Proiectul SmartBatt va face bateriile mai uşoare şi mai ieftine
Dezvoltarea acumulatoarelor eficiente şi uşoare, de o mare putere este considerată unul dintre factorii cheie care poate contribui la popularitatea transporturilor electrice.
9 companii și instituţii de cercetare din cinci țări europene, unite de proiectul SmartBatt, s-au implicat în rezolvarea acestei probleme. În cadrul proiectului, cercetătorii încearcă să creeze o baterie de 20 kWh, cu o greutate de 10-15% mai mică decît modelele convenționale. Scopul activităţii este, de asemenea, o scădere a volumului acumulatorului cu 15-20% şi a prețului - cu 5-10%.
Acumulatorul avansat ar trebui să asigure o funcţionare durabila de 36 kW putere și o putere de vârf de 70 kW timp de 30 secunde. Prototipul finit a depăşit aşteptările dezvoltatorilor, deoarece capacitatea lui este de 10% peste plan și ajunge la 22,92 kWh.
Raportul privind munca efectuată a fost prezentat la Congresul European de maşini electrice din Bruxelles, care s-a încheiat la 22 noiembrie. Prototip al acumulatorului avansat, de asemenea, a fost prezentat publicului.
Cercetătorii au folosit procesul de selectare al celulelor individuale ale acumulatorului, în funcție de caracteristicile vehiculului electric, pentru a asigura integrarea perfectă și siguranța maximă în cazul unui accident rutier. Designul acumulatorului a fost bazat pe un sistem universal de control al bateriei dezvoltat de compania Ricardo, care are o funcție de căutare a insuficienţei curentului electric și de optimizarea încărcării.
Potrivit participanților la proiect, SmartBatt a reușit să creeze o construcţie optimizată (sin. de optim) a bateriei, care corespunde pe deplin cerinţelor specifice ale maşinii concrete. Acumulatorul nou, foloseşte tehnologia de distribuţie a sarcinii electrice cu ajutorul software-ului avansat. Dezvoltatorii sunt siguri că rezultatul muncii lor, va juca un rol important în crearea maşinilor electrice mai uşoare şi mai eficiente din viitor.
În ciuda succesului aparent al proiectului SmartBatt, deocamdată nu se ştie în ce construcţii auto poate fi utilizat acumulatorul de 23 kW. Modelele hibride nu au nevoie de un astfel de acumulator puternic, în timp ce mașinile electrice cu o baterie similară nu vor avea un kilometraj destul de mare. Poate că în viitor, inginerii vor dezvolta acumulatoare de 12 kWh și 48 kWh.
Sursa: ekopower.ru