Publicitatea socială din nou bombardează publicul
Odată, Bob Hunter, unul dintre fondatorii organizației mondiale Greenpeace, a propus colegilor săi să creeze "bombe care sparg mințile". Sub forma acestei metafore „războinice”, el a avut în vedere idei neobișnuite și imagini elocvente care pot schimba conştiinţa oamenilor. Verzii nu sunt lipsiţi de ingeniozitate: oare ce poate spune mai convingător despre pericolul plasticului, decât foşnetul unui sac mic?
Acest poster publicitar, de asemenea, nu este lipsit de ... sensul epic. În cazul de faţă, trunchiul unui copac reprezintă în același timp pentru Greenpeace, clepsidra și toate resursele forestiere ale planetei noastre. Nu este un secret faptul că din cauza tăierilor neautorizate ale copacilor, numărul lor scade din zi în zi. Și dacă oamenii nu vor încerca să schimbe ceva, atunci până la distrugerea ecosistemelor întregi nu a rămas atât de mult timp, doar câteva lovituri aspre de topor.
La început, se pare că este un tip de bacterii, văzute printr-un microscop. Priviţi cu atenţie această imagine! Este o versiune micşorată a planetei noastre acoperite cu trunchiuri de copaci tăiați. Asemănarea cu bacilul în mod clar sugerează că distrugerea pădurilor este asemănătoare cu o epidemie, al cărei agent patogen este ... omul.
Între timp, climatul continuă să se încălzească încet, topind gheţarii la polii planetei și drept răzbunare, acoperind oamenii cu zăpadă. Deja astăzi, urșii polari sunt nevoiţi să călătorească mai mult înotând, decât cincizeci de ani în urmă. Se pare că Greenpeace ne arată Arctica peste 50 de ani – oare nu vom opri noul "Potop"?
Trecem treptat la India multicoloră și caldă. În prim-plan vedem o bancnotă îndoiată de o valoare de 10 rupii şi în spate - animalele nobile, ale căror imagine împodobesc valuta. E greu de crezut, dar anume aceste "talismane" - elefanții și tigrii - sunt acum într-o situație dificilă din cauza braconajului și pierderii terenurilor naturale. Publicitatea ne aduce aminte că o mică investiţie în fondurile locale de caritate poate proteja animalele.
Se pare că putem economisi cu ușurință şi pe calendarele de hârtie: acestea se repetă cu o exactitate în fiecare intervale de 28 ani. În plus, acest obiect, cu trei decenii mai târziu, va avea un aspect vintaj! Ilustratele tradiţionale festive ies din modă: acum putem ura un an vechi fericit!
Posterul de publicitate din ziarul Resumo, declară în mod deschis că în timpul crizei financiare și ecologice ar trebui să ne oprim să distrugem copacii, completând 16 pagini cu dezbateri politice interminabile, schimb de opinii generale și complimente, publicitate nedorită. Pentru a sublinia necesitatea de a stoarce apa din ziare, creatorii posterului şi-au imaginat ediţia de știri într-o formă de benzi desenate. Adevărul este că va fi mult mai bine dacă în loc de o sută de imagini, vor fi doar nu mai mult de o duzină, suficientă pentru un tablou complet de știri.
Iată o porţiune de umor din partea producătorului lămpilor cu un consum econom de energie "Midea Lighting”. Faceți cunoștință cu această lampă plancton, care funcţionează în birou. Nămila prea grea a lămpii vechi incandescente, consumă atât de multă energie, încât la şeful invizibil după cadru s-a terminat răbdarea: "Imediat afară!” („So lazy, immediately replaced!”)
Posterele publicitare au arătat literalmente voracitatea becurilor incandescente tradiționale: dacă oamenii ar avea astfel de dimensiuni, atunci mobilierul pur şi simplu nu ar rezista…
Greenpeace și societatea veveriţelor sprijină pe deplin inițiativa privind lămpile cu un consum redus de energie: "În cazul în care nu sunteţi la curent, ele economisesc până la 80% din energie în comparație cu lămpile convenționale şi sporesc șansele de conservare a naturii sănătoase".
Sursa: facepla.net