ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Publicitatea verde: ce dacă …




  

 

Cum ar deveni lumea, dacă creaturile marine, brusc ar refuza să trăiască în oceanele poluate de om? ”Surfrider Foundation” din Franța, a lansat o serie de postere publicitare ”Les Animaux”, care povestesc cum odată lumea subacvatică a fost obligată să se adapteze cu viața pe uscat. Iată, de exemplu, caii de mare: acum ei aidoma liliecilor dormitează cu capul în jos într-un defileu stîncos.

 

Зелёная реклама: что если?.. 

 

Peşte muraena nu străpunge valurile mării: el alunecă pe o piatră ca un șarpe în pustiu.

 

Зелёная реклама: что если?.. 

 

Omarul preferă scorburile din pădure ca o veveriță sau o ciocănitoare ... Și nu se explică cum a ajuns acolo ...

 

Зелёная реклама: что если?.. 

 

Și acesta nu este leneşul care se mișcă agale prin lianele din jungla – salutaţi-o, caracatiţa! Deși literalmente animalele marine nu ar putea face nimic asemănător, ideea însăşi nu arată mai bizar, decît crearea asfaltului sau betonului, polietilenei, utilizarea petrolului de către om.

 

Зелёная реклама: что если?.. 

 

„Surfrider Foundation Brazil” în cadrul campaniei de publicitate lansate pentru sensibilizarea publicului, privind creșterea nivelului marii, a tipărit postere publicitare de avertizare.

 

Зелёная реклама: что если?.. 

 

Bomba și grenada din gheață se topesc văzînd cu ochii, iar inscripția spune: ”Nivelul mării crește. Suntem cu toții în pericol. Fă ceva pentru a opri încălzirea globală. Fă-o acum. " Efectiv, nu-i așa?

 

Зелёная реклама: что если?.. 

 

Publicitatea socială de la agenția germană ”McCann Erickson Frankfurt”, relatează despre daunele aduse mediului înconjurător în urma transportării fructelor.

 

Зелёная реклама: что если?.. 

 

"Călătoriile fructelor devin o sursă de poluare. Gîndeşte global, mănîncă local "- propun eco-posterele. Există o întreagă mişcare verde, ai cărei membri mănînca doar alimente cultivate aproape de casele lor.

 

Зелёная реклама: что если?.. 

 

Pe noi această abordare radicală nu ne bucură, deoarece la noi sub ferestre nu cresc banane, nuci de cocos şi ananaşi. Dar, cînd vine vorba de o alegere între mere importate și cele locale, prune, struguri și alte "vitamine" sezoniere, ar trebui să ne gîndim şi la ecologie!

 

Зелёная реклама: что если?.. 

 

"World Wildlife Fund", sugerează că natura nu este un decor. Natura nu este ceva care exista undeva în afara vieţii noastre, fiind necesară doar pentru scopuri estetice."World Wildlife Fund", sugerează că natura nu este un decor. Natura nu este ceva care exista undeva în afara vieţii noastre, fiind necesară doar pentru scopuri estetice.

 

Зелёная реклама: что если?.. 

 

Toată lumea vorbeşte despre salvarea balenelor și pinguinilor, dar majoritatea oamenilor le-au văzut doar în poze și consideră că fără de ei, ne putem lipsi. Totodată oamenii uită că stabilitatea ecosistemelor mari, depinde doar de o verigă din lanț.

 

Зелёная реклама: что если?.. 

 

„WWF” propune să examinăm problema vînatului animalelor sălbatice în alt sens. Fiecare creatură vie de la un fluture pînă la om, moșteneşte milioane de ani de evoluţie . 

 

Зелёная реклама: что если?.. 

 

Fiecare dintre noi are un număr inimaginabil de strămoși, care la timpul lor au fost mai puternici și mai adaptabili. Ei s-au luptat pentru viața lor și dreptul de a lăsa moștenitori. 

 

Зелёная реклама: что если?.. 

 

Acest lanț de viață ar trebui să fie continuat, este inutil să-l rupem din cauza unui tigru pentru a coase o blană exotică! Cît este de crud să distrugem viitorul elefanților de dragul colților lor! Și desigur, o broască ţestoasă nu a evoluat, pentru nimeri într-o supă.

 

Зелёная реклама: что если?.. 

 

În timp ce la miting au ieşit pești, crevete și ceilalți locuitori ai lumii subacvatice, din apă se arată transparent cuvintele: ”Opriţi pescuitul exagerat!”, "Plasele dvs ne omoară" (în mod evident, este sloganul delfinilor), "Specia noastră este în pericol ", etc. Această publicitate ne îndeamnă să utilizăm în mod raţional pungile și pachetele. "Se consideră că polietilena păstrează prospeţimea, dar acest lucru se aplică doar la mere. Pămîntul se sufocă din cauza polietilenei".

 

Зелёная реклама: что если?.. 

 

Suntem atît de obişnuiţi cu monitorul computerului, cu cursor de pe ecran și clicuri pe tastatură, că "comunicarea" cu aceste obiecte a devenit automată. Și acum, uitîndu-ne la postere, dorim să gestionăm conţinutul lumii!

 

Зелёная реклама: что если?.. 

 

Oare noi vrem să salvăm urangutanii, broaştele ţestoase şi alte animale din lumea noastră? A face o alegere este la fel de uşor ca şi să deplasăm mouse-ul și să selectăm "Save".

 

Зелёная реклама: что если?.. 

 

 

Sursa: facepla.net

 

Miercuri, 29 august 2012
Vizualizări: 1994

Citiţi de asemenea

În Chișinău sînt tăiați mai puțini copaci sănătoși, dar această problemă încă există, deoarece Asociația ”Spații Verzi” ...
131
"Pădurea este mult mai mult decît vedem", spune omul de știință, ecologul Susan Simmard. Studierea pădurilor pe parcursu...
148
Tenul tânăr, indiferent de vârstă, este visul oricărei femei, dar și preocuparea nr. 1 în industria mondială a frumuseţi...
209
Inginerii italieni au dezvoltat o tehnologie accesibilă de "construire de locuințe din pămînt" împreună cu imprimarea 3D...
318