ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Primul zbor pe biocombustibil pur




 

 

În ultimul timp tot mai multe companii aeriene raportează despre zborurile aeronavelor civile pe biocombustibil. Recent, numărul lor a fost completat de Air Canada. Însă pînă în prezent companiile aeriene comerciale îşi limitau eforturile, folosind un amestec de combustibil convențional și de biocombustibil, deoarece în lume nu era combustibil regenerabil capabil să înlocuiască produsele de petrol.

 

Însă timpurile se schimbă. Consiliul National de Cercetare din Canada (National Research Council of Canada, NRC), a efectuat primul în lume zbor al aeronavei civile, motoarele căreia au funcţionat pe biocombustibil la 100 %, fără suplimente minerale.

Primul zbor cu durata de o oră a avut loc în spaţiul aerian Ottawa. El a fost realizat pe 29 octombrie 2012 de aeronava cu doua motoare, special echipată în acest scop, Dassault Falcon 20. Rezervoarele avionului au fost completate cu biocombustibil fabricat din culturile oleaginoase.

 

Первый полет на чистом биотопливе 

 

Înainte de a trimite aeronava în cer, motoarele au fost testate la standul de testare, iar apoi la poligon.

"Astăzi, pentru prima dată am zburat pe biocombustibil la 100%", - relatează pilotul aeronavei Falcon 20, Tim Leslie. - "Am muncit din greu cu partenerii noștri timp de câteva luni și mă bucur să-i văd pe toți împreună. E foarte interesant să faci un pas spre un viitor ecologic mai curat".

Biocombustibil ReadiJet pentru zborul istoric a fost fabricat de compania Agrisoma Biosciences Inc. Drept materie primă a servit planta Brassica carinata, cunoscută, de asemenea, sub numele de muştar etiopian sau abyssinian.

 

Первый полет на чистом биотопливе 

 

Potrivit unui reprezentant al Asociației de Cercetări Aplicate (Appliied Research Associates, ARA), care a dezvoltat combustibil împreună cu compania Chevron, Lummus Global: „Planta este neplăcută la gust, dar poate fi cultivată pe terenurile virane într-o climă caldă și uscată".

Printre avantaje ale muștarului etiopian este un randament mare şi conţinutul înalt de ulei. Planta nu este pretenţioasă la condiţii și ideal se potriveşte pentru zonele semiaride, multiple în preeriile din Canada și Statele Unite ale Americii. Agrisoma a semnat un contract pentru producerea plantei cu mai mult de 40 de fermieri. În acest an, plantaţiile au constituit în total mai mult de 2400 hectare.

Biocombustibilul din Brassica carinata este obținut prin utilizarea unei tehnologii de hidro-termoliză catalitică, rapidă și la preț accesibil. Sub influența apei, temperaturilor înalte şi presiunii, uleiul vegetal se transformă într-un produs tranzitoriu similar cu petrolul. Un compus Intermediar sub acțiunea catalizatorului se îmbogăţeşte cu hidrogen și ulterior se converteşte în combustibil alternativ, care conform producătorului, "practic este imposibil de distins de la omologii petrolieri".

Avantajele procesului de hidro-termoliză constă în faptul că acesta nu are nevoie de suprafeţe de producție de mari dimensiuni, iar costurile capitale și de exploatare sunt semnificativ mai mici decât la fabricarea biocombustibililor în alte moduri. În plus, procesul necesită mai puțin hidrogen.

Asociaţia de Cercetări Aplicate speră să obțină permisiunea pentru folosirea comercială a biocombustibilului ReadiJet pînă la sfârșitul anului 2013.

 

Autor: Alexei Norkin 

 

 

Sursa: facepla.net

 

ABONAȚI-VĂ
Miercuri, 28 noiembrie 2012 16:59
Vizualizări: 3367

Citiţi de asemenea

Toată lumea știe că pielea absoarbe bine tot ce interacționează cu ea. Aceasta se aplică și șampoanelor și este foarte...
185
Prin adăugarea în apă, această substanță stimulează procesul de eliminare a sărurilor în exces și a toxinelor periculoas...
144
Timelapseul de 300 de zile al creșterii pinului ...
236
Articolul excelent al medicului psihiatru Viaceslav Gusev:Alcoolul - băutura lăsăciilorCând un prieten de afaceri îmi pr...
132