ecology: ru md
Video prezentarea Ecology
Conceptul de Așezări ecologice

Şcolare în care … profesorii nu i învăţăm pe copii.



Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate

Istorie

Scoala Sudbury Valley School (Şcoala Valea Sudbury) a fost deschisă în Massachusetts, în 1968. Este caters la copiii de la 4 la 19 ani.

Studenţii sunt liberi să aleagă materialul, manuale, profesori. Nr curriculum sau program nu este. Toate iniţiativele provin de la copii, profesori răspundă doar la aceste iniţiative. Gestionează scoala adunarea generală, în cazul în care fiecare student şi personalul adulţi au drepturi egale. Inclusiv atunci când se ocupă de disciplina, bugetul, închirierea sau concediere (cu excepţia), adulţi şi copii.

Şcoala este situată într-un conac. Aproximativ - 10 de acri de parc vechi, păduri, câmpuri, dealuri şi un iaz. Există un timp ferma parte, grajduri. bază financiară constituie contribuţiile părinţilor, donaţii de la organizaţii civice şi câştigurile din şcoli cetăţenilor, adulţi şi copii.

Viaţa este şcoala bazează pe presupunerea, exprimată de Aristotel acum 2000 de ani, că "fiinţele umane sunt, prin natura curios. Aceasta înseamnă că copiii învaţă prin înclinaţiile lor naturale, faci ceea ce doresc, toată ziua, în fiecare zi.



Aici sunt destul de diferite reguli şi legi: elevii înşişi ar trebui să fie dispus să înveţe ceva. Şi abia apoi în ajutorul lor vin adulţi.

- Ce se întâmplă dacă el nu a învăţat nimic? Aceasta teama ne conduce de a monitoriza constant copiilor. Le doresc numai bine, nu vom precupeţi nici un forţe, dar - nu cred în ele. Aici sunt cele mai fundamentale graniţa între sistemele de predare. Profesorii care au curajul să urmărească dezvoltarea naturală a copilului şi să aştepte, uneori ani de zile, până când el găseşte propriul drum.

Iar cei care cu dragoste, încet, dar inexorabil sculpteaza student la propria imagine şi asemănarea lui. Pentru ca totul era de aşteptat.

Desigur, chiar şi cei mai viteji dintre noi nu îşi poate permite în şcolile noastre, care este uşor realizabil în Valea Sudbury School. Şi totuşi, copilul poate avea încredere acum. Peste tot.

De pescuit

În fiecare an, la începutul lunii iunie, John vine la şcoală pentru a vorbi cu mine despre fiul său.

John - o, inteligent om blând, foarte mult vă faceţi griji despre Dan fiul meu. John biţi în cauză. Destul de un pic, dar suficient pentru a veni o dată pe an. El vine pentru a recâştiga încrederea. Eu am o idee despre modul în care va avea loc conversaţie.

- Sunt familiarizat cu filosofia şcolii şi sprijinul acestuia. Dar trebuie să vorbesc cu tine. Sunt în cauză.

- Care-i problema? (Desigur, ştiu că ştiu. Amândoi. Acesta este un ritual. Cinci ani la rând am spus acelaşi lucru.)

- La şcoală, Dan pesti toata ziua.

- Si ce daca?

- Toată ziua, în fiecare zi. Toamna, iarna şi primăvara. Singura sa ocupaţie - pescuit.

Ma uit la Ioan şi aşteaptă sentinţa următoare.

- Îmi fac griji că el nu a preda. Acesta va creşte în curând şi descoperi că nu ştie nimic.

Din acest punct începând cu discursul meu, pe care Ioan şi a vrut să audă. "Toate dreapta. Dan a învăţat o mulţime toate. Primul, el un expert în activităţi de pescuit. El ştie mai multe despre peştii adulţi: opiniile lor, obiceiurile. El a devenit faimos pescar Poate. În acest moment, John devine un pic inconfortabil. Poate pictura "Dan - principala autoritate cu privire la pescuitul, se pare neverosimil. Dar am continua: "Dan a realizat şi alte lucruri de învăţat. El nu a da drumul de extracţie. Realizată valoarea de libertate. El a învăţat să fi fericit."

Într-adevăr, Dan - cel mai fericit copil la şcoală. se confruntă cu lumini lui un zâmbet, toate - tineri şi bătrâni - place. discursul meu se apropie de sfârşit. "Într-o zi, în cazul în care el a pierdut interesul în activităţi de pescuit, el ar arăta acelaşi zel în alt caz.. Nu vă faceţi griji"

John se ridică, mi-a mulţumit şi de frunze. Până la anul viitor.

Dar, odată John a avuta venit la apelul nostru tradiţional. De ce? Dan oprit la peşte! În cincisprezece ani el a devenit interesat în computere. În 16 a început să lucreze într-o firmă locală. La şaptesprezece ani, împreună cu doi camarazi organizat propria sa companie de vânzare şi service de calculatoare. Şi 18 a continuat să studieze în colegiu. Pe banii lor. Dan nu a uitat că el a învăţat mulţi ani în urmă în timp ce de pescuit.


Aritmetică

Sambata de la mine peste doisprezece băieţi şi fete nouă-doisprezece ani. O săptămână în urmă li sa cerut să-i înveţe aritmetică - adunare, scădere, înmulţire, împărţire şi orice altceva.

- De fapt, tu chiar nu vrei să ştii - le-am spus acum o săptămână, atunci când ma abordat prima dată.

- Noi vrem, suntem încrezători în acest lucru.

- Nu, - am insistat. - Poate ca prietenii tai, parintilor sau rudelor o doresc, dar ar prefera să joace în grădină.

- Ştim ce vrem: să înveţe aritmetică. Instruiţi-ne, şi vom dovedi aceasta. Vom efectua toate sarcinile şi greu de abordat.

Am ştiut că clasele de aritmetică în şcolile obişnuite să ia mai mulţi ani şi era convins că interesul copiilor până se usucă după câteva săptămâni. Dar acum am avut de ales, am fost susţinut într-un colţ. "Dacă într-adevăr hotărât să înveţe aritmetica, voi fi de aşteptare pentru tine în această cameră exact la 11:00 in zilele de marti si joi Dacă ţi-e dor primele cinci minute -. Lecţie este anulat. Anulare a două clase - la sfârşitul anului de învăţare." "De acord", - a spus baieti.

Construiţi a luat două lecţii. Ei au învăţat să pun toate într-un rând. copaci subţiri lungi, copaci scurt sunt groase, lungi grosime. Ei au facut zeci de exerciţii. La scăderea mers prea două lecţii, dar eu a trebuit să explice în continuare "împrumut". Curent cu probleme financiare. Ei au mers mai departe. Ei au ajutat reciproc atunci când este necesar.

După douăzeci de lecţii au depăşit toate înţelepciunea de mulţi ani, desigur, scoala. Toată lumea ştia materialul ferm.

Am constatat încetarea remarcabil de ocupaţie partidului.

Alan White, un profesor de matematică în şcoală publică, nu a fost surprins de acest rezultat. "Ştim că materialele didactice în sine nu este dificil de greu. Dar, de fapt, de fapt imposibil să-l împinge în şefii lor de elevi care ura ta toate eforturile. Doar un singur fel - tambur, putin cate putin in fiecare zi de ani de zile. Multe sasea încă matematic complet analfabeţi. Dă-mi un copil care vrea sa stie matematica, si am destul de lună.


ISMS ...

La Sudbury Valea Scoala nu a fost dizleksii caz. Şi nimeni nu ştie exact de ce. Dizleksiya - tulburări funcţionale, care afectează în a învăţa să citească şi să scrie. Unii experţi cred că 20 la sută din populaţie suferă de această problemă. Dar nu am mai experimentat-o. Trebuie să fie, deoarece nu vom avea învăţat să citească. Nici unul dintre adulţi nu a spus: "Învaţă să citească acum." Nimeni nu a cerut: "Nu vă doresc să înveţe să citească? Motto-ul nostru: Stai un prim pas a pupilei.

În şcoala noastră, unii copii incep sa citesc mai devreme, altele mai târziu. Dar chiar atunci când sunt gata. Unele "tarziu" cititorii deveni knigocheyami înverşunată.

Noi nu avem un manual unic pentru lectură - nu cărţi ABC. Mă întreb dacă adulţii privirea, cu excepţia pentru profesorii din aceste cărţi? Ele sunt primitive, sondare şi limitat! Pentru copil moderne, "hrănit" TV, aceste carti par idiot.

Se pare că fiecare elev învaţă să citească metoda lui. Unele - atunci când au citit cu voce tare. Altele - de la wrapper bomboane, regulile jocului, semne strada. Cineva aduce aminte de sunete de litere, silabe pe cineva, iar unele cuvinte întregi. Noi trebuie să recunosc sincer că nu ştim cum elevii fac. Şi copiii înşişi nu pot explica pentru noi. Poate că, citind la copil ca abilitatea de a vorbească. De ce copiii invata sa vorbeasca? În lumea de oameni comunica prin intermediul vorbirii. Si copiii mai presus de toate doresc să stăpânească această lume. Încercaţi să-i oprim!

natură

Acelaşi lucru se întâmplă cu privire la lectură în Sudbury Valley School. Când copiii se pot da seama ce aspiraţiilor lor, ei au înţeles că în lumea noastră scris cuvântul - cheie magic, pentru a cunoştinţelor. Şi curiozitatea în cele din urmă face uz de această "cheie".


Lecţii

Noi trebuie să fim atenţi cu cuvintele. E doar un miracol, în cazul în care cuvântul înseamnă acelaşi lucru pentru cel puţin două. De exemplu, clasa ". Poate că nu există nici un astfel de lucru, la toate. Pentru majoritatea oamenilor, nu există imagine al camerei, unde elevii stau la birou şi să primească instrucţiuni de la profesor. Nu sunt asociaţii în continuare: "" lecţie ", teme pentru acasă", "manual". Si inca ceva: plictiseala, depresie, succes, concurenţă.

La şcoala mea, acest cuvânt înseamnă ceva foarte diferit. Clasa - Un acord între cele două părţi. Aceasta se produce atunci când o persoană (sau grup) decide că vrea să ştie ceva specific, cum ar fi algebra sau franceză, sau ceramică. De ceva timp, copilul este independent de lucru: a găsi o carte sau program de calculator. Dar acest lucru nu este o clasa. E doar de formare.

Cu toate acestea, copilul poate constata că el nu-l descurc. Apoi, el cauta pe cineva care va ajuta preda. Când vă veţi găsi un acord, formalizate obligaţii reciproce. Aceasta este atunci când nu există clasă. Cei care au luat iniţiativa - studenţi. Care a făcut un acord - un profesor. Profesorii pot fi băieţi, şi şcoala de personal pentru adulţi, şi specialişti invitaţi.

Profesorii din şcolile noastre trebuie să fie pregătite să încheie acorduri care să răspundă nevoilor de studenţi. Noi primim multe scrisori de la oameni care doresc sa sa lucreze cu noi. Ele descriu pe larg, care pot da elevilor. Dar pentru noi este important ca elevii doresc să "a lua". Pentru profesori, profesionişti sunt greu de detectat.

natură

Clasa specifică toate condiţiile. Profesor este de acord să fie la dispoziţia studenţilor în anumite momente. Selecteaza manual, compilate plan. În cazul în care un profesor ajunge la concluzia că el nu avea nimic mai mult pentru a da, atunci ei trebuie să caute un alt profesor. Şi dacă elevii nu doresc să studieze în continuare, profesorii trebuie să găsească ceva pentru a se ocupa în oră selectat.


Miracle ucenicie

Cât timp un copil ar trebui să fie la şcoală? Când vine momentul să-l părăsească?

La vârsta de paisprezece ani, Saul a fost purtat o fotografie. Capturat cameră întunecată la şcoală, unde a organizat de laborator. Dar în 16 ani, băiatul a vrut să lecţii de la un maestru. Saptamana dupa saptamana a prowled din Boston, in cautarea unui fotograf care au acceptat să-l ia la ucenici. Răspunsurile nu sunt inspirate. Până în acel moment, atunci când a venit asupra lui Saul, John, el ştia cum să ceară şi combate obiecţiunile. Ioan nu a vrut sa risc, predarea tanar. "Deja am avut de a face cu adolescenţi, sunt iresponsabili nu vin la timp, mizeria din jurul.." Saul a insistat. Două zile pe săptămână, el a calatorit cu autobuzul la Boston şi a lucrat pentru John. Nici o zăbavă, absenteismului si glume de prost. În final, el a fost rugat să rămână în laborator. Astăzi, Saul - un excelent fotograf şi artist, care ştie perfect partea tehnică a procesului.

Doar un singur "ucenicie" a eşuat. Master a fost iresponsabil şi nu au îndeplinit angajamentele. Student a aruncat şi a găsit un alt specialist.

Elevii nu obţine experienţă de responsabilitate din carti sau cursuri, dar din experienta de viata reala. Tu si numai tu ar trebui să facă o decizie şi de a trăi cu el. Nimeni nu va gândi pentru tine si proteja de consecintele actiunilor tale.
kola_dolini_sadbery.html "> http://www.kedrovka.com.ua/

ABONAȚI-VĂ
Joi, 06 martie 2008 8:05
Vizualizări: 4477

Citiţi de asemenea

Haideți să ne amintim programa școlară, să zicem, de literatură. Și să începem, de exemplu, cu clasicii. Ce studiem la ș...
189
La Detail Garage oferim o gamă completă de servicii de detailing auto, pentru ca mașina dvs. să arate mereu ca nouă și s...
284
Deși toamna este în plină desfășurare, la XOstudio FLOWERS am început deja să ne pregătim pentru magia sărbătorilor de i...
419
Astăzi dorim să vă prezentăm o băutură naturală de casă, care este excelentă pentru organismul dumneavoastră. Dacă beți ...
467