Pamant mii de băuturi spirtoase
Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate
Barguzin valeIsteric motor hohotitor, un autobuz Ulan-Ude-Barguzin a urcat pe vârful muntelui, şi conducătorul auto a părăsit cabina pentru a închide grila. Profitând de oprire, statea langa mine un om rus în vârstă, a luat din buzunar un mic câteva monede şi le aruncat pe fereastră. Deci, a făcut vecinii săi, Buryat, sărit de la locurile lor şi împingerea pe sticla prin multi-piramida pungi şi rucsacuri. Acest ritual se numeste "Barisan" şi este de a parfum zona ratat cu uşurinţă Călători.
În cronica mongolă cronici spun că, înainte de marile cuceriri în secolul al XIII-lea, terenul situat intre Barguzin şi variază Ikatskim, au fost considerate foarte îndepărtate, şi, prin urmare, au fost numite Bargudzhin-Tokum, adică "Marginea lumii". Pleaca de aici în alte părţi ale Buriaţia pot fie cu elicopterul, sau de către un singur drum, a traversat râul rece Barguzin pe feribot. Buryat numesc acest loc "Teren de o mie de spirite", sacru, pur şi simplu pentru că nu sa născut Oelun-udzhin, mama lui Genghis Khan. tradiţiile Shamanic Bargudzhin-Tokum atât de puternică încât toate acestea ar trebui să tineri şi bătrâni, indiferent de etnie.
Sarcina turistice
Buryat şi Evenki, care locuiesc în vale, nu au încredere sanctuar lor colţul primul. Idlers "pal-chipuri" de turişti în valea Barguzinskaya nu favorizează, considerându-le o sursă de probleme, cum ar fi creşterea preţurilor pentru locuinţe şi produse alimentare. Acest lucru este parţial adevărat, dar aici turistii nu poartă, cu excepţia cazului în Dzherginsky Reserve în nordul îndepărtat. Fluxului de turisti de bază stabileste pe malul lacului Baikal, graba în Goryachinsk, Maksimihu şi Ust-Barguzin, în cazul în care există condiţii pentru un sejur confortabil şi razvlecheniy.Vidya greutatea în mine tipic "turistice" (care beneficiază de ajutor de către un rucsac impresionantă şi aparat de fotografiat), oamenii nu se grăbesc să ajute.
Aici este doar un exemplu. În apropierea satului Baraghan au acelaşi nume de munte pe al cărui summit-ul este despre cele mai vechi dedicat Hazhar-Sagan-Noyon, domnul Bargudzhin-Tokum, unul dintre cele treisprezece zei, să coboare la pământ Buriaţia, pentru a gestiona anumite zone. Creasta în acest domeniu, seamănă cu un dragon dinţi palisadă, în partea de sus şi de a găsi fără ajutor este imposibil. L-am întrebat în jurul lama din Datsan, dar ele sunt sfătuite să meargă la rezidenţi Baraghana. În sat am ascultat cu atenţie, şi cu o expresie de simpatie sinceră pe faţa lui, a răspuns într-o singură voce care acest munte nu ştie. Când am ajuns acolo încă, sa dovedit faptul că drumul de plecare despre un drept sacru dumbravă imens lângă drumul (!!!) la 8 km de sat.
Conectarea două culturi
În mitologia Buryat, o divizie a zeităţilor pentru un bun (de Vest) şi rele (Est). Barguzin gama Spaţiul se referă la terenurile de Est, şi a fost mult timp un paradis de spirite rele, care garda lui vârfuri stâncoase. Cu toate acestea, oamenii indigene nu-i pasă. Ei cred că orice Eugène (zeul-proprietar al unei zone mici) puteţi găsi o limbă comună, au arătat respect şi ofertele de a face în formă de alcool, de casa, dulciuri şi ţigări.
şamanismul locală combină organic Evenkiyskiy şi mitologie Buryat, ţesut împreună tradiţiile celor două popoare din vremuri stravechi care trăiesc pe malurile râului Barguzin. Fiind cea mai închisă de la prying eyes, acesta susţine cu fermitate poziţia sa, nu renunţa sub presiunea Lamaist ramura a budismului, principala religie Buriaţia.
învăţăturile budiste au intrat în Bargudzhin-Tokum aproximativ 300 de ani în urmă, şi de a obţine un punct de sprijin în minţile oamenilor, a fost forţat să includă în panteonul său de divizare bozhestv.Obscheprinyatoe locale de şamani pentru "albos "şi" os negru "destul de convenţional, şi, totuşi, chiar şi în zilele noastre în valea există tacită" război "între" negru ", şamanii şi lama. Localnicii au îmbrăţişat budismul lung, dar nu a renunţat la samanism, preferă să caute ajutor în treburile de zi cu zi a călugărilor budişti şi "alb" şamani, şamani evitarea "os negru".
Sayan, un descendent al unei vechi tip şaman, spunandu-mi cuvintele de bunicul său că "shaman negru", de obicei asociate cu spiritele celor morti, se poate utiliza acest ritual special de un spirit smerit inamic feroce, care va absorbi energiile sale. Când am întrebat de lame Barguzin, că acestea sunt luaţi în răspuns, au răspuns că cea mai bună apărători ai budiste - dragoste şi compasiune pentru toate fiinţele simţitoare. Toate relele efectuată de către şaman, mai devreme sau mai târziu hit-uri pe ea pe mine. În cazul în care şaman cauzează prejudicii Lama, el poate în rugăciune pentru a cere ajutor dharmapalam, zeităţi furios, de protecţie a învăţăturilor budiste.
Folosind faptul că, în Bargudzhin, Tokum trăi şi samani si lama, Buryat cere miniştrilor ajutor ambelor culte: de exemplu, în cazul unei secete severe, poate fi simultan invitaţi la ceremonia de călugări ploaia din datsan apropiere şi locale şaman, precum şi cele, ca ceva nu sa întâmplat niciodată, va efectua fiecare din ritualul lor. Acest lucru nu este surprinzator, deoarece aici sunt invatati de la naştere pentru a citi spiritele stramosilor morti si povesti despre zei zonele de Noyon şi părinţii lor ceresc Tengri, iar copiii participă în mod regulat şi ritualul shamanistic Capodopere vizita.
Sacred Valley
Înainte de secolul al XVII, o mare parte Bargudzhin-Tokum ocupate Evenki, şi numai sub presiunea triburilor Buryat care au venit din stepele Onon şi Mongolia Centrală, au retras în nordul îndepărtat. La prezenţa lor a spus fostul nume de aşezări: Ulyukchikan, Yarikta, Ugnasay, Kucheger. Printre altarele supravieţuitor shamanistic pic Evenki. Pentru a afla mai multe despre ei, tu trebuie să mergi la nord de valea.
Izvoarele minerale Arshan, situată în Cheile Allinskom, se bucură de o deosebita onoare. Vino aici pentru cupluri fără copii din întreaga republică, din Mongolia şi chiar China, pentru a găsi speranţă pentru naşterea copilului. Am reuşit să ajung la invocarea rituală a copilului care petrece un şaman locale Tsydypov. La ceremonie, însoţit de o avere-a spune, este interzis să participe la orice femeie, cu excepţia mamei. Un rezultat cu succes a unui cuplu căsătorit ar trebui să atârne pe copac într-o dumbravă ţeavă sacru cu o păpuşă, simbolizând viaţa nouă.
Primul intrat în acest Grove, m-am simtit cel mai puternic şoc. Aproximativ în amurgul zeci de pădure de molid spânzurat de paturi de jucărie din care arăta mici mânere şi ochii non-vii pe jumătate închis sub capace colorate. Impresia de "deadness" să întărească leagăn vechi, atârnat cu câţiva ani în urmă şi a reuşit deja să pokositsya.V defileu pe zona de patch-uri nu mai mult de zece kilometri patrati colectate de neconceput pentru un număr de locuri sacre, al căror principal - "ceresc piatră" shuluun Zada.
Potrivit credintelor stravechi, shuluun Zada este o sursă de putere shamanice şi arme, care este bun Tengri (zeitate supremă a panteonului Buryat) este folosit pentru a pedepsi "la negru" samani şi spirite rele, intrigant împotriva poporului. În cazul în care exact pentru a căuta o piatră, nimeni nu va spune. Se crede că acesta poate fi vazut doar cu permisiunea cerului. Am avut de aproape patru ore pentru a urca panta abruptă de 60 ° întâlnite în mai multe mari de moloz, de rupere de lobby, burdusite cu caldarîm orice marime imaginabile, şi hăţişuri cedru până la talie. În partea de sus este o piatră mică, alungite, acoperite pe partea de sus cu lichen întuneric. Împrăştiate în jurul monede ruginite, aproape putred resturi de ţigări şi se potriveşte: du-te la cult piatra o şamani putine, dar vânătorii rare.
Soarta şaman
Intr-o seara, stândfoc, am vorbit Tsydypov. Şaman vechi cu tristeţe plâns de faptul că aceste şamani, provenite de la naştere antice şi transferul cu atenţie tradiţiile vechi pot fi număraţi pe degete. Au fost înlocuite de actori talentaţi, nu niciodată în viaţa mea vă faceţi griji despre o transă mistică, dar disponibilă pentru o taxă pentru a îndeplini orice ritual. Odată ajuns în valea trăit o mulţime de şamani puternice care au avut împuternicirea de mare. Concentraţia reală a acestor oameni sa manifestat nu numai în viaţă, dar dupa moartea lor, şi moartea a fost însoţită de diverse semne: cutremure, furtuni, inundaţii, furtuni, avalanşe.
În Bargudzhin-Tokum cred că sufletul este reprezentat vulturul şaman sau Vorona şi paza vigilenţă locul de înmormântare. şamani Buryat de vechi au fost îngropate pe o platformă din lemn sau legată de un trunchi de copac, şi tradiţiile corpului Evenki se taie în bucăţi şi distribuite membrii tribului ca o bijuterie de nepretuit. In zilele noastre faci de dumping de obicei, de umplere deal de piatră de top, care a săpat în baza de Serge post post-prindere. Mi-am petrecut în vale de aproape o lună. August a ajuns la capăt. În loc de ardere anticiclonic Centrală Gobi a venit de la un ciclon puternic Baikal, sa transformat într-o ploaie torenţială şi demolezi squally vânt. Un cuplu de zile, doar pentru a lăsa din nou clarificat. Pe drumul spre Ulan-Ude, am privit cu atenţie semnalizarea rutieră, notând Buryat cale de dispariţie şi nume Evenki, dând loc familiar la urechea Zhuravlikha, Elovke Nesterov şi Sotnikov. Teren de o mie de fantome lăsat în urmă. Pentru feribot descendenţii de trai ale imigranţilor din Rusia. Ei vorbesc cu accent lor, merg la biserică şi nu ştiu despre Bargudzhin-Tokum.
Pentru ei, această ţară îndepărtată, undeva la marginea lumii.
Sursa: A. Bezlepkin.
geo.ru