii 5-6 ani de viata, este foarte important, cum va această perioadă: psihologic şi social, benefic sau nu. Cel mai important lucru la această vârstă - interacţiunea cu colegii, "înrădăcinare", în lumea exterioară. Bazat pe experienţa acumulată la un copil format trasaturi de caracter, valori de viaţă, atitudini, interese, atitudini faţă de ei înşişi şi alţii. În grădiniţă pe formarea personalităţii copilului are un rol major de comunicare cu colegii. Nu e de mirare grădiniţă numit prima scoala majore ale vieţii. Aceasta este în cazul în care un copil încearcă pe multe roluri sociale, de învăţare să se adapteze dorinţelor lor la cerinţele altora, obişnuiţi cu rutina de zi cu zi.
Dar ... schimbarea stilului de viata atunci când grădiniţă intrarea este asociat cu multe dificultăţi. Să fie pregătiţi pentru faptul că, în perioadă de adaptare pentru copilul va manifesta unul dintre mecanismele de apărare psihologică, care se numeşte "zbor în boala". Kid vrea să stea acasă, şi din cauza stresului cauzat de împrejurimile şi experienţe noi, organismul refuză să reziste la şocurile externe. Pentru a depăşi această evadare "" nu sunt la fel de importante şi activităţile de călire vindecă ca restaurarea starea de spirit a copilului.
Şi, poate cel mai important. pedagog, chiar foarte sensibile, îngrijirea şi foarte profesionist nu poate înlocui o mama şi tata iubitor şi pentru a compensa lipsa de atenţie copilului. Prin urmare, dacă un copil este intepati de separarea de cei dragi, este mai bine să se întoarcă în termeni de educaţie acasă, unde cu siguranţă se va simţi confortabil si sigur.
Şi le-au ...
Japoneză profesori * acorde o atenţie deosebită copiilor interacţiune predare. Pentru a face acest lucru, forma lor în grupuri mici - pentru 6-8 persoane. În fiecare an, grupul de re-format pentru a extinde posibilităţile de socializare. Copii vaccinaţi multe competenţe: cum să se uite la el, ca să se dezvăluie şi să ia în considerare punctele de vedere ale colegilor lor. comportament de grup Educaţie continuă în juniori şi de liceu. Mici japoneză la gradinita a face o afacere buna pentru tine - şterge masă, pregătirea alimentelor, grija pentru flori, etc, lenea si capriciile nu sunt binevenite.
* În SUA există programe diferite pentru preşcolari. Unele dintre acestea sunt concepute pentru a doua zi, alţii - pentru o jumătate de zi, există programe cu program flexibil. Toate acestea permite părinţilor să aleagă pentru ei înşişi un mod convenabil de a doua zi. Copilul poate angaja într-un program de jumătate de zi, timpul rămas - pe de altă parte. Astfel, el devine un fundal diversă şi este în continuă extindere cerc.
* În Germania există o zi de îngrijire facilităţi de îngrijire în cazul în care nu este prevăzut, formare şi educare a copiilor. S-ar putea fi copiii de mai multe grupe de vârstă: grădiniţă, rulează 8.00 - 12.00 pentru copii 3 ani înainte de a intra şcoală; zi gradinita grup (8.00-16.00); grupuri mixte pentru copiii de la 4 luni înainte de înscriere. Există, de asemenea grădiniţelor private, grădiniţe cu comunităţile religioase şi pepiniere forestiere - pentru copii cu sănătate precară.
Home Educaţie
Pana de curand se credea ca gradinita este o legătură necesară în educaţia şi dezvoltarea copilului. În ultimii ani, multe s-au schimbat. Parintii tind să dea copilul lor cel mai bun, să ofere condiţii favorabile pentru dezvoltarea lor personală. Pentru multe mame şi taţi de familie educaţia pare mai natural, deoarece copilul este într-un mediu familiar de start. Dezvolte pe deplin de lucru cu copilul - o sarcină simplă, şi trebuie să fie luate în serios. Organizarea de clase, regimul de zi, vizitarea diferite cluburi - acest lucru ar trebui să vinăşi serios şi pe gînduri. Cel mai dificil lucru în domeniul educaţiei de start - pentru a crea toate condiţiile necesare pentru dezvoltarea socială. În acest caz este necesar pentru a asigura copilului un contact complet cu colegii lor: faptul că el a jucat cât de des posibil cu ei în curte, duce prietenii lui la el acasă. Principalul lucru pe care el nu sa închis într-un spaţiu de origine, şi prin joc, prin comunicarea extinde limitele lumii lor.
În general, opinia publică este că acasă, copiii cresc cu o mulţime de particule "nu" - inadaptabil, dependente, necomunicativ, nepregătiţi pentru scoala - este prejudecăţile doar fortificata, si sunt bazate pe gradul de răspândire a educaţiei gradinita modelul "în societatea noastră.
Din păcate, în ultimii ani, profesioniştii care lucrează cu familiile sunt semnale de alarmă cu privire la dispariţia de iniţiativă pentru creşterea copilului, care este acela de a delega obligaţiile de educaţie şi formare a copilului. Dar este fundamental greşit. Dacă părinţii au posibilitatea de a educa copilul la domiciliu, este de dorit pentru a rezolva problema în favoarea educaţie familie. Nimeni nu stie trasaturile copiilor potenţiale, precum şi individuale de personalitate mai bine decât mama şi tata.
Continuă discuţia pe acest subiect, vom prezenta opinii ale părinţilor cu privire la "Unde mai bine pentru a ridica un copil?"
Marina, 29 de ani, bibliotecar, mama lui Vlad 6 ani şi 2 ani Veronica:
Fiul a mers la grădiniţă, în 2,5 ani. Soţul meu şi am prefera o grădiniţă, în cazul în care cel mai important lucru pentru un copil este comunicarea, fiind în societate. Acest lucru este important, deoarece toate noastră de viaţă în viitor, are loc în societate. Şi în grădiniţă copilul se va obisnui cu ea. Este important de activităţi de petrecere a timpului liber, un regim alimentar echilibrat, zilnic de rutină. Fiul du-te cu plăcere la grădiniţă. Nu sunt de multe ori a avut loc în cadrul vacanţelor, diferite activităţi, profesorii să înveţe poezii şi cântece pentru copii. În general, în cazul în care primeşte o dezvoltare armonioasa. La domiciliu toate învăţământ vă pot asigura că un copil numai dacă lucrările vizate în această direcţie. Mai gradinita nu este întotdeauna profesorul este în stare să mă împreună cu copilul dumneavoastră, pentru a găsi apropia de el.
După educaţia de start, cred că copilul va fi mai greu să se obişnuiască cu comunităţii şcolare, cadrele didactice să fie mai greu să respecte normele general acceptate. Dar, cu acest copil creşterea tot timpul cu cei dragi, se simte mai confortabil.
Galina, 28 ani, economist, mama de 5 ani Andrew:
Fiul meu este acum cinci ani, şi încă stau la rândul său, în grădină. Deci nu a fost nici o alegere - de a aduce in casa. În învăţământul de start, desigur, are dezavantajele sale. Avem de multe ori distrag atenţia de la regimul de zi, copilul nu este atât de bine interacţionează cu colegii lor. Speranţa că în curând pentru a merge la un grup de pregătire. Cred că este necesar să se asigure că fiul său, ulterior, mai uşor să se adapteze la şcoală. În opinia mea, copilul este mai bine să meargă la grădiniţă, pentru că educaţia acasă prea răsfăţat.
Maria, 32 de ani, este în concediu de maternitate:
Fiica noastra este acum cel mai mic de optsprezece luni. Desigur, un an şi înainte de a ne ridica problema de alegere: gradinita sau educaţia acasă. Eu cred că, în plus, şi un altul are argumente pro şi contra şi de privilegia un ceva este lipsită de sens. Am mulţi prieteni care sunt cresterea copilului în ţara de origine. Stii, au umnen'kiye minunat si copii independente, foarte sociabil, în acelaşi timp. Deci, nu aş spune că educaţia la domiciliu este mai rău pentru copil. În grădiniţă, de asemenea, are avantajele sale: regimul de zi, în curs de dezvoltare clase, organizarea de vacanţe. Copiii au nevoie să comunice unul cu celălalt, aşa că nu le priva de aceste oportunităţi.
Serghei, 29, medic, tatăl a 5-ani Anastasia:
Comunica cu părinţii - o condiţie necesară, dar insuficientă pentru dezvoltarea deplină a copilului. În mea vzglotravă, copiii trebuie sa participe la grădiniţă. Acolo aceştia să deţină un anumit mod de zile, a căror respectare contribuie la dezvoltarea lor bune fiziologice şi afective. La origine, cred, de a organiza un astfel de regim este ceva mai complicat. În viaţa copilului grădiniţei este mai luminos, mai interesant, mai saturate. Fiica mea spune emoţionat despre toate sărbătorile, pe care le trece, pe de sesiuni de joc diferite. Nu e ceva interesant pentru ea, ceva nu foarte. Dar, în orice caz, feedback-ul cel mai pozitiv. Fiica mea place foarte mult de la grădiniţă, ea a avut mulţi prieteni acolo.
Olga, 28 de ani, educatoare:
Când ai 20 de copii într-un grup, atunci, desigur, toată lumea nu se dă atenţia cuvenită. Prin urmare, din punct de vedere psihologic mai largă a învăţământului de start favorabile: aici şi îngrijire, precum şi iubirii universale. Dar ... Când un copil merge acasă, în lumina, el de multe ori nu ştiu ce să fac cu lumina. Deci, argumentele pro şi contra sunt atât acasă, cât şi în grădiniţă.
În opinia mea, în profesia de un educator mai presus de toate - capacitatea de a comunica cu copiii. Douăzeci de copii - o douazeci de caractere diferite, şi în fiecare trebuie să fie capabil să se adapteze.
Pauline E., mama a doi copii de vârstă şcolară:
Opinia mea - 50 - 50. Şi grădiniţă, un orfelinat şi au plusuri şi minusuri. Copilul trebuie să dezvolte, să comunice cu alţi copii şi lumea exterioară, care asigură pe deplin de învăţământ preşcolar. Dar, având în vedere situaţia actuală în domeniul educaţiei de astăzi, nu aş vrea să dea copilul la grădiniţă. Un profesor destul de bun, şi educaţie psihologice necesare pentru o educaţie de calitate şi cuprinzătoare de copii preşcolari sunt puţine. 80% din profesorii care educa copiii nostri, inadecvate şi nu poate fi permis oriunde aproape de copii. Punctul meu de vedere se bazează pe contactul personal cu profesorii. O educaţie acasă - un foarte egoist, deşi, la care se adaugă, desigur, că mama este responsabil pentru copil. Acest lucru este cel mai important. În timp ce el este mic, caldă şi îndatoritoare familie de oameni este foarte important. Mama mea vede întotdeauna copilul ştie ce face, aduce, după cum crede de cuviinţă, duce la cercurile de dezvoltare.
Abilitatea de a comunica cu oamenii - una dintre condiţiile principale ale unui copil în viitor nu se vor pierde în această lume mare, şi va fi capabil să-şi găsească locul lor în ea. În doar câţiva ani copilul sa făcut atât de mult!
Dorim toţi părinţii, îngrijitorii, copii, succes in toate lucrurile, sanatate, dragoste şi înţelegere în această perioadă dificilă de timp!
De Victoria Miroshnichenko
l-navigator.ru