Primul „drum solar” din lume generează mai multă energie decât se preconiza

/ Vizionări: 1948

«Солнечная» велодорожка от SolaRoad показала высокую эффективность

SolaRoad, primul „drum solar” din lume, a fost pus în funcţiune în noiembrie anul trecut, dar deja generează mai multă energie decât s-a estimat. SolaRoad este un drum făcut pentru biciclete în Krommenie, un sat din nord-vestul Amsterdamului, în Olanda. Acesta funcţionează în paralel ca o dispunere masivă de panouri solare. Proiectul a fost dezvoltat de TNO, provincia Noord-Holland, Ooms Civiel şi Imtech.

„Nu ne aşteptam la un randament atât de mare, atât de repede”, a declarat Sten de Wit, purtătorul de cuvânt al SolaRoad. „Ruta pentru biciclete s-a deschis cu o jumătate de an în urmă şi a generat deja peste 3.000 kWh. Asta poate oferi unei gospodării de o singură persoană electricitatea necesară pentru un an de zile, sau poate alimenta un scuter electric atât cât să meargă de 2.5 ori în jurul lumii”, spune de Wit.

Sistem revoluționar de panouri “în-acoperis” pentru clădiri în renovare
Sistem revoluționar de panouri “în-acoperis” pentru clădiri în renovare

Perioada pilot va rula pentru încă doi ani şi jumătate, aşa încât dezvoltatorii proiectului să poată vedea cât de bine rezistă panourile şi câtă energie electrică generează. De la deschiderea de acum şase luni, mai mult de 150.000 de biciclişti au folosit drumul. La sfârşitul lunii decembrie şi la începutul primăverii din acest an, panourile au avut nevoie de reparații pe o mică secțiune de drum, dar altfel panourile rezistă foarte bine. Celulele solare sunt protejate de un strat subţire de sticlă transparentă, rezistentă la derapaje şi întărită, care poate să susţină biciclete şi vehicule.

Electricitatea solară generată de acest drum alimentează reţeaua de energie electrică şi poate fi folosită, de exemplu, pentru iluminatul stradal, sistemele de trafic, gospodării şi, eventual, pentru maşinile electrice, spun dezvoltatorii proiectului, care îşi doresc să extindă utilizarea tehnologiei şi pe străzile pentru maşini. Drumul măsoară doar 70 de metri lungime, deci potenţialul acestei tehnologii ar fi mult mai mare, dacă e adoptat la o scară mai largă.

Sursa: green-report.ro