ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Piatra care ar salva planeta de CO2





Olivina este o piatră verzuie care are o putere miraculoasă, şi anume aceea că poate extrage dioxidul de carbon din aer şi îl poate stoca. O tonă de olivină, care este, de fapt, un silicat natural de magneziu și fier, poate ”sechestra” aproximativ două treimi dintr-o tonă de dioxid de carbon reprezentând, astfel, o soluţie inedită la încetinirea schimbărilor climatice, potrivit geochimistului Olaf Schulling, informează Green-report.ro.

Geochimistul Olaf Schuiling şi-a petrecut zeci de ani cercetând utilizarea mineralelor ca o soluție la schimbările climatice şi susţine că planeta poate găsi resurse, una dintre acestea fiind şi mineralele, pentru a se salva singură.

Scepticii cred însă că ideea lui Schuilling, în ceea ce priveşte olivina ca metodă de stocare a CO2, ar putea să dureze cel puţin 20 de ani. În plus, extragerea acestui mineral din cariere, necesar în cantităţi industriale pentru a absorbi dioxidul de carbon, ar putea provoca, de asemenea, poluare. În plus, transportul olivinei ar putea duce, şi el, la consum de carburanţi şi emisii poluante.

Schulling răspunde însă că, aşa cum şi alte domenii revoluţionare s-au dezvoltat în ultimii ani, domenii care necesită, de asemenea, extracţia şi transportul a imense cantităţi de cărbune sau petrol, la fel şi folosirea olivinei, având în vedere rolul său important în absorbţia de CO2, poate fi promovată şi utilizată.

 

Sursa: ecopresa.md

ABONAȚI-VĂ
Miercuri, 03 decembrie 2014 15:53
Vizualizări: 2147

Citiţi de asemenea

Vorbind despre etnobiologie, adesea ne imaginăm sate îndepărtate, păduri, văi montane. Dar astăzi o parte semnificativă ...
117
Atunci când se discută despre conservarea ecosistemelor, de cele mai multe ori se aduc în discuție soluții tehnice și ce...
114
Pe urmele gândirii lui V.A. Suhomlinski „Consider că școala este școală doar atunci când principalul subiect din ea est...
115
Lumea animalelor nu este doar biologie. În culturile tradiționale, animalele sunt rude, învățători, intermediari între l...
116