ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Încântare gheaţă ţară

Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate

Este puţin probabil că Pământul este un loc mai puţin acceptabil decât Groenlanda. Dar obzhili oameni şi această regiune accidentat.

Expeditii la coasta de vest a Groenlandei, am fost pregătirea bine. În vara de trei săptămâni petrecute pe insula Sylt în Marea Nordului, pentru a ajunge cumva utilizate pentru temperaturi de Oceanul Arctic. De mai multe ori pe zi ieşit din congelator şi cuburi de gheaţă, fier-le pe de palmier, dabbed obraji. Lua o multime de a comunica cu oamenii, renumit pentru racoare sale excepţionale. Pentru o lungă perioadă de timp pentru a selecta adecvate, aşa cum m-am gândit, şosete de lână, încălţăminte, mănuşi şi chiar punctul de pixuri ...

Este adevărat că printre prietenii mei şi nu a existat nimeni care ar putea răspunde la întrebarea mea de ardere: nu Cercul Arctic, trebuie sa se uneasca unul la celelalte şase jachete căptuşite cu blană de urşi polari?

Groenlanda a văzut primul spune ca saga, Viking Gunnbern. Acesta a fost în anul 875. În 982, m-am faimoasa insula norvegiană Eirik Rogue Roşii. Am avut, de asemenea, să aşteptaţi pentru luna august 2004-lea.

Mi-a plăcut cina somptuoasa, pe care am adus o stewardesă minunat scandinave cu logo-ul Airlines pe piept, atunci când el este acolo jos, în dreapta vasului cu o salata de ridichi părea Groenlanda. Fără semne evidente de viaţă. "Mult timp în urmă, în acele zile, când am început planeta noastră, a căzut cerul pamantului, roci si pietre, - descrise în legenda antică a Aboriginal-inuită. În ultimii, deoarece în momentul de interior întreaga insulă este permanent acoperită de gheaţă cu o grosime de aproape 3.000 de metri.

Gratuit de gheata lăsând doar benzi înguste la sud şi coasta de vest a Peary Land şi extremitatea nordică a insulei. Aparent, aceste piese de verdeaţă a însemnat Eirik Roşii, atunci când a dat insula actual numele său: Groenlanda - verde pământ.

Deasupra insulei produce o experienţă destul de dezgustator. Primul lucru pe care mintea mea a străfulgerat o idee sălbatice: cât de mult poţi rezista în cazul în care planul făcut brusc o aterizare de urgenţă undeva la mijlocul acestui părăsite de gheaţă? Pe de aprovizionarea cu alimente la bord, probabil, o săptămână. Carne de porc cu morcovi, spanac şi somon afumat într-un sos cremos cu utilizarea prudentă suficient pentru trei zile. Mai târziu, în cursul va fi un servetele răcoritoare, şi în cel mai rău rău şi alimentat printr-un, slouched norvegiene în scaun la stânga mea.

La aeroport întâlnit, se pare, de cele mai multe miime 56 din populaţia insulei. Dar în această mulţime, am găsit cu uşurinţă cel care ar trebui să fie - subţire, înalt om bărbos cu un semn agenţiile de turism. Şi el a început să vârful picioarelor în jurul lui. Douăzeci de minute mai târziu colegii mari, care, aşa cum sa dovedit, numit creştin, încărcate mine cu o valiză şi alte 40 care au venit la călătoria mea de turişti în autobuz. Şi el ne-domchal instantaneu la portul.

Acolo, un an şi jumătate de kilometri de ţărm, am fost frumos "Brand Polaris" - o navă misterios al 1A1 clasa de gheaţă, astfel cum rezulta din broşură. Nu a fost nici un moment pentru a verifica dacă căpitanul ratat de chei sau, ca el a asigurat creştină, există într-adevăr a fost atât de superficial, care nu se apropie. La bărci gonflabile au zburat la bordul navei, gata să străpungă limita de gheaţă.

Am fost de opt zile de impresii de neuitat. Vă întreb ce "Marca Polaris? Imaginaţi-vă o universitate, hotel de cinci stele şi capsulă de nave spaţiale într-o singură sticlă. Acesta este Brand Polaris ". Universitatea - pentru că datorită o femeie - un biolog marin, un antropolog şi un director al unui hotel, Greenlanders prezent cu rădăcini germane, a învăţa despre aproape toate din Groenlanda. Hotel - pentru că ne păsa şi îngrijiţi ca nicăieri în altă parte. Nave spaţiale - pentru ca lumea Runda Dailymotion.comDl planeta părea străin, la care am ajuns, după ce a făcut o călătorie lungă prin spaţiu şi timp.

În ciuda faptului că în spatele meu un drum lung, inima mea pline de entuziasm. El a fost cel care ma condus spre puntea superioară, în cazul în care chiar şi pe timp de noapte a fost destul de temperatura suportabila. Soarele a pus în aproximativ o jumătate de secundă. Într-un extaz perfecta, m-am dus la culcare, dar capul meu este bătând ca un ciocan: "Groenlanda, Groenlanda, Groenlanda. M-am trezit, şi din nou: "Groenlanda, Groenlanda. Chiar şi în duş mers toate placă de filare exact acelaşi cu o singură melodie: Groenlanda.

dusuri cald în imediata apropiere a stratului de gheaţă gigant. Cum de a descrie acest sentiment? Cum să descrii emoţie atunci când pachetul pentru prima oară în viaţa mea veţi vedea oraşul groenlandeză?

Sisimiut, al doilea mare oras cu 5500 de locuitori, strălucea în soarele dimineţii. Este ca două picături de apă similare în toate celelalte oraşe din Groenlanda, care încă mai sunt ne-a prins pe drum. case de galben, roşu, albastru şi verde sunt împrăştiate în întreaga Bay, care este de ce ea pare atât de vesel. Multe dintre aceste case sunt oferite într-un set la un preţ rezonabil şi cu instrucţiuni detaliate pentru asamblare. Poate că în curând vor fi vândute în magazinele IKEA.

pregătirea mea pentru primul uscat a fost ca pentru pregătirea unei expediţii polare. Cu o invenţie de pe navă întotdeauna ştiu exact câţi pasageri sunt la bord, ci mai degrabă pe teren. La bordul lângă o scară de pus semne cu cabine de numere. Mergând până la ţărm, te transformi insignă cu un verde la rosu. În cazul în care un semn roşu agăţat pe parcursul a două zile, un semn steward VOINEA: acoperire pentru micul dejun şi masa de prânz la una din mai puţin de consum.

Cu excepţia cazului în partea de sud a florei insula Groenlanda nu se permite să se ridice deasupra solului este mai mare de 10 inch, nu pentru a încheia o maiestuos formaţiuni de rock. Biolog Sonia a anunţat neobosit unul după altul nume de plante abia vizibile, care sunt de start, nu am ezita călcate în picioare. Dar, după personal cunoştinţă cu aproape toate plantele locale, am încercat în mod natural, pentru a evita întâlnirea cu ei. Prin urmare, cele mai multe ori am avut de a muta în jurul insulei salturi.

Conform Sony detaliat briefing ştiinţifice noi răzuire rock unele licheni maro, de fiecare dată asigurându-vă că miros de sare. În caz de nevoie cumplite puteţi avea aproape totul. În mod evident, totuşi, de ce Greenlanders prefera carnea de balene şi sigilii: acestea sunt pur şi simplu mai uşor să observaţi!

În dimineaţa următoare am renunţat la ancora în golful Disko Bay opusă Kekertarssuaka. Drumul duce în oraş prin poarta, din maxilarului balene lui. stradă principală revine direct în golf. Ca şi în cazul pe punctul de a mari descoperiri ştiinţifice sunt ticsite fiorul ciudat atunci când diferenţa dintre cele două case de acolo a fost o masă informă de alb - aisbergului primul nostru. Am sărit în sus şi a fugit cu toată viteza la marginea apei. Deşi nu puteţi grabă: aisbergului oriunde că nu am plecat de fapt. A fost blocat în apă puţin adâncă, precum şi o duzină de tovarăşii săi. Pierdem nici un moment am început să faceţi clic pe un aparat de fotografiat shutter.

Groenlanda

Pentru a satisface foamea şi Glybin fotografice de gheaţă de fixare din toate unghiurile posibile, am trecut la un Greenlanders vechi angajat sos de peşte. Am strecurat în linişte până la el, pentru ca la urma urmei, scopul expeditiei noastre a fost să studieze viaţa şi tradiţiile poporului misterios de nord.

Acesta trebuie să fie trădat sentiment nu este un vânător experimentat: el a văzut imediat prin intenţiile noastre. fluturat ademenitor mâna lui, el imediat a găsit el însuşi într-un inel dens de treizeci şi etnologi, entuziaştii repezit împreună - pur din interes ştiinţific - pentru ţiţei şi fierte ficat de cod. Apoi, bătrînul cordial ne-a invitat la el acasă, unde totul este stabilit confortabil în faţa mertsayuschde un ecran albastru. Pe masă a apărut o oală de cafea fierbinte şi role dulce. În cazul în care proprietarul nu a trebuit să merg la nunta la vecini, trebuie să avem şi ar fi rămas cu el până seara. Şi nu contează că nici unul dintre noi nu au înţeles daneză, mult mai puţin groenlandeză.

Următoarea oprire - în Blezedalene cu cascadele sale fabuloase şi stânci maiestuoase. Am stabilit pentru un impas în Heather. Cincizeci de metri mai jos de apă gurgled. După cum se dovedeşte, în luna august în Groenlanda nu au nevoie de nici jachete cu blana de urşi polari, lenjerie de corp sau de lână, nici căciula. În cele mai calde de ore de soare, care, la moment al anului straluceste aproape în jurul ceas - 25 de grade. Plus 25. Deci, nu trebuie să scape de frig şi de tantari, precum şi împotriva radiaţiilor ultraviolete.

Noi nu întotdeauna detaliu imagina planeta noastră, ci ca o regulă, amintiţi-vă că harta din Groenlanda este stabilit în partea de sus. Asta este mult mai aproape de Soare decât, să spunem, o distanţă Australia. Deşi, desigur, şi de pe continentul verde poate fi foarte fierbinte. Dar, desigur, destul de diferite motive.

Astfel de teorii aldine climatice se nasc ca pe ceva de ei înşişi sub influenţa alcoolului şi laterale bucate "Marca Polaris. Aparent, consiliul privind transportul de marfă a luat prea mult, şi căpitanul Paulsen a ordonat cât mai curând posibil pentru a muta pasagerilor în stomacul lor cel puţin toate produsele alimentare. Dar dacă cineva, şi a pasagerilor de pe navă nu ar permite să nu se supună ei înşişi ordinele venite de la pod.

Primul lucru pe care l-am văzut prin hublou, în dimineaţa următoare - iceberg acelaşi. Acest lucru este uimitor, dar nu va fi niciodată în măsură să fotografia aisbergului de două ori acelaşi. El a fost întotdeauna începe să se topească, dar osypletsya o parte din ea în mod necesar până când alegeţi unghiul.

Aici este bloc de gheaţă este foarte asemănător cu un cap de dragon. Dar ea aminteste storcătorul de fructe, care a strâns pe bucătăria mea. Dar, vă rog, afară din apă lipit imens galben fumător dinti. Aisbergului următoare arată, ei bine, nu stiu ... chestii depozit. Într-adevăr, bogăţia fără margini, dar cred că, uneori, Mama Natura prea zelos în căutarea sa constantă pentru creativitate.

Înainte de am putut digera chiar toate aceste impresii, am observat destul de un număr de balene. fântâni uriaşe de apă a aparut un pic stânga storcătorul de fructe "şi dreptul de depozit". Cele mai mari mamifere din lume au făcut loc între aisbergurile în Golful Umanaka. Marca Polaris, de asemenea, luat de aici, la ancora.

Până la coasta a trebuit să călătorească la familiar "taxi groenlandeză" - o barca de cauciuc cu un motor. Şi la doar câţiva paşi de locul unde am lovit expediţia noastră a fugit în motivele vechi cimitir. Treizeci de ani în urmă, s-au descoperit mai multe mumii bine conservate. Ancient Groenlanda a plăcut să-şi îngroape morţii într-un domeniu cu scopul de a naturii.

Deci, cu această movilă mormânt în faţa ochilor noştri a deschis acest tablou că iceberg respiraţia departe: Bay,, balenele si bizare munte asemănătoare, după cum a susţinut de ghidul nostru în centrul unui sigiliu. Cuvântul "uummanak" în dialect local inseamna "serdtseobrazny. cunoştinţele mele modeste a structurii interne a sigiliilor nu permit să judece dacă e adevărat sau nu, dar un lucru pot să spun sigur: inima mea bate mai des atunci când sub soare prânz cald, am asezat într-un balansoar pe terasa Umanak Hotel "în minuscule Umanak oraş.

Acesta a fost punctul de vedere cel mai magnific de cum l-am admirat de pe terasa hotelului. Nu conteaza ce parte a lumii. Totusi, pentru mine, am decis că nu va culca aici în mormânt. Cel puţin până în momentul până când vom ajunge la cel mai nordic punct al calatoriei noastre.

La 71 de grade latitudine nordică, în cazul în care Polul Nord a fost la îndemână, căpitanul Paulsen condus pentru Caca. 210 de locuitori, la fel de mult, dacă nu chiar mai mult, câini sanie, un supermarket şi chiar un scriitor pentru copii.

Căpitanul a trimis o navă într-un golf îngust, în partea de jos, care strălucea ca un diamant în gheţar soare Cermack Kuyallek. De mai multe ori am trecut sute de metri munţi de gheaţă, atingând aproape de ei. Ocazional, ea sa desprins de piese mici care, o dată în apă, imediat începe să trăiască o viaţă independentă de iceberguri, deşi destul de mici.

Pe la miezul nopţii am renunţat la ancora, la Ilulissat - în inima golfului lângă insula Disco. Numele acestui oraş cu o populaţie harpă 4000th traduce ca "iceberguri". Poate de aceea, în Disko Bay iceberg nu troienele aparent scop imensitate. Probabil, toată lumea uite aici exact în acelaşi mod 90 ani în urmă, când un munte imens de gheata, a trecut Terra Nova, condus de sud, unde se agatat pe Titanic de rău augur.

Devreme în dimineaţa zilei de expeditie noastre, inclusiv de mine, sa dus cu elicopterul la marginea gheţarului. Câteva minute mai târziu am fost în picioare direct pe această linie magice. În ceea ce vezi cu ochii, unul din gheaţă. Aceasta este faimoasa gheţarul Jakobshaven.

În gheaţă din Groenlanda, ca un congelator gigantic, mothballed istoria Pamantului in ultimul trimestru al anului un milion de ani. Ei spun că, într-un institut de cercetare în magazin Copenhaga 10 km de gheaţă extrase din puţuri până la 3080 de metri. Oamenii de stiinta care studiaza cu atentie aceste probe, tăiat în bucăţi mici, se poate spune cu exactitate vă: care este moartea unei piste de Pompei, care este o explozie de la Cernobâl, acum lumea liberă de benzina cu plumb, dar Beatles a lansat White Album ".

Gheaţă ca o memorie de pe planetă. Nu surprinde-l în ea şi vizita mea la Groenlanda?

Pentru astfel de temeri s-au întemeiat. Pe drumul de intoarcere am fost prins prin surprindere o ceaţă groasă, şi a devenit evident faptul că majoritatea Ilulissat mergem nu sunt destinate.

Elicopter, ca un vultur, creşterea mai mare şi mai mare - este pilotul a încercat să urce mai sus de nori pentru a vedea fata de nimic. Sunt destul de urechi, şi stewardesă a început să efectueze avertizare acadele cu cuvintele "Fly companii aeriene Groenlanda. Se pare că suntem probleme serioase.

Cu toate acestea, după câteva minute de aşteptare anxietate, boxele de la ultima salvare auzit mesajul: "Bine ati venit la aeroportul internaţional Ilimanaka.

Aeroportul - este, desigur, a spus el tare. Betonat zona 20 - 20 de metri, marcat de patru casetele.

Niciodată în Ilimanake teren nu în calitate mulţi turişti la un moment dat! Dacă sunt aici vor aterizat vreodată. Pentru un timp am amestecate fără ţintă la marginea satului şi au pretins a fi ajuns aici doar pentru a vedea biserica locala.

Dar sa dovedit că există este plin de lucruri demne de atenţia noastră. În primul rând ne-am dus la supermarket "Ilimanak, a cărui regimentul nu a fost plin de mărfuri. În general vorbind, nu este nevoie de a cumpăra nu a fost, dar instinctul de supravieţuire mi-a facut ceva pentru a cumpăra. De la magazin m-am dus, zapasshis gramada de guma de mestecat, registrul în daneză cu un sistem de contabilitate dublă şi trei cărţi de Anul Nou. Cum să ştiu ce ar putea veni la îndemână, pe un drum lung?

Pe pragul de "rotunde, suntem confruntaţi cu om, care imediat ne-a oferit serviciile ca ghid. Ei bine-doritorii sa dovedit a fi primarul Ilimanaka a terminat doar o ghiduri extern de formare şi de interpreţi. Evident, pentru noi, el a decis atunci şi acolo pentru a testa abilităţile învăţate.

După cum se ştie, dificultăţile şi greutăţile sunt capabili să se unească mai multe persoane diferite. De exemplu, 18 turişti din Germania, doi piloţi daneză, stewardesă Groenlanda şi Danemarca, campion la canotaj.

În după-amiaza, foame şi prietenos din nou echipa noastra a mers la supermarket. Extensive germanăGospodine ca prin magie butebrody construit de pîine uscată, brânză şi pătrunjel, este neclar cum întreprinse în domeniul de gheaţă. Si dupa o cearta lentă a reuşit să convingă sătenii să-şi vândă ne un pic de păstrăv afumat. Acum, fără nici o îndoială - până seara ne-am rezista.

De rupere de până în grupuri mici, am rătăcit prin cartier, senzaţie de densitatea de ceaţă şi puterea de încălţăminte noastre. Majoritatea oamenilor leneşi stabilit într-o cafenea vizionarea unui meci de fotbal difuzat campionatul în Danemarca. Am luat, de asemenea, o idee - ce să fac în următoarele luni, pe care am nevoie, probabil, va avea loc la Ilimanake. Pe acolo voi lucra la fabrica de peşte, sau mai bine pentru a încerca să vigoare mail locale?

Când despre ora şapte în golful apărut Brand Polaris, nu ştiu dacă să fi fericit sau trist. Desigur, viaţa de iarna aici este aspră - dar mi-ar fi petrecut mai multe săptămâni la una din cele mai frumoase insule din emisfera nordica.

Dar nava noastră condusă de Sud. Am avut de a mânca mai mult decât o porţie de carne de vanat fripturi şi de a asculta pe prelegeri despre originea gheţarii (este presat doar zăpadă) şi! Istoria Groenlanda.

Am aterizat la Kangerlussuaq, lăsând în urmă un 905 mile nautice, a văzut şi înregistrate în notebook-urile lor, 43 specii de plante, inclusiv gheaţă Buttercup (în a doua zi de deplasare), şi mesteacănul pitic (la fiecare pas). Deşi această regiune se numeste "Arctic Eden", am atras atentia doar 19 specii, din care am luat personal poze de patru potârnichea de zăpadă alb.

Opt zile - termenul este mic, dar amintirile de cea mai mare insula de pe Pamant sunt un călător pentru o lungă perioadă de timp. Eu, de exemplu, chiar şi după mai multe zile, trezesc în patul lui şi picioarele pe podea, el a simţit că el se plimba se agită. Dar când m-am aşezat masa de prânz, nu a fost dat imediat seama că un steward a fost inutil să aşteptaţi şi cafea se va BREW. Chiar i-am decis să facă o fermă de cauciuc gonflabil pentru plimbări cu barca mici să mergeţi la cumpărături ...

Acum stau la birou, dar am crezut în Groenlanda. Ceas desteptator arată încă ora exactă din Groenlanda şi în inima mea pluteste un iceberg mici, care nu se topeşte.

geo.ru

ABONAȚI-VĂ
Joi, 21 august 2008 10:28
Vizualizări: 4392

Citiţi de asemenea

Am pierdut multe lucruri. În catalogul pierderilor - cele mai neașteptate lucruri. Undeva au dispărut bunicile.Bunicul n...
Pe teritoriul planetei noastre au trăit numeroase civilizații și popoare antice, care au lăsat în urmă o mulțime de arte...
De aici a pornit legenda despre "reconstrucția sa recentă"....
147
Sfinxurile au jucat un rol important în lumea antică, dacă ne luăm după numeroasele lor sculpturi și reprezentări. Sfinx...