Honda Micro Commuter — o maşina electrică miniaturală pentru oraș
Compania Honda a prezentat pentru prima dată conceptul său de maşină electrică miniaturală pentru oraș, Micro Commuter, un an în urmă, la Salonul Auto din Tokyo. Recent compania a lansat informaţii detaliate privind generația viitoare a electricului. Noua versiune potrivită pentru exploatare e aproape gata de lansarea comercială. Honda a refuzat la o aerodinamică extremă, dar a folosit un design deferit care face platforma flexibilă și funcțională.
La începutul industriei auto, foarte puțini oameni s-au gândit la problemele ecologice. De aceea, în proiectarea maşinilor principalul lucru au fost performanţa, fiabilitatea şi durabilitatea. Dar, în lumea de azi care se schimbă rapid, inginerii Honda demonstrează o abordare complet diferită. Micro Commuter este o maşină electrică miniaturală concepută cu un anumit scop - specializare îngustă și adaptare maximă la nevoile individuale.
Carul electric este extrem de compact, ușor și economic. Lungimea totală constituie doar 100 de inch (254 cm), iar lățimea este de două ori mai mică – 49 de inch (125 cm). Aceşti indici sunt cei mai mici. Cel mai aproape coleg de clas[ este vehiculul electric Smart pentru doi pasageri, cu 6% mai lung și cu 20% mai larg.
Cît priveşte greutatea, cifra exactă deocamdată nu este cunoscută. Cu toate acestea, greutatea maşinii a fost anunţată sub 400 kg, altfel Micro Commuter nu se va potrivi cadrului îngust definit de către funcționarii pentru categoria micro-mobilelor. Pentru comparație, Smart menționat mai sus cântărește 870 kg.
Pentru a porni o astfel de greutate nu este nevoie de un motor puternic. Capacitatea lui la Micro Commuter este numai de 15 kW (20 CP). Această valoare este suficientă pentru ca maşina electrică cu un șofer și un pasager adult (sau doi copii, depinde de versiunea designului) să accelereze la o viteză maximă de 80 km / oră. Capacitatea bateriei deocamdată nu este făcută publică, însă intervalul de kilometraj al conceptului este definit în limita de 60 de mile (96 km).
Pentru utilizarea indicilor menţionaţi ar trebui să fie de ajuns. Unica problemă – perioada inevitabilă de adaptare pentru utilizatorii care sunt obișnuiți cu mașini mai puternice și mai mari.
Dat fiind faptul că producția și funcționarea Micro Commuter nu va începe mâine, rezerva de kilometraj poate părea mică. Dar, această maşină electrică are un alt avantaj. Bateria uşoară de o capacitate mică se încarcă mult mai repede decât la celelalte vehicule electrice. Pentru o încărcare completă sunt suficiente doar trei ore în comparaţie cu opt ore la Smart Fortwo ED.
Se așteaptă ca testul complet al conceptului să înceapă anul viitor. El va ajuta la determinarea potențialului de vehicul electric ca un mijloc de transport, pentru călătorii scurte ale publicului larg.
Toate elementele funcţionale importante la Micro Commuter, cum ar fi bateria, motor și blocul de control sunt instalate într-un spațiu compact sub podea, ceea ce permite de a adapta caroseria şi salonul pentru diferite scopuri.
Unul dintre aspectele controversate ale designului maşinii electrice, este lipsa tabloului de bord sau display. În schimb, se presupune că șoferul va folosi tableta personală. Cum va fi realizată conexiunea gamei largi de tablete mobile care „îmbătrânesc” mai repede decît maşinile electrice, deocamdată este greu de imaginat.
Autor: Alexei Norkin
Sursa: facepla.net