În Japonia a fost introdusă plata pentru taxare electrică
În Japonia, vehicule electrice ca mijloace electrice de transport ecologic curat sunt din ce în ce mai populare. Cu toate acestea, recent publicul a început să exprime temeri că răspândirea transportului electric se va încetini.
Cauza a fost introducerea în toamna acestui an, plăţi pentru taxarea electricilor la stațiile de încărcare rapidă, care anterior ofereau japonezilor servicii gratuite.
Proprietarii stațiilor de încărcare au explicat acest pas prin dorința de a crește numărul de dispozitive și a îmbunătăți confortul pentru utilizatori. Plata pentru taxă este necesară pentru a compensa costurile de instalare a punctelor noi de încărcare. Deşi, potrivit unor observatori, acest lucru poate duce la o scădere a cererii consumatorilor pentru vehiculele electrice și va deteriora proliferarea acestora.
Reţeaua de taxare Japan Charge Network Co, creată de corporaţia Nissan Motor Co, împreună cu alte trei companii, a început să perceapă plata pentru utilizare a 20 de stații de încărcare situate în apropiere magazinelor și în alte locații convenabile în Prefectura Kanagawa.
Majoritatea utilizatorilor reţelei sunt bărbaţi în vîrsta cuprinsă între 40 ani, pentru mulţi dintre care maşina electrică este al doilea, după importanţă mijloc de transport destinat pentru o utilizare frecventă. Opinii cu privire la plată sunt diferite. Unii cred că disponibilitatea stațiilor de încărcare în locații convenabile, justifică introducerea unor taxe. Alții cred că mărimea taxei ar trebui să fie redusă în mod semnificativ, avînd în vedere costul ridicat al automobilului electric însuşi.
Planul tarifar cel mai ieftin la o stație de încărcare aglomerată, situată lângă un supermarket din Yokohama, oferă o încărcare de o singură dată la un preţ de 420 yeni (5.25$), dar încă este necesar să se cumpere un abonament lunar la 500 yeni (6.25$).
Potrivit lui Hideaki Watanabe, vice-preşedinte Nissan Motor, compania lucrează asupra creării unui model de afaceri durabil, care va găsi fonduri pentru instalarea unor noi puncte de încărcare rapidă din contul plăţilor pentru taxe.
Instalarea unui încărcător costă până la 10 milioane de yeni. De dragul creșterii vânzărilor, pînă de curînd, producătorii vehiculelor electrice purtau sarcina financiară în mod individual, oferind servicii de taxare gratuite. Acum, poziția lor s-a schimbat. Cu un număr tot mai mare de vehicule electrice în exploatare și creşterea presiunii financiare, producătorii auto se așteaptă că introducerea unor taxe pentru încărcarea bateriei va promova serviciile auto.
Deocamdată distanţa parcursă de vehiculul electric de la o staţie de încărcare este de multe ori mai mică decât a maşinii convenţionale cu un motor cu ardere internă. Potrivit producătorilor auto, popularitatea vehiculelor electrice va crește dacă acestea vor fi reîncărcate rapid oriunde.
Comunitatea de afaceri, condusă de Nissan Motor și JX Nippon Oil and Energy Corp, a dezvoltat un sistem de dispozitive de încărcare interschimbabile. Introducerea unor plăţi pentru taxarea rapidă presupune instalarea acestor dispozitive, în primul rând, în apropierea restaurantelor de familie de-a lungul autostrăzilor mari. Conform planului, numărul locurilor de încărcare, până în 2020 ar trebui să ajungă la 4000.
Acum, ei sunt 1300 în toată Japonia. Dintre acestea, doar 170 au introdus sau intenţionează să introducă o plată pentru taxare. Majoritatea proprietarilor de vehicule electrice pot utiliza în continuare reîncărcările gratuite instalate de autoritățile locale și alte organizații.
Autor: Alexei Norkin
Sursa: facepla.net