Misterele din alfabet slav. Ce a creat Chiril şi Metodiu «
Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate
La prima vedere, nu există nici o problemă, la toate, pentru că a creat Chiril, a sunat chirilic. Această poziţie a fost ocupată de stiinta din Rusia este un timp foarte lung. În confirmarea acestor cuvinte, aş dori să citez versiunea cuprinse în articolul Arhimandritul Leonid (Kavelin), publicat în 1891.
862. Invenţia de sfinţi Chiril chirilic. Soluntsy fraţi sfinţi Chiril şi Metodiu traduse din limba greacă în slavă cărţile sacre (jagodni şi apostolică lecturi evanghelice, psalmi, carte de rugăciuni, carte de rugăciuni, general Mineia) şi introduse în Moravia Mare şi Imperiul slav Chiril scris liturghiei.
În 862-867 ani liturghie slavonă şi alfabetul chirilic introdus în Serbia, în Prince Muntimire.
869. Adormirea Sf. Chiril, care a inventat alfabetul chirilic.
În 870, Bulgaria a introdus în cele din urmă liturghia slavă şi scris Chiril.
870. Ceartă între Roma şi Bizanţ pentru dominaţia asupra bisericii slavilor de sud.
873. Botezul Sfântului Prinţul Cehă Metodiu Borivoi şi Ludmila St.
877. Prinţul croat Sdeslav restul mână este confectionata din Bizanţ. Sf. Chiril şi discipolii săi croat şi-a prezentat-Dalmatian Power liturghiei slave şi cărţi chirilic încă în 862-867 de ani.
879. Prinţul Sdeslav ucis Branimir, care, temându-se de represalii Bizanţ, trădat Roma. Chirilice (a sârbi dalmată) în Primorye cu 880 ani a fost persecutaţi latinii par cu glagolitic (Croaţia), din latinescul clerul local (Spletskoy Arhiepiscopiei), care clerul nu a fost un pic despre alfabetele diferenţe, a văzut numai că soluţionarea cult slave-l ameninţă privative de congregaţie slave. Prigoana împotriva celor 882 ani, adică de la moartea Papei Ioan al VIII, consolidat cu ajutorul domnitorului dalmată şi nobilii şi a adus la catedrala Spletskogo 925 ani, la care primul slave liturghie a fost interzis cu totul, ca şi pentru sârbi - adepţi ai alfabetul chirilic, cât şi pentru croaţi - adepţi glagolitic.
879. Cineva diacon Teodosie, născut slave (Croaţia), care doresc pentru a salva Burning croato-Dalmaţienii liturghiei slave, inventat în acest scop, după cum urmează: Printul Branimir sfătuiţi să se retragă din Imperiul Bizantin şi a devenit patronajul de la Roma, în timp ce el a fost din chirilic şi tradiţionale şi semne convenţionale a unui sau comerciale valoare numărabile glagolitic, este rescris traducerea Kirillov Sfintei Evanghelii, folosind menţionate mai sus pentru a narechiyui croat a se alinia la Vulgata latină, el a intrat în relaţii cu Papa de la Roma (Ioan VIII), adoptată la lui consacrare la Roma ca episcop (cu 879 ani) şi o binecuvântare pentru a efectua din dioceza sa Ninskoy liturghie slavonă fabricate le cărţi glagolitic (în 888 ani).
Mai târziu, sârbii autorizaţi să servească în greacă, şi Croaţia a fost comandat pentru a servi în latină.
885. Adormirea Sf. Metodie.
886-1018 pe an. După moartea Sfântului Metodiu discipolii lui, condusă de către cine a fost Clement (Bulgaria), Naum Angellary Gorazd (moravlyanin) şi Lawrence, condus în Moravia un german (pe atunci latin) a fost clerului, a plecat în Bulgaria, sub patronajul ţarului Boris (Michael), care a dat un Biserica de administrare Clement ca Episcop WahleachSkog treime din Macedonia din Tesalonic la Ierihon (acum Ortho) şi Konin în Albania, s-au aşezat în colţul de sud-vest a Macedoniei (Kutmi Chivitsa) în termen de la Ohrid, şi a continuat munca lor sfinte. Curând Ohrid a devenit centrul de educaţia spirituală a slavilor din Macedonia, şi liste de cărţi sacre, studenţi populare, sedmochislennikov, răspândite în întreaga lume slavă. Unul dintre aceste liste a servit ca prototip al nostru Ostrom Evangheliei. El a fost scris nu mai târziu de 960 ani, la care moartea lui stimat în mesyatseslove Sf. Grigorie, episcopul moesică, care este menţionată în inscripţii greceşti în 1020 ...
891. Plângerile clerului Latină Papa Ştefan V ia scris Teodosie, care a comandat-l să limiteze limitele dioceza sa şi nu a considerat el însuşi un maestru al întregii Croaţia, Dalmaţia. Succesor: Teodosie, episcopul Alfred continua sa se lupte cu Ştefan.
923. Bizanţul împăcat cu Roma, fiind în pericol de a lui Simeon, rege al bulgarilor.
925. Spletsky Catedrala şi circumstanţele de Sf. Metodie a declarat un eretic şi cărţile sale (chirilic) a declarat erezie şi Gotha. Ninskaya glagolitic Episcopia ferite, dar trunchiate şi dreptul la o astfel de restrângere. Slave liturghia este interzisă. Episcop al Bisericii croat protestvuet Populară Grigorie, dar fără folos.
928-929 de ani. În al doilea rând Spletsky Catedrala. Liturghiei slave din nou interzisă. Ninskaya eparhie abolită, dar lupta nu sa sfârşit aici.
988. Marele Prinţ de Kiev, Vladimir botezat poporul rus ...
1,059. În al treilea rând Spletsky catedrala şi interzicerea treia slave cult.
1248. Glagolity găsi un apărător în persoana lui Papa Inocenţiu, care le permite înapoi la liturghia slavă de cărţi glagolitic cu unele de convergenţă ale acestora la ritul latin (1).
Deci, după cum vom vedea, tatăl său, Leonid nici o umbră de îndoială că Cyril a creat alfabetul chirilic în 862, glagllitsa întrucât a fost creat de Fr. Leonid în anul 879, care este, 17 de ani mai târziu, tatăl lui Teodosie, călugăr Dalmaţiei. suficient de detaliat în triumfal procesiune chirilic Moravia, Serbia, Croaţia, Bulgaria şi Rusia, precum şi persecuţia din alfabetul chirilic şi predicatori sale.
Si asta e ceea ce a scris în 1848 că filolog restante interne, Ismael I. Sreznevsky: "În ceea ce priveşte glagolskoy ABC, vom nota în primul rând, ceea ce este similar şi modul în care diferite este de la alfabetul chirilic. Cele mai multe dintre scrisorile ei diferă de forma lor, nu numai din chirilic, dar şi din alte bine-cunoscute. Similar cu Q chirilic, x, M, N, P, w ... scrisori de recrutare sunt aceleaşi. Ordinea de scrisori este, de asemenea, la fel ... Caracteristici multe scrisori glagolitic lung duce la concluzia că alfabetul glagolitic este un slavii vechi păgâne şi, prin urmare vechi chirilic; crezut acest lucru Grubishich2 Graficul dr. Anton 3; l-au crezut şi acum faimoasa filolog german J. Grimm 4. Respinge nu ar fi deloc posibil, presupunând că elementele antice simple sunt înlocuite cu cret si dificil de cunoscut acum doar mai târziu glagolitic, deoarece, din motive necunoscute, cu toate acestea, de asemenea, greu să combată faptul că scrisorile glagolitic de origine necunoscută nu au fost niciodată mai uşoară, şi a inventat ralanti ştiinţă de carte în care acestea sunt, fără nici o deviere de la cele mai vechi scrise slavona. Este adevărat că caracteristicile generale ale nepoliticos glagolitic şi unele stătea întredeschisă pe partea stanga, ca şi cum s-au folosit pentru a scrie cu prvoy la stânga, dar impoliteţe din cifra de scrisori nu este un semn de antichitateŞi unii dintre deschise pe partea stanga ar putea fi o expresie aleatorie a inventatorului gust ... "5. Aşa cum vom vedea, a recunoscut apoi antice glagolitic chirilic, dar cuvintele de mai devreme de cercetători sale. Pe de altă parte, II Sreznevsky cred glagolitic "este modelat pe Sf. Chiril lui: este evident de la selecţia de scrisori, precum şi la ordinea lor, şi de natura ortografie. Ce, modul în care aceasta diferă de la alfabetul chirilic, în strictă, numai confirmă faptul că ea mai târziu chirilic "6. Deci, avizul său sugerează o origine ulterioară a glagolitic.
Nu se vor plictisi cititorul prin transfer de cercetători care au crezut că primul Chiril a creat alfabetul chirilic, iar apoi cineva mai tarziu a inventat glagolitic. Cu toate acestea, sloveni şi croaţi, care este, locuitorii din acele locuri unde sa bucurat de cult cărţi glagolitic, credea anterior glagolitic. Argumentele lor au fost foarte convingător. O situaţie paradoxală: pe de o parte, a devenit clar că antice glagolitic. Pe de altă parte, a existat o tradiţie care a creat alfabetul slav Kirill (la tunsoare - Constantin Filosoful) şi fratele său Metodie. Renunţarea la antice chirilic imediat pus-o la un dezavantaj: în cazul în care a fost creat a doua oară, atunci toate problemele importante filologic au fost rezolvate în primul alfabet, şi apoi la inventarea unui alfabet al doilea a fost uşor de transfer la un alt font. Apoi obtinerea chestionaţi reputaţia Chiril: omul care a facut primul alfabet non-slave, cu greu ar putea pretinde a fi un sfânt, dar Apostlelike mai mult. Dacă insistaţi asupra vechimii chirilic, apoi interogat reputaţia slave, care arată vechimea glagolitic.
Soluţia a fost găsită slavist Dobner în 1785 godu7. El a păstrat atât de exclud reciproc, creând un compromis lor: Chiril creat glagolitic. De atunci, acest compromis, fără tragere de inimă a început să repete primele studii slave de vest, şi apoi pe piaţa internă. Fără tragere de inimă, pentru că în mod constant a subliniat că problema până la discuţii, dar cele mai multe sunt înclinat să cred că Cyril creat glagolitic. Tragere de inimă, aşadar, că strigă numele său: Kirill ar putea crea doar alfabetul chirilic! Chiar dacă alfabetul, creat de Chiril într-adevăr ar fi fost glagolitic ar fi fost numit alfabetul chirilic ca un al doilea nume, si a creat de unul dintre studenţii săi un al doilea slave alfabet a fost să fie intitulat klimentitsy, gorazditsy, lavrentitsy, dar nu chirilic. Şi este - cel mai puternic argument împotriva Dobner compromis.
Dar un alt compromis, slavistică şi nu au căutat, în mod constant în jurul rătăcind înspăimântător aceeaşi: dacă Chiril nu a fost creat primul alfabet slav, atunci nu poate fi un apostol. Dar dacă el este un apostol, el a creat primul alfabet slav. Această dilemă-mi aduce aminte epigramă faimosul "excitat": Este posibil să piardă ceea ce nu este? Nu pot. Dar, pe de altă parte, nu aveţi coarne. Deci, le-aţi pierdut. Şi dacă a pierdut, apoi a avut. Deci, ai fost încornorat.
Ieşire dintr-o situaţie dificilă este foarte înţelegere a ceea ce este "primul alfabet slav. Pentru cine este în primul rând, pe ceea ce caracteristici? Până acum, problema a alfabetului slav a decis filologi, şi se părea că primul alfabet - acest unul care rezolvat problemele filologic, şi anume transmiterea de sunete slave în scris. Pentru a face acest lucru, Cyril trebuia să fie un filolog. Si el a avut un pseudonim, un filozof şi a fost un mesager al unui patriarh, tatăl unei chestiuni foarte sensibile religioase. Sincer, ABC pentru documente publice, şi chiar mai mult pentru cărţi seculare sau a autorilor de înregistrări personale ale oamenilor obişnuiţi, nu a fost interesat. El a avut de a crea un script pentru textele sacre, pentru a putea nu doar să traducă din greaca sau latina, dar, de asemenea, să transfere fără distorsiunii mai multe nume, precum şi mulţi termeni biblice şi realităţile. Şi acest lucru este - destul de o sarcină diferită. Cu alte cuvinte, el avea nevoie pentru a crea primul alfabet creştin, poate chiar mai restrictiv - primul alfabet pentru slavii ortodocşi (chiar dacă nu a catolicismului în timp ce încă disocia în mod formal cu ortodoxia). Din acest punct de vedere, cât de mult ar fi de data aceasta nu a existat nici alfabetul seculare, alfabet al Ortodoxiei fi în continuare primul în scopul propus. Şi chiar mai mult: dacă există ABC pentru catolici, chiar şi în acest caz, alfabetul pentru ortodocşi este destul de corect să fie numit "primul slave".
Prin îmbarcă pe această poziţie, este rezonabil pentru a combina două teze contradictorie: Chiril a creat alfabetul chirilic ca prima Creştină Ortodoxă scris slave, şi glagolitic ar putea fi primul slave scris seculare, sau în primele creştină catolică scrisoare.
Şi a creat alfabetul slav fratii Salonic? Cu alte cuvinte, dacă acestea nu creează confesionale, precum şi scrisoarea generale civile? Această problemă în serios şi nimeni nu îndrăznea să dea roade. Pentru un răspuns negativ la această întrebare ar implica (din nou, în cadrul paradigmei actuale) care Chiril şi Metodiu nu a creat, după caz, pe tot parcursul vieţii sale (cum este adesea menţionată ca un cercetător, multe din munca lor) din alfabetul slav şi, prin urmare, ele sunt pur şi simplu misionari greci în ţinuturile slave (cu excepţia celor ce au fost câteva persoane). Si apoi, crearea a alfabetului slav la nivel national lipsit de halou şi frunze serie de manifestări la nivel naţional al Bisericii Ortodoxe ţările slave. Acest lucru - o pierdere corporale, care, de exemplu, Biserica Ortodoxă Rusă este puţin probabilă. Chiar şi o schimbare în glagolitic chirilic stabilit ca Kirillolm ABC deja oarecum muddied parea o dată imaginea perfectă cu privire la deschiderea la creştinism a părţilor slave din Europa.
Cu toate acestea, unii lingvişti, de exemplu, un tânăr cercetător EV Ukhanov, la fel cum un cercetător imparţial, în comparaţie cu numărul de fapte. Astfel, "în conformitate cu Life (Constantin) a condus o misiune de sarazini, adică Arabi, Constantin, şi un asistent, a fost asikrita (palatul secretar), George. Păstrate ca vestea scriitor arabe, Abu Ja'far Tabari (839 - 923 de ani) .. "Conform Cronica, o misiune condusă de Constantin tinerilor nu este, şi ocupă o poziţie înaltă la asikrit George instanţă. Aceasta a constat domnilor jur de cincizeci cu slujitorii lor. Scopul misiunii - schimbul de prizonieri. Certificatului de viaţă Constantin şi cărţi nu se contrazic reciproc. Aparent, misiunea a avut mai multe obiective: George a fost angajat într-un schimb de prizonieri, pe malul râului Lamusa în Cilicia, Constantin la acest timp pentru a decide probleme teologice la Bagdad. Un cronicar în acest caz a fost interesat de problemele politice, scriitor de Viaţă - informaţii despre "lor" sfânt. Misiunea sarazin în viaţa lui Constantin este descrisă în detaliu, a raportat o mulţime de detalii în litigiu. Potrivit Life, Constantin Filosoful nu a avut probleme învingându adversarii musulianskimi. Cu toate acestea, el a găsit o bună cunoaştere a Coranului. Dar, după poveste despre finalizarea cu succes a misiunii şi se intoarca acasa de Constantin în februarie şi martie 856, prezentarea evenimentelor este foarte scurtă şi nu întotdeauna motivaţi, "8.
Acest cercetător observaţie ne dă cheia pentru înţelegerea vieţii fraţilor Salonic. Într-adevăr, de dragul de dispută filosofică este puţin probabil să fie echipate misiune costisitoare, dar este puţin probabil să fie tratate în Bagdad pentru un astfel de litigiu frivol, în cazul în care a fost conceput la nivel de stat. Cel mai probabil, într-adevăr, un guvern condus oficial George o maremisiune-lea pentru schimbul de prizonieri, care a inclus o companie, precum şi Patriarhul Fotie savant tineri Constantin. Şi dacă domeniul principal de activitate al comisiei a procedat în Cilicia, aceasta nu are nici sarcini specifice Constantin a fost lansat pe o excursie la Bagdad. Aici, printre oameni aleatoare care ar fi putut cu uşurinţă o conversaţie, inclusiv pe teme teologice, nu de ieşire, cu toate acestea, dincolo de mici vorbesc de obicei, şi acest lucru este în cazul în care tinerii ar putea scoate în evidenţă cunoştinţele sale. Deci, disputa nu este probabil special instruiţi şi nu a fost, si infrumuseteaza viata in general este interesantă, dar nu prea episod semnificativ: un curs profesional pentru a câştiga amatori litigiu. Repet, în cazul în care litigiul a fost conceput proprietari, adversarii lui Cyril ar fi fost mult mai puternic.
Este citat de îndoieli şi declaraţie corectă a altor misiuni de Chiril, Cazărilor. "Cercetătorii au pus la îndoială în mod repetat detaliile misiunii Khazar, raportate de viaţa lui. Mai întâi de toate, nu este clar adevăratul scop al misiunii. Potrivit Life, Cazării s-au confruntat cu o alegere de credinţă ... Cu toate acestea, după cum ştim, Cazării, cel puţin toate elitei conducătoare şi pentru a cunoaşte începutul secolului al IX-au luat iudaizhm, şi, prin urmare, o dovadă a corectitudinii creştinismului pentru a le erau lipsite de relevanţă. Pare neverosimil discurs întreg Khazar trimişilor stabilite în conversaţie, în care în numele vamale Kagan propriului popor au fost numite "scandalos", în timp ce grecii au numit poporul "mare" care au "Împărăţia lui Dumnezeu." Ultima declaraţie reflectă avizul bizantine, şi nu avizul Kagan Khazar, şi dovezi ale influenţei ideologiei bizantine, ucenicii lui Constantin si Metodie, care au fost scrise pervouchiteley Life "9. Spre deosebire de pasajul precedent este foarte clar este numit Locuieşte client: Bizanţ.
"Sub Viaţa lui Constantin a condus misiunea. Cu toate acestea, probele indirecte sugerează că şeful misiunii a fost de o altă persoană ... În cazul în care Constantin a fost şeful oficial al misiunii, el ar fi reprezentat împărat. În acest caz, Cazării nu ar fi la orice dificultăţi în ceea ce priveşte polozhengiya sale şi formalităţile legate de prezenta 10. Aceasta se referă la episod, în cazul în care Cazării nu ştiam la ce distanta de la Kagan pune-l la masă. Din nou, Sf. Chiril a fost inclusă în misiune în plus, nu este capul.
Cercetătorul subliniază cuvântul "prolozhnogo Life Metodiu": "Cyril convins, de asemenea, pe fratele său să meargă cu el, pentru că el ştia limba slavă." - Acest mesaj este foarte important, - spune cercetătorul, .. - Conserve dovezi că scrierile lui Constantin din limba greacă în slavă a tradus Metodiu. În plus faţă de toate meritele sale, în timpul misiunii, el a "servit fratele său mai mic ca un sclav." Asta e ceea ce se spune despre el în viaţa lui "10. Se pare că el ştia Cyril limba slavă mai rău decât fratele său, şi nu diferă că este de lucru.
Pe lângă faptul că Cyril ştia Coranul şi, evident, limba arabă, "în Chersonese a fost o mare comunitate evreiască, în cazul în care Constantin găsit un profesor şi într-un timp scurt stăpânesc limba de" 10, iar mai târziu a învăţat cu uşurinţă limba de samariteni (de asemenea, una din limbile semitice) . Cu alte cuvinte, se pare că Chiril a fost un specialist în limbile semitice, şi de ce este inclus în delegaţiile în ţările în cauză. Specialist antisemite, dar, din păcate, nu slavă!
În sfârşit, punctul culminant al tuturor această cercetare este acela de a cita un pasaj din viaţă: Chiril Chersonese "găsit aici este Evanghelia şi Psaltirea, scrisă în script-ul rus, şi a găsit un om care vorbeşte limba şi de vorbă cu el, şi a înţeles sensul acestui discurs, şi comparându-l cu propria sa limbă, litere diferite canaleasnye şi consoane, şi rugăciune în Dumnezeu, în curând a început să citească şi să explice (ei), şi mulţi minunat la el, lăudând pe Dumnezeu 11. Deşi cercetătorul a subliniat că unii oameni de ştiinţă credeau că în loc de cuvântul "Ruska" trebuie citit "surskymi", care este, sirian, deoarece Sf. Chiril a fost un expert în limbile semitice, eu cred că tot ce a spus în viaţă în acest caz, adevărul: este rus. Aceasta nu este o syllabary slavă, pentru că este vorba de scrisori, nu semne silabice, nu este germanice sau rune turcice, şi chiar glagolitic, pentru că scrisorile sunt conforme cu limba de Chiril şi limba natală a fost grec şi, prin urmare, literele "rusesc" au fost nimic mai mult decât alfabetul chirilic devreme, deoarece numai acesta include alfabetului grec, ca aproximativ jumatate din alfabet! Deci, Kirill găsit existente chirilic, care se numea atunci "scris Rusă, şi este absolut condamnabil dovezi privind existenţa de scrisori dokirillovskogo din limba rusa! Deci, Chiril avut niciun motiv să reinventeze alfabetul slav, acesta are deja existat înainte de el! După cum puteţi vedea, presupunerea noastră că, pentru a Chiril, există nu numai laice, dar mesajul creştin, aceste dovezi, se confirmă.
Reţineţi că familiaritatea cu alfabetul existente slave a fost o chestiune de şansă, şi nu în special semnificativ pentru Chiril, deoarece actul său a fost concluzia principală a moaştelor Sf. Clement. Această parte a vieţii de VA Istrin parafrazat astfel: "Există în Chersonesos Constantin reaminteşte că, la un pas de secolele I şi II. AD aici, deşi a fost exilat de împăratul roman Traian episcopul Clement. Conform legendei, Clement a fost înecat într-o mare de păgâni cu o ancoră în jurul gâtului său. Constantin face urmărirea rămâne a lui Clement este pe o insula de oase vechi, situată lângă ancora, el le consideră drept rămâne a lui Clement. Aceste resturi de Constantin pentru un motiv oarecare nu dă una din bisericile Chersonesus, şi a luat cu el la Bizanţ. De asemenea, păstrează rămâne la domiciliu, apoi să fie transportate în Moravia, din Moravia la Roma ... De ce? De ce? Singura explicaţie posibilă este că, Constantin a ştiut ce mare valoare este descoperirea lui, şi prevedea rolul pe care îl poate juca în viaţa lui. Anticipând acest lucru, după cum se va arăta mai jos, este pe deplin justificată 12. După cum puteţi vedea, comportamentul lui Cyril Chersonesos câteva caracteristici pervouchitelya slave, consecvente, dar foarte mult ca o opera de misionarii creştini. De asemenea, este interesant faptul că înainte de moartea sa în 869, el a scris două lucrări, încoronarea munca din viaţa sa. Din păcate, aceasta nu a comentat cu privire la crearea a alfabetului slave şi notele la traduceri ale cărţilor biblice în limba slavă, a fost un Opus literar "Găsirea moaştele Sfântului Clement şi imn poetic dedicat Clement acelaşi lucru. Aici este ceea ce Constantin el însuşi ca o chestiune de viaţă! La începutul lunii februarie 869, starea sănătăţii sale sa deteriorat atât de mult încât a căzut bolnav în pat, dar apoi a adoptat noul nume, scheme, şi Chiril, şi a murit 14-2. Deci, Chiril, el a petrecut mai puţin de două săptămâni şi numai pe patul de moarte.
Aşa cum vom vedea, viaţa reală Chiril poartă seamana prea putin cu ceea ce oferim Life. Nici unul dintre ei a vorbit despre crearea a alfabetului slave şi dificultăţile asociate cu traducere în limba slavă de cărţile sacre. Deci, singurul produs cu privire la activităţile profesionale ale Chiril ca pervouchitelya rămâne o legendă pe curajos pismeneh călugăr ". Dar ceea ce vedem în acest text? Mai întâi de toate, care a fost creat 38 litere, "Peninsula scrisori UBO de rang greacă, ovule de la discursul slave acelaşi lucru." În acest caz, totuşi, un comentariu lung pe faptul că începutul a fost făcut cu litera grecească alfa, care a fost o scrisoare AZ. Iar principalul motiv de lucrări - de ce aceste scrisori 38. Aici surprizaem, care este tăcut cu privire la contribuţia Metodie, nici despre traduceri Naum, nici că scrierea slavă a fost cunoscut mai mult pentru Chiril Chersoneses. Cu alte cuvinte, în loc de dificultăţi reale şi cifrele reale cititorul este invitat la ceva mitologice despre superioritatea creştini peste păgâni.
Admirabil, şi numărul 38. Astfel, VA Istrin oferind un alfabet complet kirillitsy13, are 44 de caractere, şi chiar şi în glagolitic a avut 40 de caractere (sau, în cazul în care b doua opţiune şi b pentru a calcula pentru caractere individuale, se transformă 42), aşa-numita "rugăciune în ordine alfabetică", unde fiecare linie incepe cu noi litere ale alfabetului, există 40 de linii. Se pare că, dacă Chiril şi a creat alfabetul (indiferent de ce), el a făcut-o incomplet! Cu alte cuvinte, în ABC său nr XI litere greceşti, PSI, Theta şi izhitsy, dar sunt ciudat "greacă" n litere, HLE şi Th, printre literele slave nu Y! El este curajos bulgar nu ar putea ajuta sa observe, dar pentru cehi sau Moravi lipsa N ar fi un mod foarte tangibil.
În general, numărul 38 surprinzător numai pentru lingvişti. Dacă vorbim despre simbolismul numerelor, apoi, sa patrunda cele 24 de scrisori similare la literatura greacă ", şi" 14 corespund discursul slave ". Dar 24 = 12 x 2, 14 = 7 x 2. Cu alte cuvinte, partea greacă este de două ori numărul de luni ale anului, şi slave - de două ori numărul de zile pe saptamana. Dacă merge mai departe, apoi partea greacă se bazează pe simbolismul solar, şi slave - pe Lună, a fost deja eliminate, chiar şi în păgânism. Deci, asta este despre semantica perioade astronomice, şi nu despre scrierea în sine. Şi aceasta semantică se realizează de două ori, în primul rând în mesajul Viteazul asupra literaturii slave, apoi - pe greci. Aici, vom vedea locul de muncă nu este inventatorul de simboluri, şi editorul care selecteaza dintr-o serie de unele numărul dorit de grafice, ştiind strict numerele lor de la fiecare sursă, dar nu este dând exemple de utilitatea fiecărui semn pentru transferul de limbă slavă. Ca şi în cazul cu moaştele Sf. Clement, în cazul în care sarcina de a stabili autenticitatea unor resturi de oase, deoarece este lui Clement, în general, nu este considerat ca o procedura foarte una de succes-up de atribuire a lor la Papă în evidenţă în inventarea alfabetului sarcina de a selecta numărul dorit de graphemes, care este destul de acceptabil dubleaza ca pământ şi Zelo, şi şi altele similare, OC şi IZHITSY, de odihnă şi PE, HERA şi HLE, fermă şi Th, OH şi Omega. Deci, deşi, după cum sa arătat mai sus, ABC nu va ajunge într-un sens, nu a existat, de asemenea, un exces! Din punctul de vedere al slave rezultat Filologie a eforturilor depuse de om sfânt s-au dovedit destul de modeste, dar dacă luaţi Chiril pentru cine a fost cu adevărat, că este un specialist în limbile semitice, care este parte-procesate (editat) a fost disponibil slave sistem de scriere, aducându-le mai aproape de greacă ortodoxe, acest rezultat poate fi considerat excelent.
Deci, concluzia mea este foarte sceptic: Chiril nu a creat nici chirilic, mult mai puţin glagolitic! Aceasta a redus doar partea slave din acesta cunoscut Chersoneses literatura slave şi 14 graphemes, dar a crescut la 24 de graphemes partea greacă. În plus, el a introdus ordinul ", adică valoarea digitale de mai multe scrisori, dar numai luate din alfabetul grecesc. Cu alte cuvinte, el a reconfigurat sunetele deja existente între alfabetul slavilor şi perfect adaptate la transferul de slave, în aşa fel încât porţiunea slave a devenit aproape jumătate grec. De fapt, el a comis în ceea ce priveşte alfabetul slav timpuriu aproximativ flagelare aceleaşi ca Nikon a făcut în legătură cu dvoevernomu Rusia Ortodoxă: Reforma a făcut alfabetul slav în favoarea Imperiului Bizantin. După o astfel de scriitori sechestrarea slave ar trebui să întristaţi, dar ei doar ca şi creştini ar putea bucura! Cu toate acestea, similitudinea Hellenization a slavilorCe scenariu, desigur, nu putea trece neobservat şi a luat, prin urmare, numele, acesta nu a fost un "glagolitic", adică "razgovoritsey", dar nu a fost, si scrieri, ea a devenit confortabil pentru Bizanţ, şi admisă prin urmare, sub formă de existenţă slave literatura, şi a fost numit un reformator, chirilic.
Reţineţi că, chiar după ce am scris aceste rânduri, am găsit un sprijin neaşteptat în articolele din Bulgaria cercetător Trendofila Krstanova, care este într-una din articol sale recente au raportat că, în 1982, găsite în codul din Grecia 2502 Vatican, Biblioteca "palimpsest slave", t adică,. înscris primul în limba slavonă, şi apoi, după spălare primul text în limba greacă, în ea 100 de pagini. Sa dovedit că textul a fost scris kirillitsey14. În august 1994, la o conferinţă în Bankya (în apropiere de Sofia) a fost dat de date noi: Profesor asociat Anne-Marie Totomanova în lumina lămpii speciale a fost capabil de a citi cuvântul EPIOUSII, scris în chirilică, dar sensul cuvântului în greacă este "zilnic pâine". "Acest fapt arată că, slavă nostru a rămas netradusă copie a unui formular vechi şi unic al limbii greceşti, care la rândul său, a confirmat antichitate de text bulgare vechi palimpsest Vaticanului. Evident, acest text este mai veche decât celebra glagolitic Asemanieva Evanghelia (sec. XI), si rezervati in Savina din secolul al X-lea, precum si celebrul vechi bulgară glagolitic Zografski şi chetvertevangeliya Mariinsky.
Acum putem presupune că textul nou descoperite de palimpsest Vaticanului este cea mai veche copie a Sf. Chiril traducere Mefodieva din Evanghelia Aprakos ... Valoarea de text nou descoperite este foarte mare în ceea ce priveşte viitoare a cercetării şi dezvoltării literaturii slave şi de alfabetizare în limba bulgară veche din Europa de Est de a continua să mileniul urmator 15. Astfel, textul slave ar putea fi rescris pe durata de viaţă a studenţilor de Chiril şi Metodiu.
Desigur, acest text, separat de Chiril şi Metodiu în jumătate de secol, nu dovedeşte în mod direct că Cyril creat alfabetul chirilic. Dar dovezile pe care le aproape sigur împotriva faptului că acesta a creat un Clement sau orice alt discipol Chiril. La urma urmei, o carte scrisă de inventatorul scris, sau cel puţin sub conducerea sa, ar fi fost greu de spălat, şi a înregistrat apoi un alt text. Prin urmare, este scris în chirilică de o jumătate de secol după Chiril, atunci când astfel de texte a devenit atît de numeroase încît a fost posibil să unii dintre ei off. Deci, aceasta descoperire este în creştere, fiabilitatea presupunerea, că Chiril a creat toate acelasi alfabet chirilic ca un creştin.
Mai mult: chirilic a fost destul de târziu în ediţie existenţa printre slavii din scrisoarea pe care a fost pentru că a fost incomod pentru Bizanţ, care au reprezentat o parte, scrierea unui păgân, dar pe de altă parte - nu a trimis scrisori nuante de Ortodoxe. În consecinţă, Chiril a creat mesajul creştin a fost mai mari decât în măsura posibilului, non-grec (lunar, evlavie asociate cu păgânismul) semne. Cu toate acestea, astfel cum rezultă din conduita ulterioară a episcopilor germani din Salzburg, chiar şi un mic plus de elemente pagane a alfabetului a fost apelul ravnovilno, de ce episcopii şi răzvrătit. Dar este această perturbaţie şi arată că alfabetul adevărat slave, în general, nu ar fi fost aprobate de către Roma şi Bizanţ, şi care să-l accepte în întregime fără justificare şi de numărul de scrisori mistice, romane si piese de greacă a creştinismului a fost pur şi simplu imposibil. Aceasta înseamnă că ABC nu este doar dokirillovskaya existat printre slavi într-un fel greşit structurat, dar, în general, a fost un element esenţial al culturii lor.
Astfel, Dl.ar trebui să aibă impresia că am o atitudine negativa la activitatea lui Cyril ca educator slave. Nu la toate. Chiril într-adevăr a fost editor al alfabetului actual decât legalizat alfabet slav în ochii bisericii bizantine, el a tradus cărţile sacre în limba slavă, el a răspândit biserica opţiunea de a scris, printre urmaşii lor slave, şi, ca atare este destul de demn de respect. A negat-mi un singur punct: izobrtenie le alfabet. ABC el nu a inventat (chiar şi în sensul limitat în care invenţiei mozhnoschitat pentru a adăuga 14 caractere la actualul 24) şi adaptat pentru traduceri din limba greacă, şi în acest sens, aceasta poate fi considerată un educator mare slavă.
Dar ceea ce a fost activitatea sa în detaliu, puteţi afla citind călugăr eseu curajos.
Chudinov VA
Literatură
1. Leonid (Kavelin), Arhimandritul. Pe patria şi originea glagolitic şi relaţia acesteia cu chirilic / / Colectia Divizia de Limba şi Literatura Rusă al Academiei Imperiale de Ştiinţe, volum LIII, № 3, Sankt Petersburg, 1891, pp.. 40-43
2 Grubissicii Clementis. În originem et alphabeti historiam Slavonici Glagolici. Venetiis, 1766
3. Anton. Erste Linien eines Versuchs über die alten Slaven. Leipzig, 1789
4. Grimm J. Gottinger Anzeiger, 1836, I, S. 325-328
5. Sreznevsky II scrierile antice de slavă / / Jurnalul de Ministerul Educaţiei, Sankt-Petersburg, 1848, cap. IX, pp.. 49-51
6. Ibid. 52
7. Dobner. Este acum aşa-numitul alfabet Chiril este o invenţie a apostolului Chiril slavă? / / Bohmischen der Gesellschaft der Wissenschaften Abhandlungen auf das Jahr 1785. Prag, 4, Abteilung 2-te, 1786, s. 101-139
8. EV Ukhanov Originile alfabet slav. M., 1998, pp.. 50-51
9. Ibid. 53
10. Ibid. 55
11. Ibid. 56-57
12 Istrin VA. 1100 ani din alfabet slav. M., 1963, pp.. 18
13 Ibidem,. Placă între puncte procentuale. 50-52
14. Trendafil Krstanov. Áúëãàðñêè palimpsest Vaticanului - pe scurt Evangheliei kirilsko izborno din secolul al X în Cod. TVA. Gr. 2502 / / Staroblgaristika, XII, 1988, № 1, pp.. 38-66
15. Trendafil Krstanov. Nai-staroto slave "Tatăl nostru" în otkrito българския palimpsest Vatican / / Literatura forum. Sedmichnik. Broy 45 (257), XII, 1995, pp.. 1