Greenwashing – camuflaj verde sau spălarea brandului
Greenwashing, camuflaj verde, este folosit de companiile pentru a arăta legătura lor cu mediu, deși, de fapt, nu sunt ecologice.
Acest truc de marketing este adesea folosit de mari corporații multinaționale, care în activitățile sale poluează natura și mediul înconjurător. Astfel, pentru a restabili numele lor de brand, aceste companii își "spălă" imaginea.
Cum se întâmplă acest lucru
Companiile care practică greenwashing investesc mijloace pentru a dezvolta un ecostil nou (logo-u sau culoare), acordând mai multă atenție inscripțiilor de tip
"organic", "eco".
Astfel, vedem logo-uri Ajax, McDonalds sau Bonuxes care au devenit "verzi", demonstrând o atitudine mai ecologică și respect pentru mediul înconjurător.
Alte exemple de sloganuri verzi sunt "eco-combustibil", "energie verde" sau "server verde", utilizate fără alegere, fie că este vorba de transporturi de tip 4x4 sau de centre mari de date ce lucrează non-stop. Deși în realitate totul este nimic altceva decât un camuflaj verde proiectat pentru a crește vânzările.