Istoria industrială a alimentelor
Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate
Când spunem "fast food", ne referim la rapid, ieftin, dăunător şi, cel mai probabil, o putere străină. De exemplu, lantul de fast-food McDonald's. Toate acestea, un fast-food Sovietică a început un marş victorie în ţară cu mult înainte de faimosul "McDonald's". Una din primul decret al lui Lenin (10.27.1917) a fost dedicată organizării de cantine publice.
Principalul lucru care a contribuit la dezvoltarea rapidă a reţelei de bucatarii comunitate - nevoia de distribuţie mai eficiente şi utilizarea unor produse, pentru a asigura faptul că a permis calcularea valorii nutritive a meniului.
Sistemul ar trebui să fi fost de catering promoveze principiile unei alimentaţii sănătoase ca prin introducerea controlului public asupra calităţii produselor, precum şi prin informare comunitatea educaţională. Se credea că "preocuparea pentru principiile de nutriţie a fost transferat de la gourmet la comportamentul oamenilor de ştiinţă."
În 1920 a deschis la Institutul de Fiziologie a produselor alimentare din Moscova, apoi - între 1929 şi 1932 - în Leningrad, Odessa, Harkov, Rostov, Novosibirsk, Voronej, şi Ivanovo.
În întreaga ţară, desfăşurat activităţi educaţionale pentru a promova nutriţie. Unul dintre obiective a fost să elibereze femeile din gospodărie şi introducerea pe piaţa muncii sociale. Nu numai ca sunt toate vasele de catering, dar toate consultanţa acordată în cărţi bucătar, revizuită în funcţie de cerinţele de fiziologie a ştiinţei de nutriţie în domeniul nutriţiei avea nevoie de energie şi să optimizeze prepararea meniului. Nu a fost o schimbare completă a conceptelor de produse de prestigiu, care sunt înţelese de cele mai multe din produsele de la producţia industrială - carne, brânzeturi.
Budetliane
Om nou, un rezident al metropolei, constructor al Niprului, "Magnitogorsk Iron exploratori şi spaţiu, să stea la soba sau de a cumpăra produse pentru gătit acasă era prea ocupat.
În întreaga ţară s-au alimentare şi cantine publice. Fiecare companie a fost organizat de catering: ieftin, rapid, standardizate, cu meniu pe bază de ştiinţă. Experienţa de reinstalare a acestui sistem a fost reuşită, şi este "pompat" de o masa imensa de oameni.
Arhitecţi a proiectat clădirea cu apartamente fără bucătării. Sa presupus că cetăţenii socialismului dezvoltate ar prefera să mănânce în bucătăriile şi spiriduşi.
Acum, ideea din puterea personală pare rău utopie, nici propuneri mai bine să-i ia părinţii copiilor şi creşterea lor în orfelinate. Cu toate acestea, nu trebuie să uităm realizările revoluţiei industriale, care a ajutat omenirea să facă faţă cu foame, să introducă igiena, vaccinare şi de învăţământ secundar universal.
oamenii de ştiinţă sovietici utopic-S 20 din vis un fantastic "cura de somn", care va prelungi viaţa umană cu o treime. "Omul viitor, castigand un vis, opriţi de dormit şi pentru totdeauna să fie eliberaţi din această taxă, cules de douăzeci de ani de viaţă, cu o durată de viaţă de 60 de ani" - scrie un om de stiinta sovietic Zalkind.
Durata medie a vieţii în ţările dezvoltate, în acest moment - 77 de ani, şi toată lumea înţelege că acest lucru nu este limita. Copiii născuţi la începutul secolului XXI, probabil, o medie de supravieţuire de 100 de ani. Aceasta este, de asemenea, realizarea revoluţiei industriale.
Produse alimentare ca un produs al producţiei în masă
Ideea de produse alimentare ca produs de sine stătător - un nou radical. De la apariţia a industriei de catering alimentare este transformat într-un produs de larg consum, cum ar fi pantofi, piepteni si jucarii de plastic. Alimentar nu mai este asociată în mintea consumatorului sau la locul de producţie, nici persoana care se pregăteşte.
Mulţi copii urbane nLochawe imagina originea friptură. Majoritatea adulţilor nu cunosc condiţiile în care pui vii sau a porcilor, deoarece acestea sunt hrănite, deoarece acestea sunt ucişi.
Nimeni nu s-ar gândi de lauda realizarile culinare ale gospodina, gatiti ravioli, cârnaţi sau încălzit conserve mazăre verde.
Pe rafturile din supermarketuri este dificil de a găsi produse care ar putea fi atribuite la produsele alimentare naturale. Există reţele de magazine speciale sau departamente. Ele sunt mult mai scumpe şi câteva familii îşi pot permite.
Green Revolution 60, inventarea de pesticide şi erbicide, sub formă de creştere industrială a ajutat pentru a hrăni o populaţie în creştere rapidă. Crearea de reţele de catering formă şi completat revoluţiei industriale.
În bucătărie, maşini de spălat vase de operare, congelatoare, suntem "pregătirea" mâncăruri de casă, amestecarea alimentelor, atent pregătite pentru noi pe fabrici gigant.
Noastre interne şi în străinătate
Locuitorii din socialismului dezvoltat, redenumit invenţie a secolului XX sub numele de mândru de "mizerie sovietic" în "toshnilovki. Apus epoca sovietică de catering oferi cetăţenilor lor cu chiftele de cauciuc, macaroane rece prăjiţi şi cârnaţi podtuhshey.
"Produse alimentare în vrac" pentru un mic strat de elita (partea a aristocraţiei, cultură şi ştiinţă) a continuat să rămână la altitudine.
Astfel sa încheiat mitul centralizate perfecta, ştiinţific organizat, de catering democratice. Imediat după restructurare, în toată ţara a deschis "McDonalds, Subway si alte" Pizza Hut ". În ciuda neobişnuit de mare chiar si dupa standardele occidentale, preţurile, ruşii au mâncat hamburgeri cu entuziasm de peste mări şi sandwich-uri. Mergând la McDonald's a fost socotit de a vizita un restaurant.
Spre deosebire de stolovok sovietice, care sunt gestionate centralizat, Europa de Vest sa dezvoltat ca o afacere franciza reţea. Proprietarul de fiecare individ, "McDonald's" sau Burger "Regele" este proprietarul, care a cumparat de licenţă. Într-o poartă întreaga responsabilitate pentru succesul evenimentului. El - o mare armată de soldaţi, toate echipamentele care constă în a marcii, instrucţiuni, de sprijin de publicitate şi de know-how.
Proprietarul unui punct de reţele de fast-food poate fi o persoană, absolut nimic despre gatit. El nu avea neapărat calităţi care sunt, de obicei, de aşteptat de la un proprietar de restaurant de succes. Împreună cu achiziţionarea licenţei el dă instrucţiuni detaliate cu privire la fiecare pas. Totul este cu condiţia ca: furnizori de ingrediente, meniuri, farfurii, orelor de serviciu şi chiar cuvintele pe care el ar spune pentru clienţii lor potenţiali. Nimic personal, doar afaceri. El funcţionează ca o bancă de sucursale, fabrica sucursală sau societate de asigurări. Acest lucru - maşinist. El nu fura, ca director al toshnilovki sovietice, ci de a inventa el nu are nevoie de nimic, să nu mai vorbim de ceea ce constituie maknagets de pui - el poate să nu ştiu.
Ce mâncăm în continuare?
Pieţele reglementate în industria alimentară corporative nu-i pasă cum romantice birocraţi sovietic, "cerinţele a fiziologiei de nutriţie". Piata necesită numai profiturilor şi extinderea infinită. Prin urmare, de la produse alimentare care doresc low-cost, în timpul transportului compacte, aspect comercial.
De stat este încercarea de a monitoriza calitatea produselor, dar capabilităţile sale sunt limitate.
Nu companii alimentare au un lobby puternic şi bine plătite, Burst avantajoase pentru ei legi. Rezultatul este minunat, există alimente care sunt dificil de a apela la masă: chips-uri, aproape etern, culoarea si mirosul nu sunt modificate după o săptămână într-o bancă închis în căldură. Şi ce despre pâinea albă nu biodegradabile şi cârnaţi, au un gust de neuitat şi a făcut cu o utilizare minim de carne!
Înkus, culoare, miros, forma, produse alimentare care nu sunt reglementate de bucătari, şi tehnologia fabricii.
Filmul documentar populare "Mărit mea", a arătat viaţa unui om, să mănânce în mod regulat la McDonald's. Într-un timp foarte scurt de film au fost supuse unui experiment crud, câştigat în greutate, şi boboci de set şi a pierdut orice interes pentru sex.
De Vest sunt tot mai mult, nu doar o grosime de umplut, dar oamenii cu adevărat bolnavi. Diabet, boli de inimă şi a altor maladii care rezultă din dieta nesanatoasa poate fi blocat în detrimentul sănătăţii, care, în trecut, cauzate de fumat. Nu este clar ca nocive: fum 20 de ţigări pe zi sau să poarte 20 de kilograme in plus?
Planificate de control al tutunului de stat a fost foarte mare succes. În America şi Europa de Vest văzut rar fumător. Cu toate acestea, cei 30-40 de ani în urmă ar fi murit de cancer pulmonar de azi mor de diabet, sau atac de cord.
Dar nu numai Fastfoods periculoase pentru sănătate. În supermarket-uri, cumparatorul se va întâlni produse - rezultatul de muncă grea în comun de chimisti si designeri. Stomacuri, papilele gustative si cumparatori organelor interne au devenit o arenă de luptă din industria alimentară gigant corporative.
Clienţii împotriva corporaţii. Who's who?
evaluarea în mod corect situaţia, cumpărătorii au început să se apere. În ultimii 10 ani în America şi Europa de Vest, mişcarea ferme organice, pieţele de agricultori, biokooperativov a crescut de mai multe ori. Oamenii preferă să plătească mai mult, dar să ştii de unde au alimentare pe care le mănâncă.
Agricultorul nu mai este considerat a fi sapat in a doua jumatate dirt-educat. În rândul tinerilor cu o buna educatie a devenit la modă muta la o ferma cu o gradina organice şi animale. Desigur, nu este greu de viaţa ţăranilor, divorţat din societate. acces la Internet şi facilităţi automatizate s-au schimbat modul lor de viaţă şi de agrement.
O altă mişcare care se opune alimente industriale - "Slow Food". Asta e ceea ce se scrie despre tine pe site-ul dvs.:
"Slow Food" - organizatie ekogastronomicheskaya non-profit, care provine în 1989 ca răspuns la cultul tot mai mare de fast-food şi ritmul accelerat de viaţă, ca o reacţie la dispariţia tradiţiilor alimentare locale şi pierderea oamenilor de interes în ceea ce mănâncă, în cazul în care acestea aduc produsele alimentare şi modul în care alegerea noastră alimentare influenţează starea de lucruri din lume.
Campanii nu sunt gata pentru a deveni parte a unei maşini-gigant corporatiste de stat. Ei cred că fiecare persoană are personalitate şi produsele alimentare - una din formele de identificare umane culturale şi creative.
Ideea de alimente lent sugerează că gătit şi de mâncat trebuie să fie un gânditor pe îndelete,. Alimentare - o oportunitate de a sta de vorbă cu prietenii, familia, şi de gătit - un proces creativ.
Prin alegerea meniului, încearcă să facă ceva ca o bunica sau mătuşa, suntem implicaţi în procesul de reproducere a culturii, refuzul de a fi anonim unitate economică, fără chip membru de consum.
Lent iubitorii de alimentare vreau să ştiu unde, cum şi de către cine au fost cultivate alimentele pe care le mănâncă, aşa că preferă să utilizeze produsele de la fermierii locali, şi de sezon. Astăzi, Slow Food - un restaurant în zonele bogate, şi suporterii alimentare lent - populaţia cea mai bogaţi şi educaţi.
Cu toate acestea, mâncând "produse alimentare lent" nu mai scumpe decât industriale. Comparaţi, de exemplu, costul de cina, timp de patru la McDonald's sau Pizza Hut cu costul de gătit hash vegetariene şi cartofi cu hering. Sau borş rece şi varză leneş cu ciuperci, chiar şi cu condiţia ca toate produsele au fost achiziţionate de către tine în piaţă.
Nick Dubrovskaya
chaskor.ru