McDonalds va deveni verde?
McDonalds va deveni verde?
Pe blog-ul TheGreenville a apărut o notă despre noile planuri ale companiei McDonalds de a pune în aplicare o strategie de dezvoltare durabilă şi chiar a realiza rebranding, schimbând culoarea corporativa roşu în verde. Notă a provocat chiar o discuţie în facebook. Producătorul şi comerciantul de fast-food şi de trash dintr-o dată s-a gândit la ecologie! Ggreenwashing sau Makdak s-au gândit serios la o dezvoltare durabilă? Eu personal ţin să cred că este vorba numai despre al doilea personaj. Şi pentru acest lucru există motive, în special, activitatea reţelei McDonalds, în Suedia.
În probleme de mediu Suedia se află în frunte. Dar este mai mult surprinzător faptul că brandul american în Suedia a acţionat în conformitate cu legile suedeze. Nu este vorba despre interdicţiile legale şi cerinţele juridice, în acest caz, pentru McDonalds, introducerea eco-soluţiilor pe teritoriul Suediei a fost o necesitate şi un mijloc de supravieţuire pe piaţă. Despre ce fel de eco-soluţii este vorba? În primul rând, sortarea deşeurilor de bucătărie, apoi sortarea deşeurilor de către cumpărători. Lângă fiecare loc de muncă sunt recipiente pentru deşeuri organice, hârtie, plastic, etc. În săli sunt instalate puncte de sortare: chiar şi copiii ştiu că pahare de plastic, hârtie şi gheaţă trebuie să fie aruncate la gunoaie corespunzătoare (fiecare din pubelă de gunoi are o formă şi design speciale). Pentru băuturile sunt utilizate eco-pahare, iar la cumpărarea cafelei şi ceaiului vă vor întreba neapărat: "Aveţi nevoie de un capac? Faceţi o alegere în favoarea naturii!" Cafeaua este certificată şi este ecologică. Lista poate fi continuată, dar şi aceste exemple sunt suficiente pentru a arăta că chiar şi o excursie la McDonalds poate deveni o grijă pentru natură şi o eco-lecţie pentru copii. Pare, desigur, ciudat, având în vedere fast-food şi alte lucruri, care sunt în McDonalds. Dar, după cum spun înşişi administratorii de reţea, fiecare dintre noi poate alege şi afecta atât calitatea produselor alimentare, cât şi oferta mâncărurilor şi cantitatea consumului lor, inclusiv şi în McDonalds. Pe baza experienţei Suediei, cred că viitorul rebranding lui McDonalds este o tendinţă pozitivă şi, probabil, şi în Belarus, noi vom putea aprecia schimbările viitoare.
Sursa: ecobelarus.blog.tut.by cu link pe TheGreenville