ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Plantăm crăițe (țigăncușe) peste tot

În grădina mea țigăncușele cresc pe fiecare bucățică liberă de pămînt – chiar și sub copaci. Cînd cultivam vinete, le sădeam în jurul fiecărei tufe. În rezultat – nici un dăunător! Udam foarte rar – soloul nu se usca sub aceste tufe.

Crăițele au o germinare de aproape 100%. ”Piciorul negru” este o mare problemă a plantelor din familia asteraceelor, însă crăițele nu sunt afectate de aceasta. Răsadul crește bine, suportă bine mutarea, inclusiv în timpul înfloririi. Solul poate fi oricare, însă deoarece rădăcinile crăițelor sunt fibroase, ele cresc mai bine într-un sol afînat, fertil și cu umiditate moderată. Cresc foarte bine la umbră.

Infuzia din crăițe se folosește la stropirea astrelor, castraveților, se moaie bulbii de gladiole și arpagicul înainte de plantare.

Toamna, tulpinile crăițelor se îngroapă în pămînt pentru alungarea dăunătorilor din sol.

Viermii, gîndacul de Colorado, nematodele nu suportă mirosul acestor flori. Toate culturile, care au în vecinătate crăițe nu sunt atacate de dăunători. Crăițele de asemenea sunt și fungicide excelente.

În plus, culorile vii bucură ochiul- portocalii, maro cu dungi galbene, galbene cu dungi maro etc. Înalte și nu prea, obișnuite și plușate. Și stau înflorite mult timp.

Totuși, există și restricții la plantare – crăițele nu trebuie plantate lîngă culturile leguminoase – fasolea, bobul , mazărea și soia nu le agreează.

ABONAȚI-VĂ
Vineri, 11 martie 2016 16:00
Vizualizări: 14930

Citiţi de asemenea

Vorbind despre etnobiologie, adesea ne imaginăm sate îndepărtate, păduri, văi montane. Dar astăzi o parte semnificativă ...
85
Atunci când se discută despre conservarea ecosistemelor, de cele mai multe ori se aduc în discuție soluții tehnice și ce...
92
Pe urmele gândirii lui V.A. Suhomlinski „Consider că școala este școală doar atunci când principalul subiect din ea est...
94
Lumea animalelor nu este doar biologie. În culturile tradiționale, animalele sunt rude, învățători, intermediari între l...
104