Sfârşitul erei de mega-oraşe

/ Vizionări: 5782

Acest articol a fost tradus prin intermediul Google translate

Sfârşitul erei de mega-oraşe Secolului XX a adus viaţa umanităţii de inovare şi schimbare mai mult de dezvoltare ale mileniului precedent înainte. Multe dintre articole şi tehnologii, păreau înălţimea gîndirii ştiinţifice, până de curând, sa mutat în cele din urmă în istorie. La începutul secolului al patefon a fost un lux, dar acum se încadrează în cea mai mare parte de vinil în depozitele de deşeuri sau de către audiofili adevărat. Motoarele cu abur a dispărut la mijlocul secolului, cea mai precis când au ajuns la perfectiune. Pe durata de viaţă a omului în secolul XX a schimbat în mod repetat, obiceiurile şi atitudinile faţă de lumea exterioară şi legile naturale le reglementează. Dacă într-un alt 20 la 30 de ani, au crezut că, înainte de a dezvălui toate secretele universului încă mai există câţiva ani, şi, în acest model subţire este nici un loc de Dumnezeu, acum putem spune că graniţa dintre cunoscute şi necunoscute, din nou, a crescut, iar omenirea este doar înmulţeşte cunoştinţele despre cât de mult am încă nu ştiu despre lumea din jurul nostru.

Secolului al XX-a dat, de asemenea, duce la fenomenul de megacities - oraşe cu o populaţie de un milion sau mai mult. Acest proces a început în secolul al XIX-lea, dar a căpătat un caracter de masă în secolul al XX-lea, cu apariţia capitalismului şi industrializare. Acest mare de productie industriale a fost baza pentru apariţia şi dezvoltarea megacities.

Baza economică a procesului constă în faptul că producţia mai eficientă de a lui ar trebui să fie concentrate într-o zonă mică, ceea ce reduce costurile de transport, de economisire pe infrastructură: drumuri, căi ferate, comunicaţii, energie - şi căldură - şi apă, etc e. Având în vedere că producţia a necesitat un mare număr de lucrători, un număr de plante au apărut aşezări lucrătorilor. A lungul timpului au crescut, pentru că muncitorii nu este nevoie de doctori, profesori, comert si alte servicii. Mare număr de oameni în astfel de aşezări a condus la faptul că atunci când amplasarea unei noi fabrici sau de fabrică, de obicei, alegerea a căzut de pe ele. Pe de o parte prezenţa forţei de muncă, pe de altă parte, piaţa produsului finit. În consecinţă, a existat un efect cumulativ care a condus la faptul că oraşul a început să crească rapid. În plus, mai mare oraş, mai repede a crescut.

Ca bază pentru urbani de creştere este o reducere a costurilor de transport şi de comunicare, oraşul nu ar putea creşte în lăţime, şi zona înconjurătoare, de obicei folosite pentru agricultură, ceea ce nu le permite să utilizeze în mod liber. Si apoi, oraşul a început să crească. tehnologiile existente permit de a construi clădiri de până la o milă, şi proiecte similare au fost propuse şi au fost lucrate (şi nu doar la vest, dar şi în URSS). În vest, cel mai mare preţ de teren în zona centrală a oraşului şi este acolo pentru a construi cladiri mai inalte, cum ar fi insula Manhattan din New - York. Principalul motiv pentru a reduce costurile de comunicare în operaţiunile de afaceri. Mai sunt birourile de firme, mai putin timp va fi cheltuit pe discuţii şi încheierea tranzacţiei. Pentru multe companii comerciale şi financiare achiziţie on-line fundaţie schimb de informaţii de muncă de succes. Glorie de mega-oraşe au fost la sfârşitul 70 - X, începutul anilor 80 - delegate.

Unul dintre paradoxurile care a apărut în secolul XX lea, a fost că oamenii nu vor să trăiască exact în oraşe. Asta a fost benefică pentru afaceri şi comerţ nu a fost foarte convenabil pentru viaţa de zi cu zi. O mare concentrare de oameni a dat naştere la probleme sociale şi de mediu, cum ar fi criminalitatea de înaltăpoluare, alimente şi durata de viaţă a ameninţării epidemiei, sunt inevitabile atunci când mulţimile mari. În primul rând, oamenii bogaţi, şi apoi aşa-numita clasă de mijloc, a început să se mute în suburbii, în vile mici, cu teren propriu de teren. Aceasta a condus la faptul că, în secolul XX lea, cele mai multe oraşe americane reprezintă un centru de afaceri cu zgarie-nori, inconjurat de vaste întinderi de vile, dintre care majoritatea este deja o suburbie.

Baza unei astfel de transformare în prezenţa drumuri bune, facilităţi de comunicare şi servicii avansate. Asta este, o persoană poate, în dimineaţa şi seara, într-un interval de timp rezonabil pentru a ajunge la locul de muncă şi înapoi, în cazul în care contactele necesare cu acasă, la birou sau prietenii şi tot ceea ce ai nevoie pentru acasă. Desigur, în acest moment este disponibil numai în cele mai dezvoltate şi mai bogate ţări, dar, ca venituri în creştere şi economia începe să se manifeste şi în alte ţări.

Astăzi putem spune că era de mega-oraşe se apropie de sfârşit. În centrul acestui proces sunt tehnologie, dezvoltată în 80 - x ani ai secolului XX, şi răspândite în 90 - x. Numele microprocesor, de fabricaţie asistată de calculator şi internet. Toate aceste realizări ale gândirii umane au condus la schimbări în fundamentele economice, care rezolvă radical problema locaţie industriale, birouri şi locuinţe cât mai aproape unul de altul.

Apariţia de microprocesor şi de automatizare a eliminat problema forţei de muncă şi trebuie să-l rezolve alături de producţie. Anterior pe masina pe trecerea de lucrat cateva zeci de mii de oameni, dar acum necesită doar câteva sute de oameni cu acelaşi volum de producţie. Reducerea numărului de personal cu aproape două ordine de mărime. Aceasta conduce la faptul că oamenii sunt eliberate din sfera de producţie. A început să dezvolte servicii şi întreprinderilor angajate în activităţi intelectuale şi ştiinţifice.

Apariţia şi dezvoltarea rapidă a internetului duce la faptul că nu este necesar pentru elementul constitutiv ultima metropola - centrul de afaceri. Odată cu apariţia reţelele mondiale de informaţii şi oportunităţi de a efectua cu ajutorul a operaţiunilor şi a tranzacţiilor privind schimbul conduce la ceea ce este ce în ce mai comun ideologia acasa "home office". Acum, angajaţii nu au nevoie în fiecare zi pentru a merge la locul de muncă. Şi în multe oraşe mari, această tendinţă este susţinută de autorităţile locale şi întreprinderi, în organizare a muncii la domiciliu, beneficii fiscale disponibile. Este de înţeles, redus de trafic, reducerea ambuteiaje şi poluare. Pentru autorităţile locale se economiseşte bani care altfel ar trebui să-şi petreacă pe o soluţie la această problemă (construcţia de flyovers, parcuri auto, de control al gazelor de eşapament, etc.)

firme Astăzi, mai mult în partea de vest încep să realizeze că, pentru a desfăşura o activitate eficientă nu au nevoie de a închiria birouri scumpe în inima New - York sau Los - Angeles. Suficient pentru a avea conexiune la internet, un site cu abilitatea de a plasa o comandă sau pentru a face o afacere şi serviciu de livrare (nu este posibil proprie). În principiu, puteţi afla chiar mii de kilometri departare de la client.

În Moldova, acest proces tocmai a inceput. Una dintre constrângerile de motive că oamenii nu sunt capabili de a utiliza pe scară largă la Internet, deoarece utilizarea de televiziune. Dar, aşa cum arată practica, modul în care ţările occidentale au luat zeci de ani mergem de cativa ani. Deci, după doi-trei ani de la biroul de acasa si "virtual" societate şi am devenit un lucru obişnuit.

Toate acestea înseamnă că mega-oraşe în secolul 21 va înceta creşterea economică rapidă şi va treptat degradate. Baza acestui proces este acela că n economiceCauzele care au dus la apariţia lor şi o creştere rapidă au dispărut. Şi cei mai mulţi oameni nu doresc sa traiasca in custi multietajate din beton, şi vise de propria lor "casa in tara", care este, la cabana, si lasa un mic, dar sa o bucată de pământ.

Ce înseamnă acest lucru, de exemplu, la Chişinău? Aceasta înseamnă că cererea pentru apartamente în blocuri prefabricate va scădea şi cererea pentru case în zonele suburbane şi site-uri pentru construcţia lor va începe să crească. Nu uitaţi că cumparat acum un apartament, dar este natura umană să doriţi să obţineţi pentru banii lor posibil este un produs mai bun. Odată ce au început o aşa-numită "campusuri", adică municipalităţi, care se bazează compania pentru ei înşişi şi angajaţii lor. Acestea sunt aranjate ca birouri pentru muncă, precum şi vile pentru personalul companiei şi a unităţilor de servicii. Făcând un loc de muncă, angajatul primeşte o locuinţă în sat, ardere, gratuit. Pentru multe firme de cercetare ştiinţifică - este cel mai bun mod de a organiza, deoarece permite de a forma echipe de asociaţi care pot dedica tot timpul meu liber de lucru preferate. Şi pentru că de locuinţe în termen de mers pe jos distanta de la birou, nu este nevoie să-şi petreacă ore pe drum de muncă şi înapoi. Experienţa arată că, companii precum Xerox, Hewlett - Packard şi costurile Microsoft de a crea un campus "justificată şi recupera foarte rapid. Pentru un principiu similar construit publice şi universităţi şi centre private de cercetare şi laboratoare.

Dezvoltare a internetului şi de producţie automatizate rapid reconfigurabile, de asemenea, duce la faptul că înfiinţarea şi funcţionarea instalaţiilor industriale mari în multe domenii este de a deveni neprofitabile. Mai eficiente este crearea de mici fabrici automatizate şi fabricarea de produse direct la client, având în vedere cerinţele sale, mai degrabă decât un depozit sub forma de câteva modificări de bază. Dacă, înainte de apariţia pe internet a fost imposibil sau foarte scumpe, devine acum un lucru obişnuit. Cele mai multe dintre masinile produse în fabrici auto vest pentru un client special, ţinând cont de dorinţele sale, precum şi întregul proces de coordonare a sistemului informatic pentru primirea comenzilor si managementul productiei. Într-un sistem similar a lucrat multe companii de software. Numarul de Dell, de exemplu, vinde computerele sale, în principal prin intermediul internetului, în timp ce obţine exact configurare aţi comandat, dar nu una care este in stoc sau într-un magazin. În aceeaşi mişcare venă producătorii de electrocasnice şi electronice, producătorii de mobilă, îmbrăcăminte, etc

Toate acestea înseamnă că giganti multe din epoca sovietică industriale vor muri complet, făcându-l un impact mai mare asupra transformare a oraşelor. Între timp, în suburbii vor începe să formeze mici de producţie moderne, cu satele lor pentru personalul pe baza ştiinţifice - de cercetare "campusuri". Aceasta este, de la soluţionarea cu megacities centrul pronunţat treptat transformat într-o aglomerare multipolară.

Principalul factor de sistem care fac în dezvoltarea de aşezări în secolul al XXI-lea trebuie să includă prezenţa într-o reţea de transport dezvoltată şi instalaţii de telecomunicaţii de mare viteză. Cele mai populare ar fi utilizarea aşezări aproape de zone de agrement şi facilităţi, cum ar fi lacuri şi râuri, păduri şi parcuri. Acesta va fi prezenţă importantă în apropiere de facilităţi sportive, dotate cu spaţii de recreere, asezamintele culturale. Prin scăderea nevoie pentru excursii de zi cu zi la locul de muncă şi înapoi şi creşterea nivelului de trai a elimina treptat nevoia de transport public. Cel puţin în forma sa actuală, deşi nu putem exclude apariţia unor noi forme de transport public, care trebuie să varieze un avantaj mare pentru oameni şi să fie cât posibil, personale. Aş dori să subliniez că ncreşterea nivelului de trai, în primul rând va iesi exact întrebările la comoditate şi confort, mai degrabă decât de cost. Acest lucru este valabil şi pentru opţiunile de locuinţe şi alegerea unui mijloc de transport şi mult mai mult.

Ultimul deceniu al secolului XX a relevat, de asemenea, o tendinţă care în secolul al XXI-lea să fie chiar mai mare. Aceasta este o creştere a turismului în toate formele sale, inclusiv aventura de călătorie (extreme sau aventura turismului) natura şi de călătorie (de călătorie în colţuri neatinse ale naturii). În această direcţie, în Chelyabinsk şi perspective bune, având în vedere reţeaua de transport bine dezvoltată şi o natură frumoasă şi munţii Urali. Acest lucru duce la cerinţe suplimentare privind infrastructurii urbane, disponibilitatea unor servicii de calitate şi ar trebui să fie luate în considerare atunci când planificarea dezvoltării urbane în secolul 21.

Şi, în concluzie, aş spune că tot ceea ce este scris mai sus este doar o încercare de a analiza tendinţele de dezvoltare în lume şi să determine direcţia de aplicare a forţei în viitor.

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: file_get_contents(https://viza.md/md/latest.rss/6): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden

Filename: rss-import/function.php

Line Number: 137