Începutul erei vehiculelor electrice: livrări către consumatori finali
Începutul erei vehiculelor electrice: livrări către consumatori finali
Primul electric japonez Nissan Leaf a fost livrat cumpărătorului norocos Oliver Chalouhi din San Francisco. Apoi, reprezentanţii Chevrolet au înmânat cheile de la primul exemplar unui hibrid electric Volt pilotului de aviaţie civilă în retragere, Jeffrey Caffey din Parsippany, New Jersey. Apoi, a devenit clar că şi Mercedes-Benz s-a alăturat cursei electricilor din serie cu primul său vehicul electric pe celule de combustibil F-Cell, care a fost adus lui Vince Van Petten.
Se poate discuta la nesfârşit despre argumente pro şi contra ale vehiculelor electrice, atât pentru utilizatori finali, cât şi pentru mediul înconjurător, dar în orice caz, trebuie să recunoaştem că transportul personal autopropulsat pe patru roţi în 90% de cazuri e un lux, la care este foarte greu să renunţăm, odată aşezându-ne la volan. Prin urmare, sarcina noastră este de a minimiza la maxim amprenta, pe care maşinile lasă pe faţa planetei noastre.
Da, astăzi, maşinile electrice sunt mai scumpe, decât maşinile cu motoare cu ardere internă. Da, astăzi producerea lor are o amprentă ecologică mai profundă. Însă este doar o chestiune de dezvoltare a tehnologiilor, care în ultimii 100 de ani, nu fără contribuţia magnaţilor petrolieri, au evoluat în jurul motorului cu combustie internă, care nu numai că a devenit mai ieftin, ci şi cel mai economic.
Iar maşina electrică este doar la începutul calei, şi astăzi principala sa problemă este densitatea ambalării energiei, de la care depinde nemijlocit rezerva kilometrajului. Iar amprenta ecologică a vehicului electric se va reduce în mod constant, pe măsura dezvoltării tehnologiilor de reutilizare a bateriilor, de reciclare a lor, de prelungirea termenului de exploatare, precum şi de densitatea de stocare a energiei. Atunci, cu formarea reţelei electrice Smart Grid, maşinile electrice vor deveni un depozit mobil de energie electrică din surse regenerabile, cum ar fi vântul şi soarele.
Maşina electrică încă o dată în istoria transportului auto a fost lansată în producţia în serie, şi de data aceasta acţiunea pare a fi evidentă, deorece acest eveniment a devenit un fenomen global, şi toate marile branduri auto creează prototipuri lor proprii de ecomobile, iar unele le produc deja comercial.
Prin urmare, anul 2010 poate fi denumit ca începutul erei vehiculelor electrice în masă. Anume în acest an intenţiile producătorilor auto par a fi nu numai fermi, ci şi sunt de natură globală, şi, de asemenea, se canalizează în produse reale, disponibile pentru piaţa de masă. Pentru vehicule electrice se face coadă, guvernele introduc subvenţii şi stimulente pentru proprietarii vehiculelor ecologice, care protejează mediul, oamenii de ştiinţă îmbunătăţesc tehnologii de stocare compactă a energiei curate, producătorii includ automobile electrice în planurile strategice ale companiei, efectuează teste pe teren şi, în final, pun în vânzare modele de producţie în serie.
Tesla Roadster - maşina electrică de elită în serie, Nissan Leaf - maşina de familie în serie, Mitsubishi i-MiEV - automobilul electric compact pentru oraş, Chevrolet Volt -sedanul electric cu un motor electic suplimentar pentru a maximiza rezerva kilometrajului (un parametru critic pentru o ţară vastă - Statele Unite ale Americii). Asta nu este o listă completă a ecomobilelor în serie, ieşite pe traseele mondiale şi să sperăm foarte mult că 2011 ne va aduce noi tehnologii, care vor face transportul electric mai accesibil pentru mai multe persoane.
Revista FacePla.net felicită toţi automobiliştii, conducătorii auto, mecanicii, pasagerii, şi, desigur, producătorii şi vânzătorii! Trăim într-un timp foarte interesant, şi vă mulţumim pentru o parte din timpul dvs., petrecut cu noi.