Naturale sau dezvoltarea timpurie? Avantaje şi dezavantaje.
Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate
"Mamă, de ce ai primul ma învăţat să merg şi vorbesc, şi acum vrei să stea în tăcere?"
Astăzi a devenit o modă să înveţe ditenka citit, citit, meci egal sau sa cante la pian - înainte de mers pe jos. Nu s-au mai chiar "prenatale" sistemului de învăţământ:) Web copii portaluri sloganuri zapestrili, cum ar fi un miracol "copil", "-copil" super ", geniu mic", "vârstă fragedă," intelectual - de la "leagăn, etc . etc
În urma acestui model, oraş locuitorii tineri tind să cumpere pentru copiii lor, nu numai cele mai recente modele de carucioare şi leagăne, dar, de asemenea, o varietate de ajutoare şi adaptări, pentru a pompa mai mult "prezentari" pentru ditenka dezvoltare la computer şi a instala mai multe programe, cum ar fi Soft Mozart. Ce, in casa ta nu este în curs de dezvoltare carduri de Glenn Doman? Ei bine, ce n-ai avansat - nu este responsabil pentru copilul tau!
Desigur, fiecare mama vrea ca copilul ei a fost foarte, foarte, inteligent si avansat pentru varsta lui. Si eu sunt aici nu face excepţie. Dar ceea ce majoritatea parintilor sunt investiţii în conceptul de "dezvoltarea timpurie"? La urma urmei, cei mai mulţi oameni să înţeleagă dezvoltarea timpurie a acumulării de un fel de cunoştinţe enciclopedice, citirea timpurie şi matematica ... Pentru mulţi, există exemple de două, trei copiii de ani, care afectează toate imaginile, de lectură şi raţionamentul "ca adulţi." Dar nu va prezenta dezvoltarea timpurie nocive pentru copil?
Da, există studii care arată că, în primii 3 ani de un copil poate percepe, amintiţi-vă o mulţime de informaţii, prin urmare, este propus să-l împinge să-l cât mai mult posibil. Dar nimeni nu ştie exact ce se întâmplă în creierul copilului. În care mai târziu va avea ca rezultat? Într-adevăr, copilul multi psihologi spun acum despre cât de dăunătoare afectează de formare intelectuală prematură în dezvoltarea emoţională şi bunăstarea copiilor. Faptul că privarea copilului du-te pentru etapele normale de dezvoltare, ea toata viata mea faci lacune, cu psihicul spulberat, incapacitatea de a juca şi de refuzul de a învăţa.
Psihologii în unanimitate de sprijin şi de medicul oftalmolog pentru copii. Da, în primii ani de dezvoltare intensivă a creierului, dar şi pentru că în curs de dezvoltare şi organe ale copilului. Şi dacă vom începe intens cu jumătate din carte, cu unele Tuck puncte, scrie cuvinte şi imagini pentru a arăta speciale, de natura a ceea ce-reperate la o copiilor vârstă fragedă, trebuie să te uiţi în aceste carduri, pentru a câştiga laudă de iubit mama lui. Şi nu-l în detrimentul dezvoltării de ceva care se putea dezvolta în acest timp?
În general, tehnicile de dezvoltarea timpurie a înflăcărat susţinătorii săi şi nu mai puţin acerbă adversarii. Primul insistă asupra faptului că dezvoltarea creierului este furtunos, şi a ratat primii trei ani de viaţă, atunci nimic nu este restabilită. În al doilea rând acuzat primul este faptul că acestea dezvolta numai o "stânga-emisferice" funcţiile creierului la copii lor, în timp ce orice ditenok la trei ani - fiind mai degrabă "pravopolusharnoe, felul său de a gândi - creativ, imaginativ, şi nu logică, şi clase de pe tehnicile de dezvoltarea timpurie poate provoca prejudicii ireparabile.
În primul rând cred că prin metode de dezvoltare timpurie, creierul fiecărui copil poate dezvolta până la 90% din "adulţi" nivel cât mai devreme de trei ani. Acesta din urmă cred că într-o astfel de vârstă fragedă, copiii nu au nimic de a învăţa, nu poate, ci doar reproduce mecanic informaţii de neînţeles pentru ei înşişi. Susţin în primul rând că fructele de dezvoltare timpurie a culege mai tarziu om de viaţă, aceasta cunoastere-l ajute la maturitate. Acesta din urmă susţin că, ca un adult, aceşti copii de captură în dezvoltarea sa cu colegii lor, şi din supra-capacitate va fi de peste, pe care apoi le vor suferi.
În general, punctele extreme de vedere pe deplin şi, în fapt şi în lagărul de celelalte:) Deci, ce este acest vyzy tehnicadezvoltare, cum ar intensă dezbatere?
În toată diversitatea lor, acestea pot fi condiţionat, împărţite în două grupuri - activă şi pasivă. metode active de a dezvolta anumite abilitati specifice care copilul dumneavoastră: pentru a amesteca culorile şi să linie, sunete şi le-a pus în tonuri de apel, a face modele din blocuri, aluat sculpteze şi plastilină. tehnici de active sunt menite să dezvolte abilităţi motorii, care este strâns legată de dezvoltarea anumitor părţi ale creierului si este foarte important pentru dezvoltarea intelectului şi personalitate.
tehnici de pasive, într-un fel sau altul, dateaza de la sistemele de casa - afişare adesea cartele sau prezentări pe monitor. sensul lor este că Vizualizarea imaginilor de cuvinte, numere, obiecte şi animale, un copil ar putea, prin urmare, să înveţe matematică, lectură, şi, în general - un operator de transport aproape de cunoştinţe enciclopedice.
Iniţial, Glenn Doman metoda a fost inventat pentru copiii bolnavi care au avut încălcări în creier, dar care a păstrat abilitatea de a vedea şi procesa informaţiile vizuale. Ulterior, a devenit clar că sa abordare şi aplicată la copii perfect sănătoşi, cu rezultate remarcabile. Astăzi, multe dintre ideile Doman adaptate şi refăcut, şi chiar combinate cu metode active de dezvoltare timpurie. În general, opţiunile pentru părinţii care au decis să se dedice la dezvoltarea timpurie a copiilor lor - în masă.
După trei ani de studii de dezvoltare, copiii pot citi cu uşurinţă textul necunoscute în limba lor maternă şi liber juca lectură. Tolerabil bine citit într-o limbă străină, scrie poveşti şi le voi scrie foarte clar şi, jucând cu două mâini de pe tastatură şi a citi muzica la vedere, mare şi să sculpteze, precum şi efectuarea de exerciţii complexe de gimnastică. Bine? Minunat!
Dar - în ciuda popularitate a ideilor de dezvoltare timpurie, aceste versatil dezvoltarea copiilor oarecum neglijabilă. În sute de ori mai puţin decât vândut părinţii lor materiale educaţionale şi colecţii de dezvoltare. De ce eficienţa dezvoltarea timpurie atât de scăzut? Poate că acest ritm de dezvoltare nu este pentru toată lumea din cauza unor caracteristici genetice? Sau partea practică a studiilor timpurii cu copii, astfel laborioasă pe care mulţi părinţi nu au suficientă forţă pentru a aduce problema la sfârşitul anului?
Şi în cazul în care există un astfel de caz, ca "dezvoltare" poate fi un final clar? Care, după dezvoltarea ditenka dvs. încetează să mai fie "timpurii" se poate opri?
Înainte de a cumpăra un cadru Montessori cuburi Zaitseva, sau o carte din casa, întrebaţi-vă câteva întrebări şi să încerce să găsească un răspuns.
Prima întrebare şi principale - de ce? Care este obiectivul pe care urmăresc? Ce doriţi să obţineţi un rezultat? Această întrebare este importantă. Nu introduce obiectivul final, este imposibil să se determine cu orice tactică, nici o strategie. A răspunde la întrebarea "de ce?", Trebuie să încercăm a vedea detaliile au atins deja obiectivul pentru ceea ce în mod ideal, ar trebui să fie. Numai prin scopul final, ne putem gandi, prin modalităţi de a realiza aceasta.
1. Chiar vrei copilul dumneavoastră pentru a deveni un geniu? La nimeni nu place? Cel mai cel mai? Apoi, veţi găsi o mulţime de muncă - şi o mare responsabilitate - pentru ceea ce se va întâmpla mai târziu în viaţă cu geniu, care aţi creat.
Sau doar doriţi să manifestare off la prieteni, că e modul în care ştiu cum, dar dumneavoastră tot tam-tam în cutia cu nisip?! Apoi, veţi învăţa suficient pentru a ditenkom o serie de exerciţii care va produce o impresie pe prietenii, şi nu trebuie să se chinuiască sau ditenka.
Dar dacă toate acelaşi scop final - este un geniu, cărţi şi zaruri nu va fi suficient.
2. Sunteti interesat de noi oportunitati si s-au mult timp pentru a încerca, ce este? Apoi, cel mai probabil, clase în curs de dezvoltare va fi interesant pentru tine decat ditenku dumneavoastră. Un alt El a avertizat mame Doman prea zelos care clase nu ar trebui să fie lungi şi se va încheia înainte de hau timp să mănânce un copil să înţeleagă că el este obosit sau el luat obosit.
Dar mulţi oameni aparent ignorat acest sfat, pentru că abundă în exemple similare toate forumurile dezvoltarea timpurie. "Primul meu copil atat de bine dezvoltat, iar acum vede doar blocuri, fugi. Desigur, scapă. El intelege ca mama sa a fost nebun şi ea a fost frică să vă rugăm să faceţi toate aceste prostii, şi el vrea să trăiască doar. Mamele în forumuri precum cerşit pentru a le ajuta să obţineţi ditenka de sub pat şi l-au pus din nou în prezentare. Copiii din forum nu este sa stai, ele sunt inca mici, dar dacă ar fi, ar fi, de asemenea, implorat - pentru a le salva de la mamele lor prea avansat. Deoarece părinţii sunt prea avansate pentru un copil - aceasta este o problemă:)
"... Am fost pe carduri cu cuvintele, şi albume cu poze si inscriptii, lipite chiar şi cărămizi. La început, fiule totul e foarte mulţumit, el a cerut "citit". Şi interesul acum el nu are absolut pierdut! Aceasta pare a fi, şi este interesat, la fel ca văzând cărţi, însă în a doua se întoarce şi pleacă. Cum pot recâştiga interes în activităţile? Sunt foarte supărat, dar nu pot face nimic ... "
Ce poti sugera un astfel de mama? Dacă sunt mai atraşi de procesul de ocupaţie, şi simţi că dezvoltarea copiilor torturarea progresivă - cariera ta, atunci poate că cea mai bună soluţie ar fi să se stabilească un consultant cu unele de dezvoltare inima devreme.
3. Vrei ditenok dvs. a fost sănătatea, dezvoltarea, sociabil, a fost armonioasă, a fost - individuale? Pe scurt, vrei sa fi fericit.
Apoi, uite la el - el este deja fericit, fără nici un efort suplimentar din partea ta! Vrei să-l păstraţi la fel de fericit, atâta timp cât posibil? Bine. Si cum sa-ti imaginezi?
Veţi începe să se angajeze cu ditenkom dumneavoastră, şi, în curând va învăţa tot ceea ce colegii lui vor învăţa numai câţiva ani. Cum vă explicaţi să-l de ce nici unul dintre camarazii săi în cutia cu nisip poate citi şi nici nu scrie? Va trebui să vină cu o explicaţie bună pentru a ditenok dvs. nu imaginat că el a fost, toate remarcabile lui, şi nu a început punerea pe importantul. În caz contrar, el va reveni în curând la nisip, cu ochii negri. Ce armonie el nu ar putea adăuga.
Mai mult. La admiterea la scoala a aflat că ditenok dvs. destul de capabil de a merge să înveţe o dată în clasa a cincea. Excelent. El merge la clasa a cincea. Tu cu mândrie nu ştiu unde să mă duc. Ditenok nu ştie unde să meargă - dar nu şi de mândrie. Cum vă explicaţi să-l de ce, în ciuda tuturor capacităţii sale extraordinare, colegii l-au tratat cu dispreţ? Ei au început deja la pubertate, dar acum apare alături de un geniu al nisipuri mici. Apoi, nu se poate face nişte ochi negri, şi apoi în acoperiş pot să părăsească ditenka. Iar vina pentru faptul că au primit nici un geniu, ci un psiho - tine.
Ce putem face? Dă-o clasa cu colegii lor? Atunci de ce au fost aceste eforturi de colaborare dvs.? De ani de zile după aceea el a fost plictisit, ascultând ceea ce a fost mult timp cunoscute?
De fapt, exact ceea ce este obţinut în cele mai multe cazuri. Concediul de maternitate mama sa capete, timp liber - de asemenea. Şi, presupunând că toate cele de mai sus a fost făcut şi le-a pus cu o conştiinţă curată meargă la muncă. Seminţe, pe care a suflat în fiecare zi, stropite cu diferite soluţii nutritive, germinate, ventilate, au fost plantate în sol se amestecă speciale pentru o creştere rapidă - oferă o evadare timpurie. El a fost imediat blocat în teren deschis, şi cred că este ea însăşi în continuare să înţeleagă cum şi de unde să crească. În general, cultivate - şi uitat. Şi teren deschis - aceasta nu este o sera. Există şi congelare, şi ploile abundente, secetă şi dăunători, şi, în general. Life.
Ditenok, instruiţi şi umplute cu un set unic de competenţe şi cunoştinţe, necesită o atitudine specială. Întotdeauna. În plus, astfel de ditenok necesită mai multe şi umplute cu un set unic de calităţi şi aptitudini de părinţi. Ele nu ar trebui să fie capabil să răspundă doar cele mai Cavaleriematerie erznye mic "howcast, în fiecare zi trebuie să evolueze cu ea. Nu pentru a obţine acest lucru: trei limbi străine predate, si cu cine si ce sa le spui - nu cred. Sau - au achiziţionat propriile lor tambur, iar acum s-au blocat într-o cameră distanţă şi să cerşească pentru a ditenok drumming liniştită.
Dezvoltarea nu se termina în primii trei ani!
Milano Kasakina, ( http://kasakina.ru )
autor Happy Baby - fără aburi şi scutece! "
( http://kasakina.ru/books-/books-seria/skach1.html )
Director al taberei de familie "Happy Baby"
( http://kasakina.ru/camp.html )