Modelul de afaceri verde de la Jessica Alba
Jessica Alba şi-a îndreptat toată energia starului pentru a face reclamă unui nou magazin online - Honest.com, care vinde produse ecologice pentru copii. Actriţa a demonstrat o perspicacitate în afaceri prin intermediul unui business model inovator creat în scopul promovării produselor sigure pentru copii.
Potrivit starului, ideea s-a născut după ce Alba a aflat că substanţele chimice toxice sunt utilizate pe scară largă la fabricarea produselor de uz casnic. Pe ea a zguduit faptul că numai cîteva sute din mai mult de 80 de mii de substanţe chimice autorizate în SUA sunt testate în mod corespunzător pentru siguranţă.
"De exemplu, vreau să cumpăr ceva care, în opinia mea, este ecologic şi plătesc bani buni pentru marfă, şi apoi aflu că produsul este realizat din acelaşi materiale, pe care le foloseşte orice altă marcă, doar ambalajul se descompune un pic mai repede. Şi toate cele întîmplate pot sugera următoarele gînduri: "Doar eu sunt preocupată de calitatea produselor, care vor intra în contact cu corpul copilului meu. Oare este normal acest lucru?"
Afacerea se bazează pe un serviciu de abonament. Pentru a face o achiziţie, consumatorii se înregistrează pe Honest.com şi fac o alegere din lista produselor oferite pentru abonare, inclusiv scutece, şampoane, detergenţi, care ulterior lunar sunt livraţi la uşa fiecărui cumpărător.
Este o idee minunată. În modelul său de afaceri, există cîteva puncte cheie care ar trebui să fie luate ca notă de eco-antreprenorii promiţători.
Jessica Alba a fondat compania ca o extensie naturală a propriilor interese de mamă tînără. Avantajul său puternic - o experienţă personală. Consumatorii se pot identifica cu afacerea în cauză, deoarece ei au înţeles punctul de vedere al Jessicăi. Ce ar putea fi mai convingător? Şi, deşi pe piaţă sunt expuse şi alte mărfuri pentru copii, iniţiativa căruia este mai impresionantă: a unei femei businessman cu copii mici sau al unui CEO cu o istorie necunoscută?
Atunci cînd vindeţi produsul ecologic, neapărat veţi fi întrebat, cît costă acesta comparativ cu produsele convenţionale. Mulţi eco-antreprenori nu dispun de date autentice sau informaţii privind competitivitatea. Afacerea lui Alba este în măsura să ofere această oportunitate nemijlocit pe site, comparînd filiera lor cu alte linii de produse verzi sau obişnuite, disponibile pe piaţă. Angajatorii trebuie să anticipeze astfel de întrebări şi să pregătească o justificare economică convingătoare. Costul este important pentru majoritatea oamenilor. Lucraţi asupra acestei chestiuni în prealabil.
Un alt moment interesant: compania cu mîndrie descrie în detaliu produsele lor. Acest lucru arată că producătorii sunt încrezători în calitatea lor. De exemplu, compoziţia produselor pentru baie şi corp este clar descrisă. Ambele denumiri, atît chimice, cît şi cele zilnice, sunt prezentate astfel că, se pare că citiţi lista de inventar a unui laborator chimic. Transparenţa este un avantaj competitiv în afaceri, care - printre altele – vă va ajuta să evitaţi publicaţiile negative şi PR negru.
Compania oferă clienţilor, care doresc să încerce produse, un set gratuit introductiv (consumatorul plăteşte 4.95 dolari pentru transportarea mărfurilor şi serviciilor). Atunci cînd vă înregistraţi, veţi răspunde la cîteva întrebări despre ceea ce este important pentru dvs., ca un cumpărător. Aceasta este o modalitate foarte la modă pentru a obţine o legătură reversă cu consumatorii şi vă va ajuta să îmbunătăţi producţia şi afacerea. Mici cadouri pentru a atrage clienţii - nu este o idee rea.
Nuanţa socială a afacerii. Alba a lucrat în sprijinul proiectului de lege privind siguranţa produselor chimice, în conformitate cu care toate mărfurile vor fi verificate pentru compoziţia chimică înainte de a ajunge pe rafturi şi deja acolo vor fi verificate de către Agenţia pentru Protecţia Mediului. Ce înseamnă acest lucru? O dorinţă puternică de a oferi produse sigure.
Alba, de asemenea, susţine o organizaţie non-profit numită Baby2Baby, care aprovizionează familiile nevoiaşe din Los Angeles cu accesorii pentru copii şi îmbrăcăminte pentru copii în vîrsta de 0-4 ani. Oare toate acestea nu sunt unite printr-un mod integru şi demn de încredere? Desigur, că da. Astfel de acţiuni elimină prezenţa unui camulflaj verde prefăcut şi inspiră încredere.
Eco-antreprenori, dacă aveţi sfaturi şi opinii, pe care le puteţi partaja, în baza experienţei propriei, vom fi foarte mulţumiţi.
Sursa: facepla.net