Podul de apă Magdeburg
Cel mai mare pod de apă din Europa este situat în Magdeburg. Acesta este o adevărată capodoperă tehnică, un pod enorm de o un kilometru lungime care leagă două canale mari de transport maritim.
Să ne întoarcem la istoria apariţiei podului de apă. Astfel de proiecte de mari dimensiuni sunt cunoscute din cauza faptului că majoritatea din ele sunt construite o perioadă mai lungă decît a fost planificat. Nu face excepție și acest proiect , care uneşte canalele Elbe-Havel și Mittelandkanal, care duce spre zona industrială, Valea Ruhr-ului. Podul de apă Magdeburg, a fost în planificare timp de 80 de ani.
Inginerii au visat la unirea acestor căi navigabile din 1919. Construcția a început de fapt în anii 1930, dar a fost oprită în timpul celui de al doilea război mondial în 1942. După ce războiului rece a scindat Germania, proiectul a fost amînat pentru un termen nedefinit, însuflețindu-se din nou doar în anul 1990.
Guvernul german a dovedit că nimic nu este imposibil, finalizînd podul navigabil în 6 ani, cheltuind aproximativ 500 de milioane de euro. Construcția masivă a unit portul interior din Berlin cu porturile situate de-a lungul rîului Rin. Cel mai lung pod de apă din Europa de o lungime de 918 de metri a fost creat din 24.000 de tone de oțel și 68000 de metri cubi de beton.
Podul de apă a permis şlepurilor fluviale să evite un pasaj lung și periculos de-a lungul Elbei. Anterior, încărcarea şi descărcarea șlepurilor deseori a fost oprită atunci cînd nivelul rîului Elba scădea, acum această problema este rezolvată o dată pentru totdeauna.
Căpitanii şlepurilor acum pot transporta încărcături de pînă la 1350 de tone metrice, pe podul de o adîncime de 4.25 metri şi o lăţime de 34 de metri. Anterior, navele puteau fi încărcate cu numai 800 de tone metrice.
Podul de apă Magdeburg, este deschis pentru vizitatori și turiști, aici există o parcare, trasee pentru ciclişti și pietoni, precum şi un mic muzeu care relatează despre înălţarea construcţiei.
Sursa: lifeglobe.net