ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Honda Motor se confruntă cu ambuteajele




 

Ambuteiajele în trafic sunt dezastrul automobiliștilor și răul inevitabil pe care cetățenii trebuie într-un fel să-l tolereze. Sunt puțini doritori să piardă timpul prețios în zadar și fiecare rezolvă problema după posibilităţi. Cineva ascultă radioul care avertizează cu privire la concentrațiile mari de transport, altcineva verifică "securitatea" traseului cu camerele de luat vederi arătând imaginile "punctelor fierbinţi" on-line sau procură un sistem modern de navigație care prin satelit monitorizează situaţia autostrăzilor în timp real și oferă conducătorilor auto cel mai bun drum pentru a ocoli blocajul.

 

Compania niponă Honda Motor a dezvoltat încă un mecanism pentru a combate ambuteiajele – cel preventiv. Noua tehnologie este dezvoltată în scop de a detecta metodele potențial periculoase de conducere (în sensul de a crea blocaje) și a motiva conducătorul auto să le modifice în așa fel, încât mişcarea ritmică a traficului să fie menținută ca de la sine.

Se întâmplă că șoferii trebuie să se oprească în mijlocul autostrăzii fără nici un motiv aparent. Nu există accidente rutiere sau benzi transversale, sau obstacole vii de genul animalelor care traversează drumul, cu toate acestea întregul traseu parcă se opreşte brusc pe loc, ca peste un timp scurt din nou să continue mai departe. Acest tip de mişcare, cu opriri frecvente, frânare și accelerare ulterioară, este destul de tipic pentru haiwei, dar chiar și frecvenţa nu-l face mai puțin enervant în ochii conducătorilor auto. El nu numai că măreşte timpul călătoriei și provoacă ciocniri între maşini care urmează una după alta, dar de asemenea crește consumul de combustibil și respectiv, cantitatea gazelor de eșapament. Ambuteiajele şi „întinderile” aruncă în aer o cantitate mare de poluanți care nu se emit de la transportul circulând echilibrat. Şi ce este interesant: în oraşe suferă nu atât conducătorii auto, cât pietonii și locuitorii din casele învecinate.

 

Honda Motor борется с дорожными пробками

 

Blocajele de trafic de multe ori apar din cauza unei maşini care a frânat brusc, provocând un efect de acordeon.

În 2007 oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Exeter (Marea Britanie) au demonstrat că aceste ambuteiaje apar nu numai din cauza intensităţii traficului, dar de asemenea, "ca un val invers" - o situație în care frânarea unei mașini duce la încetinirea consecventă a tuturor autoturismelor după ea. Efectul rezultant al "acordeonului" (schimbarea în lungime a convoiului de maşini la începutul mişcării și la oprire) progresează până ce cineva situat "în partea de jos al cursului" nu se opreşte definitiv.

Honda a dezvoltat prima tehnologie din lume care poate calcula riscul apariţiei blocajelor cauzat de un anumit mod de conducere și oferă recomandări pentru a evita o astfel de evoluție a evenimentelor. Sistemul monitorizează caracterul inerent a conducătorilor auto în sensul accelerării sau frânării, descoperind pericolul creării blocajului, el afişează pe display în culori recomandarea, care promovează o conducere mai lină.

Angajații Honda raportează că sistemul poate fi îmbunătățit prin conectarea la servere cloud. Acest lucru va permite sistemului adaptiv „controlul croazierei” (Adaptive Cruise Control) al maşinii să se activeze automat și să sincronizeze mişcarea cu mijloacele de transport situate în față, astfel încât distanța dintre maşini să rămână întotdeauna aceeaşi.

 

Honda Motor борется с дорожными пробками

 

Principiul de funcționare al sistemului de prevenire a blocajelor de trafic de la Honda Motors

Honda a efectuat testarea sistemului în colaborare cu Centrul de Cercetare pentru Ştiință și Tehnologii Avansate de la Universitatea din Tokyo. Testarea sistemului fără conectare la serverele cloud, fără utilizarea sistemului adaptiv „controlul croazierei”, a demonstrat o creștere a vitezei medii a traficului cu 7% și o creştere a eficienței consumului de combustibil al mașinilor remorcate cu 3%. Conform calculelor, includerea în sistem a tehnologiilor sus-menționate creşte indicii cu 23% și 8%, respectiv.

Testarea deschisă a sistemului în condiţii reale pe drumurile publice va avea loc în acest an în Italia, reprezentaţia dată în beneficiul sistemei este programată pentru luna mai, în Indonezia – luna iulie.

 

 

Sursa: facepla.net

 

ABONAȚI-VĂ
Miercuri, 17 aprilie 2013 15:25
Vizualizări: 1632

Citiţi de asemenea

Ş. A. AmonaşviliMereu am aspirat spre Viitor, fără să mă gândesc la ce îmi va aduce în plus. Înclin mereu către Viitor, ...
68
Tavanul sălii hipostilului din templul Hathor din Dendera, Egipt....
46
La mama mea, după vârsta de 50 de ani, începuseră să îi amorțească uneori degetele de la mâini și picioare. O prietenă, ...
110
Acesta este Lacul Cerkel-Kel din Kabardino-Balkaria. Face parte dintr-un grup de cinci lacuri, în care nimeni nu se scal...
99