LaFerrari — primul supercar hibrid de la «caii roși»
Noul supercar LaFerrari prezentat la Geneva Motor Show, ca și câteva mașini similare, ocupă o poziție intermediară între modelele de producție cu vârf şi bolizii de curse autentici.
Cu toate acestea, termenul "similar" este un concept în mare măsură arbitrar. În gama modelelor "cailor roșii" nimic asemănător încă nu a fost produs. LaFerrari este primul proprietar al dispozitivului de acţionare hibrid.
De ce compania Ferrari are nevoie de o maşină hibrid puternică? Potrivit sefului companiei, Luca Cordero di Montezemolo, există două motive. În primul rând, dorința de a îmbunătăți parametrii de conducere și în al doilea rând, necesitatea respectării cu strictețe a standardelor de emisie de dioxid de carbon.
Astfel, apariția hibridului Ferrari poate fi considerată ca un indiciu important al necesităţii de a menține puritatea ecologică a lumii din jur, recunoscute și acceptate de masele largi ale populației. Susţinătorii tehnologiilor verzi devin nu doar oameni de știință și ecologiştii, dar de asemenea guvernele și persoanele care sunt capabile să plătească un milion de euro pentru o maşină de prestigiu.
Un milion de euro este prețul LaFerrari, cu care au fost vândute deja, toate 499 de super-care hibride, care încă nu au părăsit "grajdul". Ce va primi pentru aceşti bani noul proprietar?
Dispozitivul de acţionare al vehiculului hibrid combină un motor de 6,3 litri pe benzină V12 cu 789 CP, cel mai puternic motor atmosferic care a fost vreodată instalat de compania Ferrari pe maşini de curse, și un motor electric de 161 CP. Împreună, cuplul este capabil să dezvolte o putere de 950 CP, să accelereze LaFerrari la o viteza de peste 350 km / h, ceea ce îl face cel mai rapid dintre toate modelele ale companiei. În ciuda puterii enorme și vitezei maxime "aviatice", cantitatea emisiilor de dioxid de carbon este limitată la cifră de 330 g / km.
LaFerrari utilizează econom energia. Sistemul recuperativ ajută la menținerea bateriei încărcate şi întoarce o parte de pierderi în timpul frânării. În plus, în baterie este îndreptată energia motorului atunci când acesta dezvoltă un cuplu mai mare decât este necesar, de exemplu, în timpul virajelor.
Acum, lumea cunoaşte trei modele de super-care hibride. Primul dintre acestea este Porsche 918 Spyder, care de asemenea a debutat la Geneva în 2010. Versiunea sa de producție ar trebui să apară în cursul acestui an la un preţ de 650 de mii de euro. Dispozitivul de acţionare al hibridului Porsche 918 cu o capacitate totală de 770 CP constă dintr-un "opt" în formă de V de 4,6 litri și două motoare electrice. Viteza maximă depășește Spyder cu 325 km / oră.
Conceptul McLaren P1 a debutat în toamna anului trecut la Paris. El are un motor electric și un motor pe benzină V8 de 3,8 litri cu twin-turbo*. Capacitatea totală a maşinii este de 903 CP, viteza maxima este limitată electronic la cifra de 350 km / oră.
*Twin-turbo este un tip de motor care are două turbocompresoare ce-i măresc puterea – trad.
Sursa: ekopower.ru