ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Şcoala fondată de academicianul Mihail Petrovici Şcetinin. Partea 2




 

 

"Afundare" presupune o abordare dominantă, concentrată a fluxului de informații în cadrul unui anumit obiect din curriculum şcolar, intercalată cu munca productivă, cursuri de artă şi exerciţii fizice. Fiind implicat într-un singur obiect timp de o zi de studii, o săptămână, copilul este capabil să depășească fragmentarea percepţiei cunoştinţelor, care are loc în cadrul unui sistem tradițional multidisciplinar, distribuit uniform pe tot parcursul anului școlar. Cercetările științifice ulterioare au dus la concluzia că fenomenul de "afundare" poate fi văzut ca un proces de intrare, pătrundere în esenţa transformărilor informaționale globale prin co-gândire, cooperare, ajutorul familiei, mediului social din imediata apropiere, ţării și lumii în întregime. Astfel, studiul a depăşit cadrul psihologic şi pedagogic, devenind interdisciplinar, complex, psiho-social.

A patra etapă de activitate ştiinţifico-practică a lui M.P.Şcetinin a început în 1988 atunci când prin decizia Comitetului de Stat pentru Educație Publică din URSS şi cu acordul Academiei de Științe Pedagogice a fost creat un Centru pentru formarea complexă a personalității copiilor și adolescenților (regiunea Krasnodar, sat. Azov). A fost pus scopul de a dezvolta și a testa modelul experimental de educație națională din secolul XXI în cadrul Programului Internațional UNESCO "Omul mileniului III".

Soluționarea problemei, efectuate sub conducerea lui M.P. Şcetinin (care a devenit în 1991 academicianul fondator al Academiei Ruse de Educație ), a fost înalt apreciată de stat şi de societate.

Însă necesitatea de a regândi abordările teoretice și metodologice, filosofice și pedagogice, pentru organizarea vieții școlare a dus la o punere în aplicare fundamental nouă a tezei - copilul este protagonistul procesului de studii. În liceu copii practic realizează toate activitățile educaționale, de studii și de organizare. Și nu este doar o metodă pedagogică sau un joc de auto-guvernare. Venind la şcoală, copilul nu numai că trebui " să învețe să trăiască", dar și să-şi construiască viața, să participe la rezolvarea problemelor actuale pentru țară , să-şi asume sarcini majore, deoarece anume ele definesc autoritatea personalității. În cadrul liceului copiii sunt autorii unor sisteme educaționale verificate în practică. Crearea noilor materiale didactice, predarea obiectelor de studii pentru cursul de liceu, construirea clădirilor pentru ateliere de instruire industrială şi a locuinţelor rezidențiale, activitatea în afara liceului desfăşurată de compania de construcţii fondată de elevi, acordarea serviciilor de logistică, prepararea bucatelor, munca la prisacă, în grădină, pescuitul comercial, colectarea plantelor medicinale, cusutul hainelor într-un atelier de croitorie, securitatea și siguranță publică, etc. - toate acestea sunt rodul muncii şi spiritului creativ al elevilor. Accentul activității de învățământ este determinat de orientarea spre servirea Patriei suverane, prin urmare patriotismul, cultura populară și tradițiile naționale, memoria istorică sunt baza, fundamentul puternic pe care este montată clădirea vieţii viitoare. În liceu, istoria, lingvistica, cântecele și dansurile populare, muzică tradițională, artele marţiale sunt principiile de bază care determină orientarea activităților de studii și de educaţie. Politica națională a liceului se bazează pe principiile fundamentale ale politicii naționale de stat și presupune o viziune a viitorului omenirii ca o comunitate multiculturală, unitatea căreia crește din respect pentru diferenţele culturale, lingvistice și tradițiile fiecărui popor aparte. În liceu învaţă copiii din diferite regiuni ale Rusiei și țările CSI.

De notat este faptul că pedagogii şi elevii au reușit să creeze și să verifice în practică în ultimii 15 ani (pentru prima dată în spațiul educațional din lume), structura de învățământ fără clase şi lecții, fără separarea artificială a copiilor pe vârste, fără predarea dozată a materialului de studii. În liceu copilul trece întregul program de disciplină, de exemplu, matematica pentru nivelul de învăţământ secundar într-un singur an, totodată, obiectele sunt studiate sistematic, unificat, integrat cu alte obiecte, pe baza unei structuri de diferite niveluri (conform dominantei de informare), cu dinamica ciclică. Acest lucru a redus timpul de însuşire a programului școlii secundare de 2-3 ori. Totodată, fiecare elev avansează în dezvoltarea curriculumului la fiecare dintre obiectele de studii în funcție de ritmul propriu, abilitățile și interesele individuale. Astfel, se rezolvă problema de supra obosire a copilului în cadrul activității de studii.

S-a dovedit că vârsta de trei ani nu este începutul procesului de dezvoltare a personalității din punct de vedere al formării potențialul său, ci mijlocul procesului de instruire, înainte de toate, a calităților morale și creative. Copilul de șapte ani poate însuşi cu ușurință și bucurie aproximativ 75 % din materialul de studiu oferit de programul şcolii secundare. În plus, el poate începe să înoate înainte de a merge, însuşi noţiunea de muzică, cântece şi dansuri, instrumente muzicale, mai multe limbi străine, desenul, jocul de șah și diferite jocuri sportive, etc. Diferențele enorme în ceea ce privește abilitățile creative ale oamenilor sunt determinate de gradul de conformitate al caracteristicilor unice ale fiecărui copil cu conținutul activităţilor individuale la vârsta fragedă şi în copilărie. Mai mult decât atât, există perioade de vârstă biologică care sunt optime pentru anumite activități. Şi dacă acestea nu sunt dezvoltate la timp, ele dispar definitiv.

În prezent Liceul corespunde nivelului de Institut Federal al Pedagogiei Experimentale în care există următoarele caracteristici ale metodelor de predare :

- descoperirea legăturilor interdisciplinare;

- grupuri neuniforme de elevi;

- lipsa de clase;

- lipsa unui sistem de evaluări după puncte;

- abordarea integrată la prezentarea materialului.

În liceu învăţă în mod constant aproximativ 350 de elevi de ambele sexe. Din cauza numărului mare de solicitanți, nu sunt primiţi toţi. Principalele criterii de selecție sunt caracteristicile personale ale solicitantului, gradul de adoptare şi de co-viețuire la nivelul colectivului de elevi, gradul de independenţă. Nici un fel de restricţii religioase, etnice pentru admitere nu există.

În prezent şcoala este o instituţie de învăţământ de stat cu un nume - instituţie din cadrul Academiei Ruse de Educaţie „Liceul-internat de formare complexă a personalităţii copiilor şi adolescenţilor”.

 

 

 

Sursa: vatrelemoldave.md

 

Marţi, 17 septembrie 2013
Vizualizări: 2649

Citiţi de asemenea

Cufundați-vă în atmosfera Scandinaviei: ceață groasă frecventă, bolovani uriași de mușchi gri, care arată ca niște troli...
24
În tribul Himba Namibia din sudul Africii, data nașterii unui copil este fixă nu în momentul sosirii sale pe lume, și nu...
26
Peșterile cu  viermi luminoși sînt împrăștiate peste tot în lume.Cerul de noapte sub pămînt este uimitor, datorită ...
66
Tippy din Africa. Istoria incredibilă a unei fetițe!Povestea acestei fete este cunoscută în întreaga lume. Nu am putut r...
134